sportarn
Team Gasar tills det rasar!
Det är egentligen ett skitproblem. Betalar du 25000 i skatt varje månad så har du antagligen en årsinkomst som är en bra bit över 500 000 om året.DwD skrev:jo tanken har slagit en att skriva sig i ett annat land,men man vill ju bidra till sverige men kanske inte på det våldsamma sätt som man gör nu.
självklart gnäller man när det gäller orättvisor,(vad spelar det för roll om man gör det bakom en dataskärm????)
vad tycker du att man skall göra åt det då?, förutom att flytta till ett annat land, sätt dig själv i samma situation så kanske du förstår problematiken själv!
Att då hålla på och gnälla på såna saker är patetiskt. Du har ju trots allt mer än hälften över och bra mycket mer än de flesta i sverige.
Jag pluggar själv nu samtidigt som jag driver ett företag så jag vet hur det är att betala skatt. Tycker det är naturligt att göra det och förstår inte problemet med det hela. Visst man kan hålla på och jämföra med en massa andra som man tror har det bättre i sitt land, men vi är ju svenskar då måste vi klaga. Gör det enklaste av situationen, jobba inte så mycket så att du bara får ut ca 15 och inte betalar mer än 8 i skatt. Men då blir det väl knepigt eller?