Värdelösa Britter...

nu handlar ju tråden om engelskmännens värdighet men måste ändå offtopic:a lite.
svenskar verkar på något vis inte vilja komma ut i världen och gör de de blir de ändå hånade.
kolla ex. milanovic som körde blygsamma resultat i världen men blev mest hånad under namnet miljonärnovic mer än för hans resultat.
kolla stigfelt,lyckades komma hela vägen upp till motogp,blev hånad för stigvält eller"hans pappa har kontakter".
kolla gull,som ändå var god på väg ut i europa,då var det för dålig konkurrans enligt kritikerna,och då hade han ändå börjat nämnas i pressen,bara det är en bedrift,när han börjar köra bra i pro superbike så blev talet istället,men nu kör han ju inte i världen längre.
kolla stensmo,lyckades ta mod till sig och anmäla sig i vm,hade han kommit 8:a så hade ingen skrattat,nu kom han långt ner och då var det svemos fel mm.
själv så har jag aldrig begripit varför folk hånar de som försöker,oavsett om det är sandstream eller gull,står de inte i leden och går vidare som etta i sin serie så nog talas det oftast negativt.
hade jag själv haft pengar så hade jag kört r6 cup och säkert kommit sist varje ggr men i min värld hade jag varit nöjd med det,men läst sporthoj skulle man nog inte gjort om man inte haft gott självförtroende:)
bara hoppas fler försöker,har fortfarande andreas höjner i friskt minne,sålde allt han ägde för att försöka en säsong i bsb,grymmt av han och grymmt av alla som försöker,även om man är 3:a i sverige så är det faktiskt bättre att vara 30:e i vm,så tycker jag

Här fick du till det!!! Off topic men bra rutet!!:tummenupp

:rofl

Det här blir bara bättre och bättre. Vilken åsikt skulle det alltså vara? Äh, svara inte så slipper vi ytterligare ett totalt onödigt inlägg utan relevans för ämnet.

Kom du inte på något bättre svar, saknar du sakliga argument som vanligt :D
Men oroa dig inte du kan väl använda ignorefunktionen om du inte tål mina svar :)

Din definition av Totalt onödigt inlägg utan relevans så klockren beskrivning av dig själv :rofl

Edit: såg att NyTeknik hade gett mig en positiv kommentar och ska väl inte vara sämre själv :banana

Last edited:
Vakna upp. Elektronik härskar just nu över förartalang OAVSETT nationalitet inom MotoGP samt Superbike.

Last edited:
I början av Gp historien från Grahams första VM 49 fram till Barry Sheene's VM var britterna mycket väl representeradae i toppen. På den tiden var VM något som kördes på allmäna vägar med modifierade köpehojar. För att bli en vinnare över tid var förarna tvugna att köra snabbt men klokt, med en liten säkerhetsmarginal. En avåkning då var i mycket större grad än idag risk för att karriären var slut.

Dagens toppförare i Moto Gp har en annan bakgrund. De flesta kommer till VM efter en karriär på rena racehojar och på banor med en säkerhetsnivå som man inte skulle kunna drömma om på 50 - 60 -70 talet. Jag tror detta har betydelse. Även om racerförare på toppnivå har andra gränser än vi andra vanliga, så präglas man ganska tidigt för vad gränsen för det möjliga ligger oavsett vem man är.

Motorintresset i storbrittanien är enormt och i fyrhjulsracing är det fullt av britter i toppen, att det finns intresse och pengar att få fram en toppförare i motgp kan inte vare helt omöjligt.

Men jag tror bakgrunden spelar roll - klubbracing och även ända upp i BSB går på banor där säkerheten är låg jämfört med internationell racing. Jag tror att säkerhetsnivån i storbrittaninen är lägre på de nationella racen än vad den är på många ställen i sydeuropa.

Just detta tror jag spelar roll. Någonstans djupt inne i skallen sitter en svårighet att öka upp den där sista procenten när du är skolad på banor där man bara inte har råd att krascha.

Det resonemanget köper jag inte faktiskt. Jag tror helt enkelt att det handlar om att det är få britter som tidigt söker sig utanför landet och letar tuffare utmaningar. OM man tittar på de som britter som kör GP idag så har de i unga år letat sig utanför landets gränser för att köra mot de absolut snabbaste i sin åldersgrupp samt att tidigt köra GP maskiner och inte 600/1000. Det är många som är nöjda med att vara den stora fisken i den lilla dammen etc.

Det är många som är nöjda med att vara den stora fisken i den lilla dammen etc.

Jo, men i så fall skulle de väl öht inte söka sej från sin ö?
Nåja, orsaken kan var vad som helst och har säkert till stor del med att göra med den förklaring som du ger.

Hodgson har varit en flitig besökare på de sista BSB-helgerna och blivit intervjuad av brittiska Eurosport där han förklarade att avsikten var att få en styrning i BSB till nästa år. De la väl ner hans team i AMA?

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup