Vänsterpöbeln härjar fritt!

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
AFA och Revolutionära fronten får härja fritt. Kräken ger sig inte bara på sina meningsmotståndare, utan också deras familjer. Misshandel, hot och skadegörelse riktas mot såväl motståndare långt ut på högerkanten som riksadagspolitiker som moderaten Göran Lindblad.

180 dokumenterade brott har begåtts de senaste tre åren. Endast ett har lett till åtal.:mad: Man får gratulera svensk polis till ytterligare fantastiska insatser. De vänsterextremistiska nätverken kan enligt polisens definition inte definieras som grov organiserad brottslighet trots att flera kriterier därför är uppfyllda. Tydligen behöver man då inte satsa så hårt på denna typ av brottslighet trots att en hotar demokratiska värden. :huvet

Fy fan.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.270683-vansterns-valdsverkare-gar-fria

GP skrev:
I dagens GP kan vi avslöja att vänsterextremister gjort sig skyldiga till minst 180 brott mot meningsmotståndare på tre år.

Sammanställningen över våldsvänsterns attacker i Västsverige de senaste tre åren bygger på uppgifter från Afas och Revolutionära frontens hemsidor, medierapportering, intervjuer med offer och anhöriga samt polisanmälningar.

Vänsterextremisternas attacker är en brottslighet som polisen har dålig koll på.

I den mån en förundersökning inleds utreds varje brott för sig. Ingen ser till mönstret, det systematiska i denna organiserade brottslighet. Inte ens statistik är möjlig att ta fram med hjälp av polisens register.

Många attacker anmäls inte heller till polisen.

- Det händer ändå inget, säger många av dem GP talat med och som blivit uthängda som nazister eller fått nedsprejade husfasader.

Och GP:s granskning ger dem rätt.

I bara ett fall i GP:s granskning har polis och åklagare lyckats binda någon till brott.

Mer om vänsterns våld i Västsverige kan du läsa om i dagens GP. Granskningen fortsätter i morgondagens tidning.

Jag tycker den här höger-vänster skalan är lite missvissande.

Det är samma skit i båda ändar, så det är mer som en cirkel likCsom.

Tidningen säger att snutten har dålig koll.
Tidningen säger däremot inte att den typ av brott som dessa individer begår faller under Säpos arbetsområde. Även om alla som jobbar på Säpo är smygbögar så kan man inte beskylla dem för att ha dålig koll på vä/hö-extremismen i Sverige.

Tidningen säger att snutten har dålig koll.
Tidningen säger däremot inte att den typ av brott som dessa individer begår faller under Säpos arbetsområde. Även om alla som jobbar på Säpo är smygbögar så kan man inte beskylla dem för att ha dålig koll på vä/hö-extremismen i Sverige.

Och vad spelar det för roll om de har koll om de inte gör något? :va

Jag tycker den här höger-vänster skalan är lite missvissande.

Det är samma skit i båda ändar, så det är mer som en cirkel likCsom.

Att det är skit i båda ändar är nog riktigt. Däremot tror jag det är förhastat att säga samma skit. Högerextremister är ju mest vilsna dårar som gapar om vit makt och ger sig på dem som inte passar in i den ariska modellen. Nog så allvarligt förvisso. Skillnaden mot den extrema vänstern förefaller vara att den senare, trots att den består av en samling våldsverkare, som mest är ute efter att försöka motivera sitt behov av att begå brott, faktiskt också ger sig på människor som försöker driva politik och deras familjer. Då kommer den dimensionen in att man faktiskt hotar det demokratiska systemet. Det är allvarligt och att polisen är så fullständigt oförmögen att hantera detta är extremt illa.

Att ondgöra sig över FRA-lagen har många sidor, en nackdel är att många missar vad den egentligen är till för. Jag själv anser att FRA skall ges fullmakt att studera dessa sidor av samhället utan restriktioner. För att bevara demokratin måste man ibland skapa begränsningar i densamma.

Allt hänger ihop
FRA-lagen, extremistiska element med våld på schemat och polisens insatser eller förmågan till densamma. Jag utgår från att Säpo gör vad de kan, betvivlar starkt att de skulle hålla dessa extrema element bakom ryggen på något sätt.

Håller med föregående talare om att det är samma skit höger/vänster.

Det är svårt att generalisera finns idioter på båda sidor, likväl som det finns ytterst farliga element på båda sidor.

Och när slutade högerextremisterna hota politiker på ett sätt som hotar demokratin?

Nej, jag håller med mordecain, -Samma skit i båda ändar

Och när slutade högerextremisterna hota politiker på ett sätt som hotar demokratin?

Nej, jag håller med mordecain, -Samma skit i båda ändar

Har inte hört talas om att svenska nassar eller dylikt skulle trakassera riksdagspolitiker eller ens politiker överhuvdtaget som AFA-nötterna gjorde med Göran Lindblad nyligen. De hotade honom med att de skulle våldta hans avlidna hustru. Jävla nekrofiler.:zpy

Men visst, jag kan ha missat någon högerattack på politiker. Skulle så vara fallet så uppkommer ju frågan om högerdrägget åker dit för sina tilltag, eller om polisen är lika handfallen som när det gäller att ta hand om vänsterns brottslighet.

Och vad spelar det för roll om de har koll om de inte gör något? :va
Jag påstod dock inte att samarbetet mellan de två var bra; således spelar det inte någon större roll. Problemet kvarstår.
Jag ville bara bjuda på en annan infallsvinkel. Medierapporteringen är aldrig objektiv.

Jag påstod dock inte att samarbetet mellan de två var bra; således spelar det inte någon större roll. Problemet kvarstår.
Jag ville bara bjuda på en annan infallsvinkel. Medierapporteringen är aldrig objektiv.

I det här fallet är den objektiv i den meningen att polisen inte lyckas få till utredningar som håller för åtal. Vilken avdelning inom polisen som ansvarar är måhända av mindre intresse. Säponissarna är väl fortfarande poliser?

I det här fallet är den objektiv i den meningen att polisen inte lyckas få till utredningar som håller för åtal. Vilken avdelning inom polisen som ansvarar är måhända av mindre intresse. Säponissarna är väl fortfarande poliser?
Territorial pissing.
Säpo bryr sig inte om sporadisk misshandel.
Polisen har 1110000 andra misshandelsfall att hantera. Att just dessa tas upp i media är ju ingen slump; det väcker känslor och säljer lösnummer(=internetklick).
Polisen har dålig koll på dessa människor eftersom att det inte är deras uppgift att kartlägga dessa människor.
Säpo har bra koll på dessa människor eftersom att det är deras uppgift att kartlägga dessa människor.
Det handlar om perspektiv. Nu menar jag inte att situationen är bra, men det är ju aldrig så enkelt som det framställs i artiklarna.

Territorial pissing.
Säpo bryr sig inte om sporadisk misshandel.
Polisen har 1110000 andra misshandelsfall att hantera. Att just dessa tas upp i media är ju ingen slump; det väcker känslor och säljer lösnummer(=internetklick).

Det tas sällan upp i media.

Viss skillnad på misshandel såsom osams i korvkön kl 04.00 en lördag och att medvetet söka upp politiska möten/ politiker i sina hem för att skrämma dem till avhopp.

GP har haft en serie nu varje dag om extremvänstern. Idag beskrivs att det ofta är ungar från medelklass/övre medelklass som säger sig representera arbetarklassen. Lata jävlar som sitter på universitet och läser sociologi på halvfart, bara för att, och aldrig ens har haft ett extraknäck. Ingen nyhet dock men ändå patetiskt.

Såg förresten tönt-hampus, som fick smaka på polisens Sig Sauer 2001, för nåt år sen när jag satt på ett café. Ful, bleksiktig vegantyp med säckiga kläder och dålig hållning. Jag var så fruktansvärt nära att gå fram och säga honom ett par sanningens ord men avstod pga mitt sällskap. :D

GP gör detta bra trots sin extremt liberala approach till saker och ting. Tidigare har de granskat org brottslighet och gäng i Gbg. Något som det finns gott om i den här stan men som politiker i vanlig ordning inte har låtsats om och sopat under mattan. Efter den reportageserien kunde man skönja en märkbar attitydförändring hos polis och politiker.

Ibland gör media det de faktiskt ska göra.

Last edited:
GP har haft en serie nu varje dag om extremvänstern. Idag beskrivs att det ofta är ungar från medelklass/övre medelklass som säger sig representera arbetarklassen. Lata jävlar som sitter på universitet och läser sociologi, bara för att, och aldrig ens har haft ett extraknäck. Ingen nyhet dock men ändå patetiskt.

Såg förresten tönt-hampus, som fick smaka på polisens Sig Sauer 2001, för nåt år sen när jag satt på ett café. Ful, bleksiktig vegantyp med säckiga kläder och dålig hållning. Jag var så fruktansvärt nära att gå fram och säga honom ett par sanningens ord men avstod pga mitt sällskap. :D

GP gör detta bra trots sin extremt liberala approach till saker och ting. Tidigare har de granskat org brottslighet och gäng i Gbg. Något som det finns gott om i den här stan men som politiker i vanlig ordning inte har låtsats om och sopat under mattan. Efter den reportageserien kunde man skönja en märkbar attitydförändring hos polis och politiker.

Ibland gör media det de faktiskt ska göra.
Apropå Hampus, vad har du gjort med mitt citat? :mad:

GP har haft en serie nu varje dag om extremvänstern. Idag beskrivs att det ofta är ungar från medelklass/övre medelklass som säger sig representera arbetarklassen. Lata jävlar som sitter på universitet och läser sociologi på halvfart, bara för att, och aldrig ens har haft ett extraknäck.

Halvfartssociolog på dagtid, vänstertaliban övrig tid. Vem är förvånad...:mad: Fy fan. Kan det bli värre än bortskämda snorisar som försöker göra uppror mot sina föräldrar.

Apropå Hampus, som för övrigt hette Hannes, så såg jag Fredrik Malm på ARN igår. Något i mig sade att jag inte gillar honom, har för mig att han är gnällig? Eller är det bara ful han är? :va

Apropå Hampus, som för övrigt hette Hannes, så såg jag Fredrik Malm på ARN igår. Något i mig sade att jag inte gillar honom, har för mig att han är gnällig? Eller är det bara ful han är? :va

Är det han som bland annat skrivit i Expo?:va Då kan jag tänka mig att du inte gillar honom... Knappast representant för vänsterpöbeln dock.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP