vänstersvängande bilar

tycker att det var tur för bilisten att du hade omdömme nog att bromsa i tid!

om du ska köra riktigt fort tycker jag du för det första ska åka på en motorväg där det är viadukter eller sticka en sväng till tyskland där finns inte problemet med svängande bilar!

så länge man är på vägen och kör så gäller det ta mig fan att anta att alla bilister kär värre än en alkoliserad gammal farmor med en betongklump på högerfoten!

Alltid roligt att läsa alla moral svar på sådana här inlägg,förstår inte varför man är på en sån här sida eller har sporthoj om man kör lagligt,finns absolut ingen anledning.
Eller jo man kanske gillar att posera o behöver en kuk förlängare eller nåt att skryta över polarna med.
nu till inlägget,du gjorde helt rätt som släppte det bör man alltid göra i en sån där situation eller när nån kommer från sidan o ska ut på vägen,bilisterna tänker oftast jag hinner o kör ut eller svänger tyvärr.
vet man inte om man hinner så chansar man inte så tänker iallafall jag i bilen,samma sak gäller om man inte ser hur fort den andra kommer.

Holger skrev:
Alltid roligt att läsa alla moral svar på sådana här inlägg,förstår inte varför man är på en sån här sida eller har sporthoj om man kör lagligt,finns absolut ingen anledning.
Eller jo man kanske gillar att posera o behöver en kuk förlängare eller nåt att skryta över polarna med.
nu till inlägget,du gjorde helt rätt som släppte det bör man alltid göra i en sån där situation eller när nån kommer från sidan o ska ut på vägen,bilisterna tänker oftast jag hinner o kör ut eller svänger tyvärr.
vet man inte om man hinner så chansar man inte så tänker iallafall jag i bilen,samma sak gäller om man inte ser hur fort den andra kommer.

Folk retar sig nog inte på att han körde i 220.
Fan alla som har sporthoj har väl kört i 220.
Däremot att förvänta sig att bilar skall kunna bedömma din hastighet och iakta väjningsplikt är lite magstarkt

Holger skrev:
Läs om och läs rätt, de flesta menar faktiskt att NÄR man kör för fort, så måste man ha ett ökat riskmedvetande. Det är inte lätt för en bilist att se när ett mötande fordon kommer att vara framme, särskilt inte om det går i tre gånger tillåtna hastigheten.

Sluta upp att försvara alla protester mot idiotier med; "varför har man sporthoj om man inte kör fort" etc. Man kan ha kul och köra fort och köra riskmedvetet...

Holger skrev:

Jag är långt från en moralkärring och det går ofta >> laglig hastighet men som mycket här i livet är det en fråga om var, när och hur. Jag skyller aldrig ifrån mig på en bilist när det är jag som är den verkliga idioten. 220 km/h (och även 130 km/h) in i en korsning är idioti och inget annat. Bilister ska ge företräde till motorcyklister i korsningar MEN ingen kan kräva det när motorcyklisten kör i 130 km/h över laglig hastighet.

KjellF

Senast i förrgår såg jag en MC-åkare som gled om på insidan när bilarna fick grönt för att svänga höger. Hade en bil svängt där hade MC-åkaren suttit klistrad i sidan.
Kör lagligt istället för att klaga på att personen i bilen inte hann se dig. Det är jävligt svårt att se hur fort det går när man ser någon i speglarna.

Maverick_ou812 skrev:
Hoppas innerligt att detta är ett flamebite och att du skojjar...
OM du inte gör det är du fanimej dummare än jag trott någon kan vara.

"men jag blir jävligt trött på folk som inte kan tillämpa väjningsreglerna.
jag chansar aldrig när jag har väjningsplikt."

Nähä... men vad kallar du då att hålla 220 på 90 väg?!? En omdömesfull körning?

Jag kör också för fort, ofta. Men jag kan inte, jag bara kan inte, förstå hur du kan lägga någon som helst skuld på bilisten?!

Fast.... förmodligen var detta bara ett sätt att för dig att få berätta att du har en Hayabusa och att du faktiskt vågat köra i 220. Mupp!!
jojo, men han hade väjningsplikt enligt svängningsregeln.
fattar du inte hur alvarligt det är

h01hmt skrev:
jojo, men han hade väjningsplikt enligt svängningsregeln.
fattar du inte hur alvarligt det är
Detta är ett flamebite, nu är jag säker!!!

"Svängningsregeln" och "alvarligt" avgjorde det hela!

Jaja, kul att läsa inlägg i sommarvärmen iallafall.

No further comments....

CayLe skrev:
Visst är 220 oansvarigt att köra i på 90 väg, men är det NÅGON som kan säga att den inte gasar alldeles för mkt på allmän väg för det mesta?

Nä... såklart inte, men man har för fan ingen rätt att klaga på bilister när man framför hojen i sådana hastigheter.

Jag säger inget om höga hastigheter, för jag är själv en sån som gasar för mycket för glatt och för det mesta.

OK att bilister kan göra klantiga saker. Men i ett sånt här läge känns det lite löjligt att begklaga sig.

Dom har inte en chans att se en, och det är det man får utgå ifrån.

Simple as that!!

//Mad

ulf skrev:
Förstår att du blir irriterad när sådant händer,men som sagts man kan inte räkna med att allt ska gå regelmässigt till när man själv kör som en idiot. Jag kör också som en idiot rätt ofta, blir förbannad vid incidenter(mest på mig själv) men det är jag som är puckot inte farbror Svensson. Har själv haft en Busa. Den funkade bäst på ringvägsnätet runt malmö, en sommarkväll efter 8 på kvällen, då det var ganska tomt på bilar. Glöm inte att du ÄR osynlig.
säg att jag körde 120 hela tiden då.
påstår ni då att det är mitt fel om bilen svänger och vi krockar?
jävla sossar
jag anser att är det väjningsplikt så är det.
jag vill ha fri fart som på 60 talet...

Och här sitter man i en annan tråd och tycker det är för jävligt att försäkringspremierna är högre för killar än tjejer...... Tack som faan din jävla idiot! :fatta!

RonJeremy skrev:
Och här sitter man i en annan tråd och tycker det är för jävligt att försäkringspremierna är högre för killar än tjejer...... Tack som faan din jävla idiot! :fatta!
å vad surrar du om?

h01hmt skrev:
säg att jag körde 120 hela tiden då.
påstår ni då att det är mitt fel om bilen svänger och vi krockar?
jävla sossar
jag anser att är det väjningsplikt så är det.
jag vill ha fri fart som på 60 talet...

Nej ditt fel lär det ju inte bli men vad har du för nytta av det efter en sådan smäll?

Jag kör ofta som du gjorde och säger som jag brukar, dom har ingen chans att se oss i dom hastigheterna, sålänge bilar och andra trafikanter använder blinkers belastar jag inte dom när jag kör för fort....

Mvh Stefan

stephenj skrev:
Nej ditt fel lär det ju inte bli men vad har du för nytta av det efter en sådan smäll?

Jag kör ofta som du gjorde och säger som jag brukar, dom har ingen chans att se oss i dom hastigheterna, sålänge bilar och andra trafikanter använder blinkers belastar jag inte dom när jag kör för fort....

Mvh Stefan
tack, du svarar iaf som en människa.
jag tillägger: jag brukar inte köra 220 på 90 väg.
förlåt

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...