Värdera gammal soffa?

Jag tycker du ska lägga ut den på blocket och förstärka dess tvivelaktiga historia. Ljug om att halva familjen Wahlgren har avlats fram i den eller nåt. :brynad

Sant, men jag skippar det där med Wahlgren för då lär ingen våga knulla i den när de ser vad det blir för jävla människor :död

Sportbike, om jag inte minns helt åt helvete fel så levde väl den gubbfan på typ 1500/1600-talet så jag antar att han inte bodde på stadshotellet när denna soffa stod där :gnissla
Men vår förre homosexuella konung har säkert fått sig ett par omgångar i den, det betvivlar jag icke :mattias
Det om något borde ju höja värdet på den? Bara tanken på Gustav #nånting tillsammans med Kurt Haijby gör ju soffan till ett väldigt fint exemplar...

Sant, men jag skippar det där med Wahlgren för då lär ingen våga knulla i den när de ser vad det blir för jävla människor :död

Sportbike, om jag inte minns helt åt helvete fel så levde väl den gubbfan på typ 1500/1600-talet så jag antar att han inte bodde på stadshotellet när denna soffa stod där :gnissla
Men vår förre homosexuella konung har säkert fått sig ett par omgångar i den, det betvivlar jag icke :mattias
Det om något borde ju höja värdet på den? Bara tanken på Gustav #nånting tillsammans med Kurt Haijby gör ju soffan till ett väldigt fint exemplar...

Sikta högre, kanske blev det en trekant mellan kungen, Hajby och misstänkte spionen Karl Gerhard. Kollar du med UV-ljus blir du antagligen bländad.

[YOUTUBE-ID]Rkg7mXZd3tQ[/YOUTUBE-ID]

Var glad om du slipper betala för att bli av med den. :näsblod

Ett tips: Den brinner nog bra.

Nu är du negativ :(

Fick faktiskt ett svar från värderare; Allt mellan 1500-4000:-, utropspris på 1000:-. Dåligt att ge ett så stort spann men kanske förklaras det av skick etc. Min är ju, bortsett från all kunglig säd som inte syns, i mycket bra skick.
Den åker ut på blocket för några tusingar, i slutänden kanske jag får betala ändå för att bli av med den...

Fick faktiskt ett svar från värderare; Allt mellan 1500-4000:-, utropspris på 1000:-. Dåligt att ge ett så stort spann men kanske förklaras det av skick etc. Min är ju, bortsett från all kunglig säd som inte syns, i mycket bra skick.
Den åker ut på blocket för några tusingar, i slutänden kanske jag får betala ändå för att bli av med den...

Den ska ju fraktas också och stora, tunga möbler är väl inte så väldigt roliga att bära omkring på. Får hoppas att någon stackare blir intresserad och inte förstör din trapp igen....

Ge bort den om någon hämtar den från där den står nu, annars tar du 4000:- plus fraktkostnad.

Du ska se att smålänningarna kommer vallfärda för att hämta den.

Den ska ju fraktas också och stora, tunga möbler är väl inte så väldigt roliga att bära omkring på. Får hoppas att någon stackare blir intresserad och inte förstör din trapp igen....

När den väl ska ut så är det för att vi ska flytta så då skiter jag i om trappen går sönder eller ej. Men jag tänker ta betalt innan köparen bär ner den för trappen, risken att den tappas och går sönder är stor. Jag och min bror lyfte upp den och den är det tyngsta jag någonsin har burit. Jag skrev 100kg i första inlägget men 100kg på två pers är ju ingenting, den måste väga mer än det :död

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph