Jörgen Player Special
GRÖNT ÄR SKÖNT
Den här tråden handlar inte om svensk racing.
Förlåt då..
/J
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo, så är det i alla länder, inte bara i UK. Det finns helt enkelt fler produktionsklasser än det finns prototypklasser.Produktions klasserna är större än GP klasser av tradition.
Jo, så är det i alla länder, inte bara i UK. Det finns helt enkelt fler produktionsklasser än det finns prototypklasser.
Ok, rätt ska vara rätt. Det var 31 år sedan.
Men även om det var 27 eller 34 år sedan så är det intressant: varför lyckas spanjorerna och italienarna så mycket bättre i GP-racing än britterna? De saknar ju varken mänskliga eller materiella resurser, UK är ett motorsportland av stora mått och många internationella racingteam har sin hemvist där.
![]()
Jag besvarar din fråga i trådens första inlägg.Angående din och trådens huvudrubrik
På vilket sätt skulle britter vara värdelösa har du någon initierad källa från GP racingen som påstår detta ?
De är värdelösa på att vinna GP-race. Det är ingen åsikt som ska värderas och bedömas utan ett faktum. Se bilagan: det senaste tillfälle då en förare från Storbritannien vann ett GP-race i 500/MotoGP var 1981.
Med tanke på landets racingtraditioner, intensiva internationella tävlande och stora framgångar i F1 tycker jag att det är...anmärkningsvärt. Som sagt. Men inte du? Eller?
Jag besvarar din fråga i trådens första inlägg.
De är värdelösa på att vinna GP-race. Det är ingen åsikt som ska värderas och bedömas utan ett faktum. Se bilagan: det senaste tillfälle då en förare från Storbritannien vann ett GP-race i 500/MotoGP var 1981.
Med tanke på landets racingtraditioner, intensiva internationella tävlande och stora framgångar i F1 tycker jag att det är...anmärkningsvärt. Som sagt. Men inte du? Eller?
Du skriver nog svaret själv
De har flera stora nationella serier, en racingsäsong på högre nivå i England innebär race minst varannan helg från påsk in i oktober. Sedan kan du enkelt välja din hemmabana och fylla ut med lite klubbrace på de lediga helgerna, lägg sedan till trackdays...
De har i BSB inhyrda utländska förare av hög klass och behöver inte åka utomlands för att möta bra motstånd.
Bättre att vara stor haj i litet akvarium än liten sill i stora havet
Ja, kanske kan uppkomsten av det nuvarande läget förklaras med kulturella skillnader mellan nord- och sydeuropa. Ändå tycker jag det är väldig konstigt att inte en enda av förare som Fogarty, Hislop, Dunlop, Whitham, Walker, Reynolds, Hodgson och Haydon har lyckats bärga en enda pallplats i 500/MotoGP.Bättre att vara stor haj i litet akvarium än liten sill i stora havet.
Vadan svenskaundervisningen?*Värdelöst synonymt med oanvändbar, defekt, oduglig, kass, av noll och intet värde; dålig, tråkig, usel, onyttig
Ja, kanske kan uppkomsten av det nuvarande läget förklaras med kulturella skillnader mellan nord- och sydeuropa. Ändå tycker jag det är väldig konstigt att inte en enda av förare som Fogarty, Hislop, Dunlop, Whitham, Walker, Reynolds, Hodgson och Haydon har lyckats bärga en enda pallplats i 500/MotoGP.
Troligen mest populära klassen i slutet på sjuttio fram mot mitten på åttiotalet var 350 som då inte gick i vm längre men var jättestor i England (enligt engelsmän jag pratat med). Skulle tro de höll ut längst med den klassen, sedan körde du stor standardhoj också. Så de kunde inte ta sin hoj och åka ut och åka vm heller...
De åker 125 eller superbike, ingenting emelllan som stämmer med de olika vm-klasser som finns i princip. När formula gick så gjorde de lite succeer där, berodde säkert på att flera av racen gick på landsvägsbanor och de är vana.
Du gör dig bara löjlig genom att sitta i sandlådan och låtsas som att du inte förstår enkla resonemang:Det spelar nog mindre roll vad du säger utan ordet värdelös innebär att man inte kan vinna MGP segrar ?
Då kan vi hitta många som är värdelösa C Edwards, Dovizioso, Rdp, och även Fogarty mm är värdelösa
Biaggi som i årets WSBK fick stryk av en värdelös Britt hur värdelös är man då![]()
Du gör dig bara löjlig genom att sitta i sandlådan och låtsas som att du inte förstår enkla resonemang:
Britter är värdelösa på att vinna GP-race.
Följdfråga:
Varför är det så?
Du gör dig bara löjlig genom att sitta i sandlådan och låtsas som att du inte förstår enkla resonemang:
Följdfråga:
Varför är det så?
Följdfråga:
Varför är det så?
Då kan vi hitta många som är värdelösa... Dovizioso,
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |