#Olsson#
Ny medlem
benkar skrev:"..så måste dom i alla fall visa att dom gör ett försök.."
/B
Jag vet att jag är en nitisk jävel

(Fan, vad negativ jag är. Äter jag fel?)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
benkar skrev:"..så måste dom i alla fall visa att dom gör ett försök.."
/B
#Olsson# skrev:Vem vet, kanske det är mer eller mindre klubbat med en 70hk-gräns f o m 2006. Av politiska skäl slänger de ut en "kampanj" ett par år före för att "visa" att de försökte men det hjälpte "tyvärr" inte. Bakom kulisserna skrattar höjdarna på VV och kan stoltsera med att de kommer närmare "nollvisionen".
69:an skrev:...Men jag skulle vilja se den utbildare - klubb eller företag - som skulle locka sporthojåkare till en utbildning i de ämnena......>
#Olsson# skrev:EDIT: Sen kan vi åka runt i hela världen och exportera SH-modellen till alla länders Vägverk![]()
Von Vettet skrev:Rätt TEO,jag betalar åxå sjukt hög premie för min R1:a hela 2896kr för helförsäkring/helår![]()
![]()
Galne Dansken skrev:Hey,
det är väldig mycket på 1 gång här... Jag kommenterar sålunda helt utan struktur..
1. Statistik.. Kolla på en präsentation av dom djubdestudier som VV & SMC gör på dödsolyckor - den är läsvärd - och en del av materialet är nyttjat i kampagnen. Har du frågor till denna - fråga gärna mig eller SMC..
Kolla här på www.galnedansken.com
Galne Dansken skrev:Du är vällkommen till Ring Rörken på väg 288 1 mil öster om Uppsala - varje måndag kväll fram till slutet av September - kör vi i SMC aktive trafikövningar - med huvudvikt på sporthojer.
69:an skrev:Singelolyckor beror inte alltid på att föraren rent körtekniskt inte kunde hantera sin hoj tillräckligt bra, utan minst lika ofta på att han/hon *försatte sig själv i en situation* där körkunskapen eller fysikens lagar inte räckte till. Den biten påverkas inte av bankörning, utan handlar om andra saker som självbevarelsedrift, fantasi, självkännedom och omdöme.
Men jag skulle vilja se den utbildare - klubb eller företag - som skulle locka sporthojåkare till en utbildning i de ämnena...![]()
Ballen skrev:Hur f-n lyckas du få till en sån försäkring???? Även med skenförsäkring låter d lite?![]()
enhjuling skrev:När man tittar på Statistiken så verkar Yamaha YZF R1 vara farligast med 7 dödsolyckor.
Sen ser man bla
Honda CBR 900 3
Honda CBR900RR 3
Honda CBR 900RR 2
Tittar dom inte på datat innan dom presenterar statistiken?
Detta är väl inte så viktigt men om man inte granskar hur vet man då att nåt stämmer överhuvudtaget?
Kan TRO att det betydligt fler som är yngre än som är äldre än 32 år som krashar och INTE dör. Alltså där bara bågen blir skrot.Teo skrev:Precis de biter sig själva i svansen. Men om snittåldern fär alla dödsvurpor är 32 varför får vi "snorungar" betala högre försäkringar? är det av gammal vana eller förutfattade meningar?![]()
enhjuling skrev:När man tittar på Statistiken så verkar Yamaha YZF R1 vara farligast med 7 dödsolyckor.
Sen ser man bla
Honda CBR 900 3
Honda CBR900RR 3
Honda CBR 900RR 2
Tittar dom inte på datat innan dom presenterar statistiken?
Detta är väl inte så viktigt men om man inte granskar hur vet man då att nåt stämmer överhuvudtaget?
Diversion skrev:Är inte sådan statistik bara svammel? Den måste väl bero på att R1:an är såpass populär för rent tekniskt kan jag inte tänka mig att den är dubbelt så farlig som en Blade, Gixxer eller ZX9.
Har väl endel att göra med de olika generationerna på bladen, den har ju trots allt tillverkats sedan -92.Silwer skrev:Läser du texten så ser du ju att de tagit upp bladen som 3 olika modeller fast det bara handlar om hur de förmodligen är skrivna i bilregistret.
Diversion skrev:Är inte sådan statistik bara svammel? Den måste väl bero på att R1:an är såpass populär för rent tekniskt kan jag inte tänka mig att den är dubbelt så farlig som en Blade, Gixxer eller ZX9.
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|