Väldigt OT (katt)

:hördu Ska det vara, ska det vara en Cornish Rex.

Intelligenta, livliga och så gott som ingen pälsvård. De hårar inte heller, de luddar! :Bugar

www.rexringen.nu
www.sverak.se

Och har man inte lust att lägga pengar på en raskatt, så tar man en hittekatt från ett katthem. :)

Söta cornishbäsedjur! :kär

Bifogat

• triss1.jpg
    triss1.jpg
    53.8 KB · Visningar: 92
Macho Woman skrev:
Vi har två perserkatter över. Söta men inte så smarta. Jävla jobb med borstandet, men de är värda 8000 styck. Bortskänkes. Någon?

Ah perser som är så söta :tummenupp
Hade själv en perser/bondkatt som var världens bästa katt, hur mysig och tillgiven som helst.
Tyvärr dog den hastigt och mindre lustigt i tisdags, bara 1,5 år gammal.
Ni som förlorat ett husdjur vet hur tomt d känns :(

Det finns ingenting bättre än katter! Jag tycker om blandningen Norsk Skogskatt och huskatt. De blir lite mindre då. Fantastiska och så söta. (och så lömsk ibland när hon ligger i bakhåll för hälarna... :rolleyes: )

Bifogat

• Vixie på baktassarna.JPG
    Vixie på baktassarna.JPG
    24.9 KB · Visningar: 92
köp dig en hund istället mycket roligare vi har en tax som är jakt champion och en valp som är en grand danois (världens största) 7mån och upp till pattarna på tjejen hehe ser nog roligt ut när man är ute och går med en tax och en grandis vi har också haft katt men den jäkla kattlådan var ju vidrig så då åkte hagelbössan fram HATA KATTER

korpe skrev:
köp dig en hund istället mycket roligare vi har en tax som är jakt champion och en valp som är en grand danois (världens största) 7mån och upp till pattarna på tjejen hehe ser nog roligt ut när man är ute och går med en tax och en grandis vi har också haft katt men den jäkla kattlådan var ju vidrig så då åkte hagelbössan fram HATA KATTER

NÄ! För hundar luktar äckligt!

Flamma77 skrev:
:hördu Ska det vara, ska det vara en Cornish Rex.

Intelligenta, livliga och så gott som ingen pälsvård. De hårar inte heller, de luddar! :Bugar
Disse pusene må jo ha en enormt god hörsel?

Ellers så kan jag intyga om att norsk skogskatt er oerhört søta och snygga. Men dom behöver nog en del pälsvård.

Oj oj tack för alla svar

Ok Jin Chun skrev:
Det finns ingenting bättre än katter! Jag tycker om blandningen Norsk Skogskatt och huskatt. De blir lite mindre då. Fantastiska och så söta. (och så lömsk ibland när hon ligger i bakhåll för hälarna... :rolleyes: )

Ja det där kunde ju vara ett alternativ... men iom att jag knappt hittar en vanlig bondkatt så blir det nog lite svårt att hitta en sån där

korpe skrev:

Låter tufft & moget! :dummer

Maxxi skrev:
Hata katter! Fick hela mitt tak och motorhuv sönderrepat av grannens katt som tycker om att lägga sig på min bil varje natt! Sa till ägaren lite fint att han kunde hålla katten borta från bilparkeringen men då bara skrattar han och säger så är ju katter i sin natur!? Va fan man kan ju inte kräva att han ska betala omlackering heller för då dör han väl av skratt!?
Nä nästa gång jag får tag i katten ska ja kasta den i soptunnan,där hör den hemma!
OT och aggresivt men blir så förbannad!

Jag håller med!
(till en viss del)

Katterna här hemma springer runt och pissar och skiter överallt.
Det är ju inte kul att komma ut glad i hågen och skall ta en tur med hojen. Och så luktar det kattpiss om hela hojen, då har en kattjävel markerat sitt revir via min hoj.
Jag vet att det är ju inte kattens fel att den inte är kastrerad utan ägarens.
Men man blir ju så j**la arg. :mad:

shoei skrev:
Oj oj tack för alla svar

Ja det där kunde ju vara ett alternativ... men iom att jag knappt hittar en vanlig bondkatt så blir det nog lite svårt att hitta en sån där
Du har bilder i din mail.
//Tobbe

Skaffa dig en Ragdoll, det är en cool katt. Min katt brukar åka med mig i bilen ut till garaget och vara med där och sen springer han omkring och försöker klättra upp i lite träd och skit. Han är extremt osocial mot människor han inte känner men får han bara lära känna dem så är han kelig och jättesnäll.
Anldeningen till att de kallas ragdoll är för att de är som en trasdocka, du kan lyfta honom uppochned utan att han klagar och han hänger kvar där och kurrar litegrann :D

Bifogat

• millehäng.jpg
    millehäng.jpg
    125.4 KB · Visningar: 93
ninja-mannen(c) skrev:
Disse pusene må jo ha en enormt god hörsel?

Ellers så kan jag intyga om att norsk skogskatt er oerhört søta och snygga. Men dom behöver nog en del pälsvård.

De hör minsann vad matte tänker... :hihi

Skogisarna är fina. Men borsta päls är jobbigt...
Maine Coon är en enormt stor katt (ca 10kg) som ser ut som en skogis. Om jag gillat päls hade den varit ett alternativ.

PollySmurf skrev:
Och dom drägar, fäller, skäller och är ofta ointelligenta... :7peta

Just det! Jag ville inte ta alla sanningar på en gång bara... :hihi ;)

Jag har ingen katt du kan få men....

Bifogat

• barkatter.jpg
    barkatter.jpg
    24.8 KB · Visningar: 70
korpe skrev:
köp dig en hund istället bla bla bla jag är white trash bla bla
den jäkla kattlådan var ju vidrig så då åkte hagelbössan fram HATA KATTER
Var katten spydig? För då smäller det väl direkt antar jag, sån är du.

Flamma77 skrev:
Skogisarna är fina. Men borsta päls är jobbigt...
Maine Coon är en enormt stor katt (ca 10kg) som ser ut som en skogis. Om jag gillat päls hade den varit ett alternativ.

En stycke maine coon hane: Clint Eastwood of Portland's som har en totalvikt på 12,6 kg.. :tummenupp

Bifogat

• boogi+anna.jpg
    boogi+anna.jpg
    52.7 KB · Visningar: 75
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back