Värde på en enduro yamaha wr250z 4dc från 92?

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Håller på att sälja en hembioanläggning och har fått ett erbjudande förutom kontanter också byte mot en yamaha wr250z 4dc denna är från 1992 och har haft 9 ägare.

Hur mycket kan en sådan maskin vara värd? Vet att det kan vara svårt men gör en gissning! för jag vet verkligen inte...

Tack på förhand :tummenupp

Mellan 10-12 k beroende på skick. (om det är den 2 takts 250 enduron jag tänker på)

FreddaAbborre skrev:
Mellan 10-12 k beroende på skick. (om det är den 2 takts 250 enduron jag tänker på)

inge mer än 10 om den inte e i toppskick o allt utbytt typ :tummenupp

Seriöst så är en sådan maskin mest skit idag. Den duger till att busa i lokala grusgropen men förvänta dej inte att den ska hålla något vidare i långa loppet.

Mr R skrev:
Håller på att sälja en hembioanläggning och har fått ett erbjudande förutom kontanter också byte mot en yamaha wr250z 4dc denna är från 1992 och har haft 9 ägare.

Hur mycket kan en sådan maskin vara värd? Vet att det kan vara svårt men gör en gissning! för jag vet verkligen inte...

Tack på förhand :tummenupp

Jag hade en WR 250 mellan 00-01. Köpte den för 14.000:- och fick 10.000:- när jag sålde pga. spricka vid oljepluggen. Jag vet att näst-nästa ägaren fick mycket problem med nypt kolv etc. För att inte tala om allt skit jag fick fixa och pilla med konstant. Den va rolig när den funkade, men det e alldeles för mycket jobb med den för min smak.

13 år är gammalt för en 2-takts Enduromaskin. Du får nog mer problem än glädje med den. Överhängande risk att det e massor med skit att fixa och byta ut.

Min rekomendation är att du inte byter in den.

Edit: Vad är z 4dc? Jag kanske snackar om en annan maskin.....

Bifogat

• Danne hopp 2.jpg
    Danne hopp 2.jpg
    139 KB · Visningar: 72
8000:- om den går bra? :confused:
Har ägt två 89:or, dom gick bra. Yamaha var klart ledande dom åren.

Såg en annons på blocket och är till 100% säker att det är den, lite utbytt.

Skum annons :3freak

Ca 17 000 Kr är alldeles för mycket med andra ord, Tack...

RoLLER skrev:
Edit: Vad är z 4dc? .....

Jag har ingen aning om denna maskin, han ville byta in enduron tyckte det lät intressant, att ha en maskin att leka med men var väl rädd för att det endast var skit med gammla maskiner...

Inget fyndpris direkt.En likadan fast 91:a gav jag 17000:- för när jag köpte den 93.... :näsblod

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back