Video Vänstersvängande bilist orsakade omedelbar död.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Last edited by a moderator:
Nu är jag djävulens advokat och visst är det tragiskt och onödigt, men...

Jag tycker det ser ut som att motorcykeln håller ordentligt hög fart.

Man kan argumentera fram och tillbaka om vems fel det är. Bilisten brister i uppmärksamhet. Motorcyklisten brister i planering och bromsberedskap inför korsningen. Kör som om du vore osynlig, det är vad jag fick lära mig.

Nu är jag djävulens advokat och visst är det tragiskt och onödigt, men...

Jag tycker det ser ut som att motorcykeln håller ordentligt hög fart.

Man kan argumentera fram och tillbaka om vems fel det är. Bilisten brister i uppmärksamhet. Motorcyklisten brister i planering och bromsberedskap inför korsningen. Kör som om du vore osynlig, det är vad jag fick lära mig.

Föraren fick nog aldrig lära sig det, ska tydligen inte haft något körkort som jag förstod det som.

Tragiskt oavsett vems fel det var. Men måste bara kommentera folks oförmåga att agera när man är först på en olycksplats. ser iofas inte vad som händer utanför bild men den stackaren som ligger på vägen till höger i bild får ingen uppmärksamhet förrän efter ca: 1:30...

Last edited:
Det är fan beklämmande att se hur medmänniskor kan verka och fungera, gå fram och titta på motorhuven när det ligger en människa några meter bort orörlig??! :gråta

Enda rätta, LÅS IN under lååång tid, det skall kosta att ta två människors liv, det spelar ingen roll om dom körde för fort eller inte, eller inte hade bromsberedskap (vilket är klokt ) etc.
ALLA som vistas i trafiken SKA vara på tårna, göra bedömningar och beslut utan att riskera andras liv och hälsa, det spelar ingen roll om man måste vänta ett par sekunder extra för att verkligen vara säker på att hinna över, pilla på mobilen etc, respekt, för andras liv och lem ÄR viktigare än allt annat..

Det blir nån gravöl för mig ikväll..

Ps. Jag är så arg att jag skakar, hur f**n ska vi lära bilisterna att titta efter ORDENTLIGT??

Det är fan beklämmande att se hur medmänniskor kan verka och fungera, gå fram och titta på motorhuven när det ligger en människa några meter bort orörlig??! :gråta

Enda rätta, LÅS IN under lååång tid, det skall kosta att ta två människors liv, det spelar ingen roll om dom körde för fort eller inte, eller inte hade bromsberedskap (vilket är klokt ) etc.
ALLA som vistas i trafiken SKA vara på tårna, göra bedömningar och beslut utan att riskera andras liv och hälsa, det spelar ingen roll om man måste vänta ett par sekunder extra för att verkligen vara säker på att hinna över, pilla på mobilen etc, respekt, för andras liv och lem ÄR viktigare än allt annat..

Ps. Jag är så arg att jag skakar, hur f**n ska vi lära bilisterna att titta efter ORDENTLIGT??

Eller när ska vi hojåkare lära oss att allmän väg inte är en racerbana:smasha

Eller med andra ord, om alla ändå vore som du. Då hade vi noll döda i trafiken. Du är en hjälte.

lätt o missa en mc som kommer i den farten när man ska ut i en korsning som bil förare.. den där mc:en såg ut o röra sig rätt så fort..

Kan inte låta bli...

Jag ser vad du gjorde där :) Och du har en poäng såklart, men oavsett så är det så klassiskt att inte titta några sekunder på föremålet som kommer mot dig för att bedömma hastighet/point of impact på ett bra sätt.
Nä en snabb blick och sedan vrida på ratten...

Jag ser vad du gjorde där :) Och du har en poäng såklart, men oavsett så är det så klassiskt att inte titta några sekunder på föremålet som kommer mot dig för att bedömma hastighet/point of impact på ett bra sätt.
Nä en snabb blick och sedan vrida på ratten...

Står man i en korsning och försöker komma över och ska vänta "några sekunder" för att bedöma fart så lär man ju få vänta på en traktor innan man kommer vidare på sin färd.

Just saying

Hur människor reagerar vid en olycka är väldigt personligt och man ska nog vara väldigt försiktig med att börja kasta sand...

Tragiskt hursomhelst.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey