Välte inte en ända gång...

RocketQueen skrev:
Hmmm många har sagt att de är bra om jag tar teorin nu men jag vet faktiskt inte.
Ska kolla med dem senare i veckan va som gäller.
Borde väl inte vara några probs?
Man har 1 år på sig att köra upp, från den dagen man klarar teoriprovet.

RocketQueen skrev:
Hmmm många har sagt att de är bra om jag tar teorin nu men jag vet faktiskt inte.
Jag själv planerade att fixa teorin nu på hösten och körningen till våren,men det gick ju snabbare än vad jag räknat med.Det måste ju vara skönt att ha teorin fixad nu så har du ju bara körningen att koncentrera dig på till våren..

Mirran skrev:
Jag själv planerade att fixa teorin nu på hösten och körningen till våren,men det gick ju snabbare än vad jag räknat med.Det måste ju vara skönt att ha teorin fixad nu så har du ju bara körningen att koncentrera dig på till våren..

Ja du tjejen du är väl en naturbegåvning! :Bugar
Har du några bra tips att ge mig?

Hade jag råd skulle jag köra varje dag i veckan nu. :tungan

Lycka till med kortet och det går kanonbra att göra teorin på vintern. Se till att få tidig uppkörningstid nästa år för till våren är man grymt sugen på att ha kortet...

Bikerbitch skrev:
Rocka på nu tjejen! Detta grejar du galant. men inte måste du väl köra 125.a hela tiden? :va
Lycka till o kämpa på fastän det blåser motvind ibland!

Näää då blir jag galen. Hon sa att hon ville jag skulle köra de första gången så jag känner mig lite säker på den eftersom jag ej kört förut.
Säkert även nästa gång men innan säsongen är slut måste jag f_n köra 750. Annars kommer jag va sur hela vintern.

Tack förresten.
Ser fram emot att åka med dig nästa sommar!

Det är jevla olika på kraven körskolorna har innan dom "släpper iväg" till uppkörning, sen är det säkert olika svårt i olika orter(enklare på landet, än i sthlm).

/N

RocketQueen skrev:
Ja du tjejen du är väl en naturbegåvning! :Bugar
Har du några bra tips att ge mig?

Hade jag råd skulle jag köra varje dag i veckan nu. :tungan

isse skrev:
Det är jevla olika på kraven körskolorna har inna dom "släpper iväg" till uppkörning, sen är det säkert olika svårt i olika orter.

/N

Ja de är sant. Man gör sitt bästa bara så får man se.
Hoppas bara man klarar de i tid till nästa säsong.

Förresten såg jag dig på kort på Jarla. :tungan

Ajdå.... Ännu en medmänniska som kommer att göra mig till en trafikfara för mig själv.....
Jag har liksom lite svårt att koncentrera mig på vad jag gör när jag ser en tjej köra hoj!! :kär :crash :rodnar

Lycka till!!! :banana

ps.
Det finns bra mycket roligare hojar att köra än skolans 750 :)
Fast det är klart, det får ju vänta till i vår när du har kortet
ds.

så där gjorde jag med, några lektioner förra hösten sen teorin på vintern sen några lektioner till och uppkörning i maj, lycka till :squid

RocketQueen skrev:

1 år har du på dig som sagt. För övrigt borde du väl nästan kunna hinna fixa kortet i år om du ligger på lite? Har för mig att sista uppkörningsdatum för hoj är i slutet på november (iaf var det så i Gbg när jag försökte ta hojkort första gången, kom dock inte ens så långt som teoriprov den gången :rolleyes:)

skoj att du satt igång, hoppas du får det tidigt ivår...

men förstår inte riktigt resonemanget med 125an, nog för att en 125a e lättare, men det e en helt annan sak å köra 125a å stor cyckel, föresten? blir det "mellan" eller blir det tung med en gång?? tänkte på eftersom dom har 750, lite onödigt tungt om det bara e 25kw i dom.

Fluxir skrev:
skoj att du satt igång, hoppas du får det tidigt ivår...

men förstår inte riktigt resonemanget med 125an, nog för att en 125a e lättare, men det e en helt annan sak å köra 125a å stor cyckel, föresten? blir det "mellan" eller blir det tung med en gång?? tänkte på eftersom dom har 750, lite onödigt tungt om det bara e 25kw i dom.

När vi kom ner till parkeringen tittade läraren på mig och sa "Du vet väl att man måste va 20 för att ta tung Mc"
Ehhh ja sa jag men jag är ju 26.
Tror jag såg så liten ut att hon ville att jag skulle köra 125an först plus att jag aldrig kört förut.
Ska kolla med dom på onsdag va de säger.
Klart jag ska ta kort för tung Mc.
Känns faktiskt ok att köra första gången på en 125a med tanke på hur de gick när jag testade Mattias hoj. :död

RQ

Coola Ola skrev:
1 år har du på dig som sagt. För övrigt borde du väl nästan kunna hinna fixa kortet i år om du ligger på lite? Har för mig att sista uppkörningsdatum för hoj är i slutet på november (iaf var det så i Gbg när jag försökte ta hojkort första gången, kom dock inte ens så långt som teoriprov den gången :rolleyes:)

Jo men de är ju en penga fråga också.
Betalde 3000 nu för 5 lektioner.
Hade jag kunnat lägga mer denna månad hade jag gjort de. Är nog dock lite väl lite med tid kvar. Jarla kör bara till den sista oktober om jag minns rätt.

Men va fasen grejar jag de tidigt i vår så är ju de kanon. :yoparty

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...