Värde ktm 525 exc 2005 Motard

  • Thread starter Thread starter vlt
  • Start date Start date

vlt

Ny medlem
Gick med
8 May 2011
Ort
Västerås
Hoj
ktm 950 sm
Dax för mig att prova på annan hoj så min hoj skall då säljas.

Det är en KTM 525 EXC 2005 Motard som gått totalt 100 timmar och av dom 100 timmar är 90 tim enduro och rest 10 tim motard.
Nytt drivpaket.
Nya Bromsar bak & fram.
Ny Kolv,Kamkedja,Kamlager,Vipparmsrullar ,Packningar
Nybes UA
Frächa däck fram och bak

Samt allt som går att köpa i bling bling Orange är utbytt mot det.

Skicket i nyskick och då menar jag verklingen det oxå då det knappt finns ett märke på hojen och hojen är mycket väl omhändertagen både maskinellt och chassimässigt.

Cross däcken ingår ej då jag skall behålla dom själv.

Allt funkar till 100 procent.

Så vad kan jag tänkas lägga ut för pris på hojen???
 
Last edited:
90 timmar Enduro och nyskick????!

Varför ny kolv mm?

Antar att alla originaldelar för bes osv medföljer förutom just då hjulen? original bromssystem?



Runt 35K skulle jag tippa på.
 
Hojen är körd på fina skogsvägar i stort sett och på is på vinten så den är ej körd i tuff terräng därav skicket på hojen.

Alla orginaldelar medföljer

Bak är det orginal bromssystem och fram sitter ktm skiva och ok för motard.
 
Jo men jag menade om original frambroms medföljer, köper man en sådan här hoj är det i mina ögon stort minus att det inte medföljer original 21/18" hjulen då man oftast är ute efter en hoj att köra både som motard och enduro.

Hur kommer det sig att kolven mm är bytt efter så pass få timmar?

Tycker det är oseriöst att använda ordet nyskick på en hoj som gått 100h, ett tips om du nu ska lägga ut den.
 
Har för mig att enligt KTM är det 50h för tävlingsbruk :) Men att byta efter 90-100h på en RFS 525a och dessutom med allt det andra luktar ju någon form av ras... eller?
 
manualen säger att man ska "Check the cylinder and piston for wear" vid 45, 90 och 135 timmar om den är "USED FOR ENDURO COMPETITIONS". Dom flesta hemmafixare kan eller orkar inte mäta så dom byter för o va på den säkra sidan.

Jag tycker det är mer anmärkningsvärt att den typen av cyklar generellt har gått så få timmar. 100 timmar på 6-7 år blir ca 15 timmar om året. kör folk inte längre? min 07:a har gått över 200 timmar. var av 110h redan första året :yoparty
 
Jag har haft hojen sedan våren 2010 och tidigare ägare känner jag så milen stämmer trots att hojen är en 2005:a...

Sedan så bytte jag ovan nämda motordelar då jag har råd att byta och skiter i att mäta, hellre byta NU än byta försent...

Frågan jag ställde i början var ej hurvida min motor har rasat eller varför delar är bytta som jag bytt utan frågan var vad jag kunde tänkas lägga ut för pris på hojen vid försäljningen av hojen!!

Så kan Du ej svara på frågan så ge fan i att besudla tråden med massa skitsnack om vad Du tror och ej tror i fråga om motor odyl.

Skicket är som jag skrivt i början på hojen
 
Jag har haft hojen sedan våren 2010 och tidigare ägare känner jag så milen stämmer trots att hojen är en 2005:a...

Sedan så bytte jag ovan nämda motordelar då jag har råd att byta och skiter i att mäta, hellre byta NU än byta försent...

Frågan jag ställde i början var ej hurvida min motor har rasat eller varför delar är bytta som jag bytt utan frågan var vad jag kunde tänkas lägga ut för pris på hojen vid försäljningen av hojen!!

Så kan Du ej svara på frågan så ge fan i att besudla tråden med massa skitsnack om vad Du tror och ej tror i fråga om motor odyl.

Skicket är som jag skrivt i början på hojen

Lite ödmjukhet från säljaren vore nog inte fel ....:3freak
 
:krama

För att "värdera" hojen så vill man såklart veta dess historik mm.

En köpare kommer ju granska din hoj kritiskt och då är det ju rätt rimligt att jag också gör det när du ber om hjälp med värderingen, speciellt när din beskrivning av hojen ger i mina ögon en del frågetecken.
 
Kan ju KANSKE underlätta att lägga in en bild.

90% av köparna där ute köper oftast med ögat. Du ser inte kolven utanför hojen, eller ventilerna, eller cylinderloppet.
 
Jag har haft hojen sedan våren 2010 och tidigare ägare känner jag så milen stämmer trots att hojen är en 2005:a...

Sedan så bytte jag ovan nämda motordelar då jag har råd att byta och skiter i att mäta, hellre byta NU än byta försent...

Frågan jag ställde i början var ej hurvida min motor har rasat eller varför delar är bytta som jag bytt utan frågan var vad jag kunde tänkas lägga ut för pris på hojen vid försäljningen av hojen!!

Så kan Du ej svara på frågan så ge fan i att besudla tråden med massa skitsnack om vad Du tror och ej tror i fråga om motor odyl.

Skicket är som jag skrivt i början på hojen

Hoppsan. Lättstött kille detta. Kolla blocket och enduro mx vad dom står i. Dom som finns kvar länge på annonsmarknaden är det följdaktligen för högt pris på. Många säljare lever inte i verkligheten och begär på tok för mycket mot vad marknaden vill betala. Att du har bytt en massa höjer inte värdet på hojen enligt mig. Oskruvat orginalskick gillar jag. Har sett för mycket genom åren där det är sönderskruvat. Men vi är olika, så din fråga kommer att få en massa enligt dig dumma svar då vi alla e olika. Lycka till.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top