Värderingstråden

Köpte en R6 -03, original förutom acropovic slipon, 1500 mil, bra skick inga repor för 46k igår... Bra, dåligt eller mittimellan?

Om den var väldigt fin i skicket så tycker jag att det låter som en hyfsad bra affär. Bara du är nöjd, right? :)

Själv köpte jag en r6 -01 3400mil ej vurpad och full servicebok för 27k i början på augusti. Det var jag ganska nöjd med.

Vad är rimligt att få ut för en sådan till våren då? Alltså Honda CBR 1000 RR - 08 med en hel del godis. 80 kanske?

Jag är lite sugen på att höstfynda en Superduke -07:a och den billigaste på blocket ligger ute för 59k sänkt från 65k, inget miltal angivet. Akra sitter på.
Nästa objekt som jag är mer sugen på är sänkt från 75k till 65k. 1200mil på den och Akra.

Jag har inte så stor pejl på prisbilden under högsäsong för en sådan, så då vänder jag mig hit och frågar expertisen.
När kan man se det som ett klipp gällande dessa hojar?

Skulle lätt slå till på 55k men är tveksam till att säljaren ser så ljust på det. Men det är vad som skulle kännas som ett klipp för mig iaf.

Den första kan vara ett klipp om den gått under 1500 mil, är nyservad hos auktoriserad verkstad, boken stämplad till punkt och pricka, och bra skick. jag tror att generellt är det så man kan se en bra deal med motorcyklar . det är sällan man kan få en hoj i bra skick 10.000 billigare än marknadspris, i så fsll måste man hitta en desperat jävel

Den första kan vara ett klipp om den gått under 1500 mil, är nyservad hos auktoriserad verkstad, boken stämplad till punkt och pricka, och bra skick. jag tror att generellt är det så man kan se en bra deal med motorcyklar . det är sällan man kan få en hoj i bra skick 10.000 billigare än marknadspris, i så fsll måste man hitta en desperat jävel

Så sant, men han som annonserar ut den för 65k har t.o.m. skrivit i annonsen att han har pengabehov och måste sälja. Så det bådar ju gott. :)

Code:
Så sant, men han som annonserar ut den för 65k har t.o.m. skrivit i annonsen att han har pengabehov och måste sälja. Så det bådar ju gott.

eller så är det just vad han vill att du ska tro.... :va

Code:
Så sant, men han som annonserar ut den för 65k har t.o.m. skrivit i annonsen att han har pengabehov och måste sälja. Så det bådar ju gott.

eller så är det just vad han vill att du ska tro.... :va

Jaja, jag vet hursomhelst vad jag kan vara beredd att betala. Jag håller huvudet kallt och väntar ett tag till. Kanske dyker upp fler.

åk dit, titta på det allmänna skicket, titta i serviceboken, lyssna på motorn, kör en vända och ge ett bud

Kawasaki ZX-6r -09 uttagen augusti 2010 av mig (1 ägare). Lite över 600 mil och helt i nyskick, servad på aukt- verkstad så garanti 4 år till.

Grön till färgen :2cool
Akrapovic kolfiber slipon
Cuts
Bubbelruta
Liten skylthållare + miniblinkers
Tankpads + knäpads

Bra Metzeler M5 däck fram och bak. Vad ska man begära till våren? :hördu

såja, nu e det dags för mig också att få min hoj värderad.
det är en Yamaha FZ1-SA (ABS) '07 med 2200 mil på mätaren. Den är i väldigt bra skick (numera) med ny framkåpa och tank, alla servisar gjorda enligt boken. Extended warranty gäller 2012 ut.
Vad är den värd ? som lite vägledning fick jag den värderad nyss till 65k, men med de nya prylarna på anser jag att värdet stiger till 68-70 - eller ?

Hallå!

Skulle vilja ha lite hjälp att sätta pris på min gsx-r 750 k7. Svensksåld, 2000mil. Finns lite godis på den också. Halvsystem, luftfilter Pc5 mappad och bromsad. Plus massa "styling", typ kolfiber framskärm och svingskydd. Svart/grå/silver färgad. Bra skick och går som ett skott..

Tror ni jag kan få 60tusen för den??

Hojen är i grund och botten en kawasaki zxr 750 -90 med -89 motorn. Den är ombyggde med komplett suzuki gsxr 750 -00 bakram,kåpa,kuts/sadel och baklampa. Sen komplett r1:a -99 framgafflar med tillhörande styrkronor, bromsok och bromsskivor, fälgen kommer från en yamaha thunderace yzf1000 (nästan identisk med r1:a). Samt egentillverkade kåpor.

Det som är nytt:
gasvajrarna och chokevajer
Koso Db-01r hastighetsmätare
Oljekyl
Grenrör i rostfritt
MTC ljuddämpare i kolfiber
bridgestone däck fram/bak
hjullager fram och bak
komplett drivpaket
brombelägg fram/bak
egentillverkade stålomspunna bromslangar samt koppling
2 fingershandtag ställbara
Yamaha mt-03 framlampa med cncfrästa fästen
Helt nytt elsystem
Ledbaklampa
Undertail + reggskyltshållare
Slavcylindern till kopplingen
Ebc kopplingslameller + hårdare fjädrar
Nytt gelbatteri YTX9-BS
Olja, filter,luftfilter (k&n) samt stift
Kawasaki zx9r broms/kopplingscylinder

Renoverat:
Motorn med totaltrenoverad topp ( nya insugsventiler, slipade avgasventiler samt säten, nya ventiltätningar. Cylindrarna är honade samt nya kolvringar. Nya EBC kopplingslameller + hårdare kopplingsfjädrar.

Nyrenoverade bromsok fram och bak

Samt div packningar på motorn

Detta är i bara dom största delarna som är bytta. sen är det mycket småsaker som är nytt också. Så det är mer eller mindre en helt ny hoj.

Bifogat

• IMG_1216.jpg
    IMG_1216.jpg
    243.2 KB · Visningar: 63
  • IMG_1384.jpg
    IMG_1384.jpg
    253.5 KB · Visningar: 62
  • IMG_1385.jpg
    IMG_1385.jpg
    255.8 KB · Visningar: 59
  • IMG_1238.jpg
    IMG_1238.jpg
    239 KB · Visningar: 84
  • DSC_0156.jpg
    DSC_0156.jpg
    211.4 KB · Visningar: 58
  • DSC_0160.jpg
    DSC_0160.jpg
    230.5 KB · Visningar: 58
  • IMG_0505.jpg
    IMG_0505.jpg
    241.4 KB · Visningar: 61
  • IMG_1174.jpg
    IMG_1174.jpg
    240.3 KB · Visningar: 91
ännu mera bilder på hojen.

Bifogat

• IMG_1383.jpg
    IMG_1383.jpg
    246.6 KB · Visningar: 81
  • IMG_1382.jpg
    IMG_1382.jpg
    247.9 KB · Visningar: 83
  • IMG_1381.jpg
    IMG_1381.jpg
    249.2 KB · Visningar: 62
  • IMG_1380.jpg
    IMG_1380.jpg
    255.6 KB · Visningar: 65
20-25k kanske? Fint skick men trots allt en 89-a. Därav det högre priset jag hade kunnat tänka mig ge

20-25 lök max skulle jag kunna tänka mig att det är värt, hela listan med nytt du rabblar upp suddas ut i sinnet av det faktum att det är ett gammalt as som är lackad som en muskelbil och byggd med ett hopkok av delar, hade varit värd mera med turbo eller helt 100% tipptopp original.
Det blir lite som att köpa en Volvo 245 byggd med Saab, Opel, Fiat delar och lackad som en Supra fast utan supra twinturbo motor.

Det är min ärliga åsikt, sen finns det säkert folk som gillar sånt och uppskattar det mer än jag :)
Vad hade du själv tänkt att få ut för den?

Det är klart en cool gathoj för en nybörjare som behöver en låg premie och ingen skatt

Back