vänlig själ sökes! låna en givare på GSXR -00-02

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
Polis vill låna en givare på GSXR -00-02

:huvet Är lite desperat här, =) Skull behöva låna en TPS givare (Throttle Position Sensor) Jag har fått tipsen om att min är trasig och behöver bytas, men innan jag köper en sådan för 2000:- skulle jag väldigt gärna vilja prova med någon annas för att verkligen se att det är denna som är FELET.

Den sitter på både 600 750 och 1000. årsmodell 00-02. DET är välidt lätt att komma åt den, 4 skruv (sadel och lyfta tanken) Lättast vore ju om någon hade en lös motor liggandes, men det går även rätt lätt att skruva av från någon hoj!
Skulle även kunna tänka mig att betala en liten slant för detta, dock skall det nämnas att jag nyss flyttat hemifrån och har 200:- på kontot, därför kan jag inte åka till en verkstad =).

Helst skall det vara någon stans i närheten av Göteborg med omnejd. Men långt bort kan väl gå också. =)

sänd mig ett PM / svara här eller ring mig på 0733390369 mvh Carl :Bugar :Bugar

Last edited:
Verkar ju som om man får sitta på balkongen och titta på alla som kör Mc..

Kan nu i desperation tänka mig att åka 20mil! så nu kan nästan vem somhelst som har höra av sig!

hmm låter ju underbart =) multimeter har jag, men vet dock inte vilka värden den skall ha samt hur man går tillväga? kan tänka mig att man sätter multimetern på ohm och sedan skruvar med en skruvmejsel i och mäter start och end punkt? berätta gärna mer!

Misstänker att det inte står i den vanliga manualen utan i verktygshandboken =/ Någon som har lust att slå fram värderna till mig??

Tack på förhand.. en med lite hopp.

De ska vara mellan 0,2V-4,8V.
Du kan även mätta upp den med Ohm.Stängd:1.1 k ohm Öppen:4.3 k ohm
Ligger de inte där så ska du få felkod c14.
Lycka till :tummenupp

Last edited:
kolla om det inte finns en manual på nätet till din.. (under meck o teknik forumet=

Robertzon skrev:
2142580 :huvet Är lite desperat här, =) Skull behöva låna en TPS givare (Throttle Position Sensor) Jag har fått tipsen om att min är trasig och behöver bytas, men innan jag köper en sådan för 2000:- skulle jag väldigt gärna vilja prova med någon annas för att verkligen se att det är denna som är FELET.

Den sitter på både 600 750 och 1000. årsmodell 00-02. DET är välidt lätt att komma åt den, 4 skruv (sadel och lyfta tanken) Lättast vore ju om någon hade en lös motor liggandes, men det går även rätt lätt att skruva av från någon hoj!
Skulle även kunna tänka mig att betala en liten slant för detta, dock skall det nämnas att jag nyss flyttat hemifrån och har 200:- på kontot, därför kan jag inte åka till en verkstad =).

Helst skall det vara någon stans i närheten av Göteborg med omnejd. Men långt bort kan väl gå också. =)

sänd mig ett PM / svara här eller ring mig på 0733390369 mvh Carl :Bugar :Bugar

Har en liggandes löst i min lilla låda med delar :tuttar

roddjer_daddy skrev:
2144916 Har en liggandes löst i min lilla låda med delar :tuttar

O fy fan.. löst liggandeS"!! jag kommer! =) har du nått tele nummer?.... får ju inte felkod C14 utan får

-c00 så det känns kanppt som om det hjälper att mäta, men får väl göra det ändå =)

Robertzon skrev:
2145345 O fy fan.. löst liggandeS"!! jag kommer! =) har du nått tele nummer?.... får ju inte felkod C14 utan får

-c00 så det känns kanppt som om det hjälper att mäta, men får väl göra det ändå =)

Den koden betyder att TPs:en är i correct position.

Mr Skutt skrev:
2145370 Den koden betyder att TPs:en är i correct position.

jo det vet jag... men den säger väl också att TPS:en är hel?? annars skulle det väl stått -c14? kanske gör jag fel när jag läser av felkoderna? någon som vet exatk hur man skalll göra? jag har testat att ha motorn igång och kortsluta, samt att ha den avstängd och vrida på täningsnyckel osv..

har något svagt minne av att man skall hålla den på 1200 varv? och sen stänga av eller nått sådant? fick även ett tips om att om man varvar upp den till 6000 och sen slår av snabbt så skall motorn dö om tps en är trasig.. har ej hunnit testa detta men =)

Har nu ´mätt och velat på TPs:en kommit fram till följande 1.3K ohm ej gas samt 4.3K ohm gas enligt boken skall det vara 1.0 och 4.3k ohm

Nu kan man ju ändra värderna genom att justera TPS:en.. dock fick jag verkligen kämpa för att få ner den i 1.3k ohm gick inte få länger hur jag än vred och vände på den. När jag hade loss den och skruvade med skruvmejsel så kunde jag få den till 0.62k ohm vill jag minnas, vilket i sin tur kanske innebär att spjällen står lite fel eller nått?

Känns fortfarande som om ett test med en annan är säkrast..
:( :( :( :( :( :( :( :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back