Värde ktm 525 exc 2005 Motard

vlt

Ny medlem
Gick med
8 May 2011
Ort
Västerås
Hoj
ktm 950 sm
Dax för mig att prova på annan hoj så min hoj skall då säljas.

Det är en KTM 525 EXC 2005 Motard som gått totalt 100 timmar och av dom 100 timmar är 90 tim enduro och rest 10 tim motard.
Nytt drivpaket.
Nya Bromsar bak & fram.
Ny Kolv,Kamkedja,Kamlager,Vipparmsrullar ,Packningar
Nybes UA
Frächa däck fram och bak

Samt allt som går att köpa i bling bling Orange är utbytt mot det.

Skicket i nyskick och då menar jag verklingen det oxå då det knappt finns ett märke på hojen och hojen är mycket väl omhändertagen både maskinellt och chassimässigt.

Cross däcken ingår ej då jag skall behålla dom själv.

Allt funkar till 100 procent.

Så vad kan jag tänkas lägga ut för pris på hojen???
 
Last edited:

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
90 timmar Enduro och nyskick????!

Varför ny kolv mm?

Antar att alla originaldelar för bes osv medföljer förutom just då hjulen? original bromssystem?



Runt 35K skulle jag tippa på.
 

vlt

Ny medlem
Gick med
8 May 2011
Ort
Västerås
Hoj
ktm 950 sm
Hojen är körd på fina skogsvägar i stort sett och på is på vinten så den är ej körd i tuff terräng därav skicket på hojen.

Alla orginaldelar medföljer

Bak är det orginal bromssystem och fram sitter ktm skiva och ok för motard.
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Jo men jag menade om original frambroms medföljer, köper man en sådan här hoj är det i mina ögon stort minus att det inte medföljer original 21/18" hjulen då man oftast är ute efter en hoj att köra både som motard och enduro.

Hur kommer det sig att kolven mm är bytt efter så pass få timmar?

Tycker det är oseriöst att använda ordet nyskick på en hoj som gått 100h, ett tips om du nu ska lägga ut den.
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Har för mig att enligt KTM är det 50h för tävlingsbruk :) Men att byta efter 90-100h på en RFS 525a och dessutom med allt det andra luktar ju någon form av ras... eller?
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
manualen säger att man ska "Check the cylinder and piston for wear" vid 45, 90 och 135 timmar om den är "USED FOR ENDURO COMPETITIONS". Dom flesta hemmafixare kan eller orkar inte mäta så dom byter för o va på den säkra sidan.

Jag tycker det är mer anmärkningsvärt att den typen av cyklar generellt har gått så få timmar. 100 timmar på 6-7 år blir ca 15 timmar om året. kör folk inte längre? min 07:a har gått över 200 timmar. var av 110h redan första året :yoparty
 

vlt

Ny medlem
Gick med
8 May 2011
Ort
Västerås
Hoj
ktm 950 sm
Jag har haft hojen sedan våren 2010 och tidigare ägare känner jag så milen stämmer trots att hojen är en 2005:a...

Sedan så bytte jag ovan nämda motordelar då jag har råd att byta och skiter i att mäta, hellre byta NU än byta försent...

Frågan jag ställde i början var ej hurvida min motor har rasat eller varför delar är bytta som jag bytt utan frågan var vad jag kunde tänkas lägga ut för pris på hojen vid försäljningen av hojen!!

Så kan Du ej svara på frågan så ge fan i att besudla tråden med massa skitsnack om vad Du tror och ej tror i fråga om motor odyl.

Skicket är som jag skrivt i början på hojen
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag har haft hojen sedan våren 2010 och tidigare ägare känner jag så milen stämmer trots att hojen är en 2005:a...

Sedan så bytte jag ovan nämda motordelar då jag har råd att byta och skiter i att mäta, hellre byta NU än byta försent...

Frågan jag ställde i början var ej hurvida min motor har rasat eller varför delar är bytta som jag bytt utan frågan var vad jag kunde tänkas lägga ut för pris på hojen vid försäljningen av hojen!!

Så kan Du ej svara på frågan så ge fan i att besudla tråden med massa skitsnack om vad Du tror och ej tror i fråga om motor odyl.

Skicket är som jag skrivt i början på hojen

Lite ödmjukhet från säljaren vore nog inte fel ....:3freak
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
:krama

För att "värdera" hojen så vill man såklart veta dess historik mm.

En köpare kommer ju granska din hoj kritiskt och då är det ju rätt rimligt att jag också gör det när du ber om hjälp med värderingen, speciellt när din beskrivning av hojen ger i mina ögon en del frågetecken.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Kan ju KANSKE underlätta att lägga in en bild.

90% av köparna där ute köper oftast med ögat. Du ser inte kolven utanför hojen, eller ventilerna, eller cylinderloppet.
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jag har haft hojen sedan våren 2010 och tidigare ägare känner jag så milen stämmer trots att hojen är en 2005:a...

Sedan så bytte jag ovan nämda motordelar då jag har råd att byta och skiter i att mäta, hellre byta NU än byta försent...

Frågan jag ställde i början var ej hurvida min motor har rasat eller varför delar är bytta som jag bytt utan frågan var vad jag kunde tänkas lägga ut för pris på hojen vid försäljningen av hojen!!

Så kan Du ej svara på frågan så ge fan i att besudla tråden med massa skitsnack om vad Du tror och ej tror i fråga om motor odyl.

Skicket är som jag skrivt i början på hojen

Hoppsan. Lättstött kille detta. Kolla blocket och enduro mx vad dom står i. Dom som finns kvar länge på annonsmarknaden är det följdaktligen för högt pris på. Många säljare lever inte i verkligheten och begär på tok för mycket mot vad marknaden vill betala. Att du har bytt en massa höjer inte värdet på hojen enligt mig. Oskruvat orginalskick gillar jag. Har sett för mycket genom åren där det är sönderskruvat. Men vi är olika, så din fråga kommer att få en massa enligt dig dumma svar då vi alla e olika. Lycka till.
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top