Välj en bra nybörjarhoj!

Vilken är den bästa nybörjarhojen?

• Antal röstningar
    0
allt detta med första MC, tänkte fråga, finns det någon bra stans där man kan kolla hur mycket försäkringen kommer hamna på hos olika försäkringsbolag?

BMW R850/1150/1200 R är bra cyklar. Ventilkåpsskydd på. Bra försäkring även för de med nytryckt KK.

Ring upp dem olika försäkringsbolagen och kolla:va

:tummenupp låter som en AWESOME ide =)

men tänkte mer om det fanns någon sida där man kunde knappa in sin hoj, årgång strypt/ ej strypt och sedan få upp en lista för att se hur mycket försäkringsbolagen vill ha för det

:tummenupp låter som en AWESOME ide =)

men tänkte mer om det fanns någon sida där man kunde knappa in sin hoj, årgång strypt/ ej strypt och sedan få upp en lista för att se hur mycket försäkringsbolagen vill ha för det

trygghansa har en prisförfrågan likaså LF, folksam, bilsport&mc osv osv men skulle inte tro att det finns en sida som sammanställer alla bolag head to head liksom, du får som sagt kolla var sida för sig.

allt detta med första MC, tänkte fråga, finns det någon bra stans där man kan kolla hur mycket försäkringen kommer hamna på hos olika försäkringsbolag?

Ta ett regnr på den modell av hoj du är intresserad av.
Kontakta Insplanet via telefon eller hemsidan så återkommer dom.
Då får du ett ca pris vad det kan kosta hos olika bolag på just den modellen/årsmodell.

Ta ett regnr på den modell av hoj du är intresserad av.
Kontakta Insplanet via telefon eller hemsidan så återkommer dom.
Då får du ett ca pris vad det kan kosta hos olika bolag på just den modellen/årsmodell.

åsså blir dom skitsura om du inte tecknar en försäkring via dom:D

eller så besöker du de olika bolagen och kollar själv, går fortare och du får samma premieförslag som om att du skulle låta insplanet kolla runt åt dig, men det e klart, har du inte bråttom så låt dom göra det:tummenupp

Last edited:
trajja

jag köpte en ny triumph street triple som första hoj, och är helnöjd än så länge!:) jag är 22 och tog körkort två dagar innan jag köpte den o då får jag betala 12600/år med triumphs märkesförsäkring (IF)! det tycker jag är helt ok för jag kollade med länsförsäkringar och jag kommer inte ihåg den exakta summan men där landade det runt 40000 tror jag:gnissla:huvet så med märkesförsäkringen tycker jag den är en perfekt nybörjarhoj om man tar A!:tummenupp men jag vet inte om den går att använda till A-begränsad?:confused:

z750 tycker jag är bra...
cb600 hornet kanske...

Eller så köper du en gsxr 1000 så slipper du byta så många ggr... :-)

Ducati monster av nyare modell med bättre serviceintervaller hade jag föreslagit. Lätt hoj med lagom pulver..

Jag lärde mig på en Kawasaki ZX-6R -95 - tyckte det var en perfekt första hoj!

- Lätthanterlig.
- Tillräckligt billig (35000kr) för att ha råd att köra halvförsäkrat och krascha utan att gå i personlig konkurs.
- Tillräckligt MYCKET effekt och "sportighet" för att vara rolig att köra.
- Tillräckligt LITE effekt för att inte köra ihjäl sig. :rolleyes:
- Tillräckligt snygg.

Jag tycker inte att man ska köpa någon tråkig "övningskörnings-hoj" för att lära sig på.
Köp en snygg och pigg sporthoj så att du tycker det är roligt att köra!! :tummenupp

Skönt att höra! Köpte en för ca 1 månad sedan (fast -98)! Håller på att ta körkortet nu och har det förhoppnigsvis om ca 2 veckor. Har provat lite på parkeringen, känns riktigt skön! :)

Jag köpte en Kawasaki ZZR 1100 1990 som första hoj och det gjorde jag efter tips av en trafikinstruktör för motorcykel.... Och jag verkligen trivs med den....:banana

Last edited:
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...