Vägsniglar och annat pack..

Nå? Vilka e värst?

• Antal röstningar
    0
Dom som kör om lastbilar på motorvägen med en egen hastighet av 85-100km/h kan vara lite störande.
Å andra sidan så kittlar räfflade vägmarkeringar rätt gött i pungen!

En gång såg jag en gubbe som stod vid ett rödljus i nacksta som hade råkat slå på varningsblinkers (ist för blinkers antar jag). han stod där ett tag och förstod ingenting tills han for vidare, rakt fram! såg lite lustigt ut :D

Hellre blinka för mycket än inte alls! Värst är dock vissa (häst)släpvagnar där det lånas frisk av varandra utan att baklysena kollas innan de åker väg. Antingen blinkar det inte alls (vanligast), eller är det enbart den vänstra som fungerar (inte ovanligt då det kontakstiftet ligger lägst kontakten =rostig), eller som tyvärr förekommer realtivt vanligt, det är felkopplat. De blinkar höger men svänger vänster vilket gör en omgörning lit extra spännande. Har även noterat att det blinkar åt rätt håll på dragbilen.

O ni, klaga inte på sporthojarna för att de kör fortare än "lagarna" då en en skrivbordsnisse (o ev. utan körkort) sitter o förströr dagarna med ett EXCEL-ark o sedan avgör vilken den högsta tillåtna hastighten ska vara.

För fort har man kört först när man åkt av vägen!

Pensionister!

Nytt rekord idag. Var ute med hela bilen full av ungar, hamnade bakom en hästtransport på 90 väg och blev liggande där. Då kommer det en Nissan Micra från vänster, ignorerar sin stopp-skylt, flyger mellan mig och hästtransporten. Ca en meter marginal. Jag lovar att han inte såg någon av oss!
Det var som på nån sorts uppvisning där dom kommer från olika håll, bara att det här var orepeterat.

En sån gubbe som jag stötte på idag kommer inte att sluta köra förrän han dör eller har ihjäl någon annan. Fan, jag höll på att skita på mig, bokstavligen.

Personligen anser jag att gångtrafikanter är livsfarliga... rätt vad det är, så bara "kliver dom rakt ut" från trottoaren utan att ens titta åt varken höger eller vänster.. alla har ju numera väjningsplikt för dom överallt, verkar dom tro iafall

Förutom....Hastighetsfaschister, så är det "CP-moppe"... eller mopedbil eller va de nu må kallas... De e för stora för att rymmas på en enfilig väg o blockerar stundtals resten av efterföljande fordon som fegar o köra om fast än den lilla lådan inte är längre än 2 m.... ! MÖG! UNNAN !!!

Pensionister!
En sån gubbe som jag stötte på idag kommer inte att sluta köra förrän han dör eller har ihjäl någon annan. Fan, jag höll på att skita på mig, bokstavligen.

Kör upp jämsides o kicka i dörren! Gnäller han så kan man säga att nästa gång får du hela hojen i kupén om "du" gör om det! :mad:

Last edited:
värst enligt mig är gammfolket! De både kör sakta,stappligt,ogenomtänkt och allmänt farligt! Senast häromdagen så blinkade en gubbe framför mig höger och svängde vänster. Ibland undrar om dom har glömt bort att det sitter fullt me backspeglar på bilen. Och dom har med åren helt tappat tid och hastighetsbegrepp. Oavsett hur nära man är och hur fort man kör, så tror dom likförbannat att dom hinner ut före varje gång från utfarten.

Tacka vet ja farmor som slutade köra bil när hon blev pensionär! Min farmor e bääst! :yoparty

Min Farmor Är BÄST.... hon tog nämligen aldrig enns körkort... =)
tack farmor.

Fordon som försvårar omkörning!!! Alltså bilar som gasar på raksträckor och som segar i kurvor, dessa är riktigt knöliga att köra om. Men jag förstår det beteendet - när jag precis hade tagit körkort för bil och körde kurviga vägar så trodde man att man gjorde hojarna en tjänst när man försökte "hålla upp tempot" när en mc dök upp i backspegeln. Det var först efter jag började köra mc som jag insåg att det bästa man kan göra är att hålla sig till sidan och sakta ner när någon vill köra om! Underlätta för dina medtrafikanter!

Sporthojare som tror att de äger vägen, som totalt struntar i alla regler i trafiken, :gnissla de är värst, alla kategorier :mad:

japp
du har faktiskt rätt.
jag är en av dem... jag måste verkligen sluta med det.

finns det någon avvänjningsklinik att uppsöka?

värst enligt mig är gammfolket! De både kör sakta,stappligt,ogenomtänkt och allmänt farligt! Senast häromdagen så blinkade en gubbe framför mig höger och svängde vänster. Ibland undrar om dom har glömt bort att det sitter fullt me backspeglar på bilen. Och dom har med åren helt tappat tid och hastighetsbegrepp. Oavsett hur nära man är och hur fort man kör, så tror dom likförbannat att dom hinner ut före varje gång från utfarten.

Tacka vet ja farmor som slutade köra bil när hon blev pensionär! Min farmor e bääst! :yoparty

:fakta :fakta :fakta

Så jävla sant! kamikazepensionärer som varken ser, hör eller minns trafikregler, och förmodligen tror att vi fortfarande har vänstertrafik i sverige, dom är fan de farligaste man kan råka ut för :gnissla :huvet :gnissla ..

Robban

Det har du en viss poäng i. Men jag känner mig fortfarande väldigt mycke mer orolig när ja ligger å kör bakom ett gammalt par i sin lilla nissan micra 1L motor...

:felämne
Nissan Micra är en väldigt bra bil på alla sätt inge ont snack om den tack! :tummenupp
:backontop

den värsta formen av "pack" har jag insett vilka de är först nu på sistone och det är alla sporthojare som gnäller på folk som åker för långsamt, för vingligt you name it, på våra ALLMÄNA vägar. Ffs, vägarna är väl inte tillverkade enbart för motorcyklister som ska köra en bra bit över hastighetsgränserna eller har jag missat något :confused: Jag kör själv på tok för snabbt på små vägar men det ger mig väl knappast rättigheten att börja gnälla på annat folk som befinner sig där samtidigt, snarare ger det _dem_ rätten att gnälla på _mig_ som kör som ett jävla härke

Jag retar mig på alla med dåligt omdöme, förutom oss sporthojåkare som har dispens för dåligt omdöme...:D :tungan

:tummenupp för den kromsläde som idag blinkade vänster och bytte fil åt höger. Starkt jobbat. Mitt i rusningstrafiken.

Jag tycker att fordon som man inte kan se igenom är det värsta, oavsett om det är lastbilar eller bussar eller vad det nu kan vara.

Last edited:
Jag tycker att fordon som man inte kan se igenom ät det värsta, oavsett om det är lastbilar eller bussar eller vad det nu kan vara.

Mm, håller med, jag försöker ta mig om så snart som möjligt, eller lägga mig så långt bakom att jag har god marginal.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT