bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Kanske inte topp 5 i mek misstag men irriterande ändå. Nån som vet hur packboxarna (radialtätningarna om vi ska vara korrekta) i motorn ska vändas i PW80? Trodde jag tog kort på dessa innan jag tog lös dom men tydligen inte, köpte tätningarna från Rinab och på dessa står det inte "out side" vilket boken anger att det ska göra på veven. Jag tycker att man kan se olikheter i kanternas fasning men det känns osäkert att inte veta hur de ska sitta.
Ena tätningen till veven kan jag se tre läppar på i boken så den går att räkna ut hur den ska sitta men andra sidan är värre, har googlat och sökt på Youtube men ingen visar ordentligt hur tätningarna ska vändas. Nån som har koll eller vet var man kan hitta en sprängskiss som duger till nåt?
Ena tätningen till veven kan jag se tre läppar på i boken så den går att räkna ut hur den ska sitta men andra sidan är värre, har googlat och sökt på Youtube men ingen visar ordentligt hur tätningarna ska vändas. Nån som har koll eller vet var man kan hitta en sprängskiss som duger till nåt?