Video Vänstersvängande bilist orsakade omedelbar död.

Det är fan beklämmande att se hur medmänniskor kan verka och fungera, gå fram och titta på motorhuven när det ligger en människa några meter bort orörlig??! :gråta

Enda rätta, LÅS IN under lååång tid, det skall kosta att ta två människors liv, det spelar ingen roll om dom körde för fort eller inte, eller inte hade bromsberedskap (vilket är klokt ) etc.
ALLA som vistas i trafiken SKA vara på tårna, göra bedömningar och beslut utan att riskera andras liv och hälsa, det spelar ingen roll om man måste vänta ett par sekunder extra för att verkligen vara säker på att hinna över, pilla på mobilen etc, respekt, för andras liv och lem ÄR viktigare än allt annat..

Det blir nån gravöl för mig ikväll..

Ps. Jag är så arg att jag skakar, hur f**n ska vi lära bilisterna att titta efter ORDENTLIGT??

Är anledningen till att man skaffar hoj att köra fort så borde man köra bana. Det kan vara omöjligt att som bilförare att uppfatta vilken hastighet mcn kommer i eller om han överhuvudtaget hann se motorcykeln. Lika omöjligt för mc-föraren att hinna bromsa eller parera. Samt händer en olycka i de farterna som blir det ofta fruktansvärda konsekvenser.

Allmänna vägar är ingen lekplats för mc-förare som många här verkar tro. Som tex att bilister ska kolla ORDENTLIGT så att det inte kommer en mc 150+ på en 70 väg. Det är transportsträckor och inget annat! Jag älskar att köra hoj på gata men anser inte riskera är värda det så kör bara bana numera och tycker fler som kör som idioter borde resonera som jag gör!

Tror nog de flesta av oss rent instinktivt skulle glutta på bilen en snabbis först innan man hunnit samla sig för att kolla in vad det var man körde in i eller stötte ihop med. Alltid lättare att sitta bakom tangentbordet och tycka till, till skillnad från om man själv vore inblandad på något sätt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti