Vända på växlarna på Retta

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Pis åff kaka
 

Bifogat

  • 2003_0417_113742aa.jpg
    2003_0417_113742aa.jpg
    70.8 KB · Visningar: 1,147
Re: Re: Vända på växlarna på Retta

#11 skrev:
Smutt :tummenupp

Var köper man vxl. armen (eller kan man få kopiera den vid tillfälle ??

#11 ( Ola)
Sitter på Jalles Retta, du hittar den i sandfållan på Søndagen den 15 Juni :crash ;)
 
Re: Re: Re: Vända på växlarna på Retta

GSXR1100R skrev:
Sitter på Jalles Retta, du hittar den i sandfållan på Søndagen den 15 Juni :crash ;)
Gott att veta.

Vet du om det är orginal stången+uniballs han använder, eller får man byta ut detta ochså ??

#11

PS. Jag kanske kan gräva fram den under nästa helg :tummenupp
 
Hade vi inte avhandlat det där med omvända växellägen redan.....?

Snyggt fixat, men praktiskt å nödvändigt? Mjäää.....ja e skeptisk. :rolleyes:
 
Lokke skrev:
Hade vi inte avhandlat det där med omvända växellägen redan.....?

Snyggt fixat, men praktiskt å nödvändigt? Mjäää.....ja e skeptisk. :rolleyes:
På din moppe så kvittar det, på riktiga räcers så är det ett måste, precis som, lap timer, däckvärmare, depåtält, 50 meter sladd, öhlinare, Apakorvic eller va f-n det heter :öl
 
GSXR1100R skrev:
På din moppe så kvittar det, på riktiga räcers så är det ett måste, precis som, lap timer, däckvärmare, depåtält, 50 meter sladd, öhlinare, Apakorvic eller va f-n det heter :öl

HA! :crash
Kom till kemora så kan vi ta en moppe vs räser. Du får ha vilka växellägen du vill, fast du skulle köra med tankväxelspak eller automatlåda! ;)

Om man kör på en sån bana där det faktiskt finns nån sån kurva som man faktiskt INTE kan växla upp i p g a att växellägena e som orginal så DÅ skulle jag nog testa med att svänga dom ála race-stuk också, och kolla om det faktiskt kunde gå att leva med att ha dom "fel väg" och att det inverkade positivt på varvtiderna. Men inte före, eller p g a "att det ska va så på en räser".
...och svaret är ja, jag tycker om att va besserwisser. :hej :rolleyes:
 
Lokke skrev:
HA! :crash
Kom till kemora så kan vi ta en moppe vs räser. Du får ha vilka växellägen du vill, fast du skulle köra med tankväxelspak eller automatlåda! ;)

Om man kör på en sån bana där det faktiskt finns nån sån kurva som man faktiskt INTE kan växla upp i p g a att växellägena e som orginal så DÅ skulle jag nog testa med att svänga dom ála race-stuk också, och kolla om det faktiskt kunde gå att leva med att ha dom "fel väg" och att det inverkade positivt på varvtiderna. Men inte före, eller p g a "att det ska va så på en räser".
...och svaret är ja, jag tycker om att va besserwisser. :hej :rolleyes:
Då har dom gjort fel i många år nu enligt dig, tur att du kan rätta till alla som klantar sig, tankväxel installeras i natt ;)

(Spelar nog ingen roll på våran nivå) :tummenupp
 
GSXR1100R skrev:
Då har dom gjort fel i många år nu enligt dig, tur att du kan rätta till alla som klantar sig, tankväxel installeras i natt ;)

(Spelar nog ingen roll på våran nivå) :tummenupp

Jo jag kan inte förstå varför dom inte frågade mig först hur det skulle va när dom började med roadracing. :D

Nämen allvarligt talat så kör väl nog inte alla som tävlar med växellägena omsvängda. Nåja, huvudsaken e att man trivs. :tummenupp
 
Lokke skrev:
Jo jag kan inte förstå varför dom inte frågade mig först hur det skulle va när dom började med roadracing. :D

Nämen allvarligt talat så kör väl nog inte alla som tävlar med växellägena omsvängda. Nåja, huvudsaken e att man trivs. :tummenupp
Efter 20 års gatkörning så vände jag växellägena även på min gamla Gixxer, det går fortare att stampa i växlarna :tummenupp
Ser j-t rejsigt ut, ger dock inge bättre varvtider, man kan kalla fenomenet för Resjpozing (TM) :crash
 
Lokke skrev:
HA! :crash
Kom till kemora så kan vi ta en moppe vs räser. Du får ha vilka växellägen du vill, fast du skulle köra med tankväxelspak eller automatlåda! ;)

Om man kör på en sån bana där det faktiskt finns nån sån kurva som man faktiskt INTE kan växla upp i p g a att växellägena e som orginal så DÅ skulle jag nog testa med att svänga dom ála race-stuk också, och kolla om det faktiskt kunde gå att leva med att ha dom "fel väg" och att det inverkade positivt på varvtiderna. Men inte före, eller p g a "att det ska va så på en räser".
...och svaret är ja, jag tycker om att va besserwisser. :hej :rolleyes:

Lokke för faaan. Du såg väl hur bra det gick just på kemora med omvända växlar... :tummenupp
Tror nog du måste ta å byta du också, now join the darkside...

/lastu
 
Tyckte jag hörde att Biaggi hade växlarna ala gatstuk. Har för mig att tjötrövarna på Eurosport Peter Dahlbom och Björn Brander sa det. Men sen kan jag ju missminna mig och sen kan ju även de ha fel. Det höjer ju dock rejsposerfaktorn att vända på lägena.
 
lastu skrev:
Lokke för faaan. Du såg väl hur bra det gick just på kemora med omvända växlar... :tummenupp
Tror nog du måste ta å byta du också, now join the darkside...

/lastu

Hehe, jag tror nog att jag måste vända på mer än växlarna om jag ska ner mot 1:15 på kemora. :D
Blev nog smått sjuk på en supersport 600 efter att ha varit å provat Ivanhoe-racings tenkate cbr.... :kär
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top