Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GSXR1100R skrev:Pis åff kaka
Sitter på Jalles Retta, du hittar den i sandfållan på Søndagen den 15 Juni#11 skrev:Smutt![]()
Var köper man vxl. armen (eller kan man få kopiera den vid tillfälle ??
#11 ( Ola)
Gott att veta.GSXR1100R skrev:Sitter på Jalles Retta, du hittar den i sandfållan på Søndagen den 15 Juni![]()
![]()
oscar skrev:Går att fixa med originalprylar också...
#11 skrev:Bilder eller en bra beskrivning skullle vara bra.![]()
Tack![]()
På din moppe så kvittar det, på riktiga räcers så är det ett måste, precis som, lap timer, däckvärmare, depåtält, 50 meter sladd, öhlinare, Apakorvic eller va f-n det heterLokke skrev:Hade vi inte avhandlat det där med omvända växellägen redan.....?
Snyggt fixat, men praktiskt å nödvändigt? Mjäää.....ja e skeptisk.![]()
GSXR1100R skrev:På din moppe så kvittar det, på riktiga räcers så är det ett måste, precis som, lap timer, däckvärmare, depåtält, 50 meter sladd, öhlinare, Apakorvic eller va f-n det heter![]()
Då har dom gjort fel i många år nu enligt dig, tur att du kan rätta till alla som klantar sig, tankväxel installeras i nattLokke skrev:HA!![]()
Kom till kemora så kan vi ta en moppe vs räser. Du får ha vilka växellägen du vill, fast du skulle köra med tankväxelspak eller automatlåda!![]()
Om man kör på en sån bana där det faktiskt finns nån sån kurva som man faktiskt INTE kan växla upp i p g a att växellägena e som orginal så DÅ skulle jag nog testa med att svänga dom ála race-stuk också, och kolla om det faktiskt kunde gå att leva med att ha dom "fel väg" och att det inverkade positivt på varvtiderna. Men inte före, eller p g a "att det ska va så på en räser".
...och svaret är ja, jag tycker om att va besserwisser.![]()
![]()
GSXR1100R skrev:Då har dom gjort fel i många år nu enligt dig, tur att du kan rätta till alla som klantar sig, tankväxel installeras i natt![]()
(Spelar nog ingen roll på våran nivå)![]()
Efter 20 års gatkörning så vände jag växellägena även på min gamla Gixxer, det går fortare att stampa i växlarnaLokke skrev:Jo jag kan inte förstå varför dom inte frågade mig först hur det skulle va när dom började med roadracing.![]()
Nämen allvarligt talat så kör väl nog inte alla som tävlar med växellägena omsvängda. Nåja, huvudsaken e att man trivs.![]()
Lokke skrev:HA!![]()
Kom till kemora så kan vi ta en moppe vs räser. Du får ha vilka växellägen du vill, fast du skulle köra med tankväxelspak eller automatlåda!![]()
Om man kör på en sån bana där det faktiskt finns nån sån kurva som man faktiskt INTE kan växla upp i p g a att växellägena e som orginal så DÅ skulle jag nog testa med att svänga dom ála race-stuk också, och kolla om det faktiskt kunde gå att leva med att ha dom "fel väg" och att det inverkade positivt på varvtiderna. Men inte före, eller p g a "att det ska va så på en räser".
...och svaret är ja, jag tycker om att va besserwisser.![]()
![]()
lastu skrev:Lokke för faaan. Du såg väl hur bra det gick just på kemora med omvända växlar...![]()
Tror nog du måste ta å byta du också, now join the darkside...
/lastu
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna