Vägsniglar och annat pack..

Nå? Vilka e värst?

• Antal röstningar
    0

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Idag va en väldigt fin dag på Bulten. Vädret va sådär lagom varmt och fluffigt. Det blev en liten sväng,både med bilen och med hojjen(dock inte samtidigt då detta skulle innebära vissa logistiska problem)
Dock så infanns det vissa irritationsmoment,nämligen cyklister. Dessa cyklister lurpassade bakom varje kurva och jag antar att dom har dispans för att cykla 4 o 4 i bredd.
När lugnet åter igen infinner sig så dyker nästa debackel upp,Tattartermosen.
Tattartermosen måste framföras i ca 25 km/h,tydligen. Dom självgående tattartermosarna har hittat tvåan och förflyttar sig med en snitthastighet av 40-45 km/h. Chafförerna av dessa spektakel tror tydligen att dom rattar ett Australiensiskt Road-Train eller nått,iaf om man ser till hur man placerar fordonet på vägen.
Gångtrafikanter e inte så farliga som vissa kan se ut.
Dock ska man veta att dessa gärna promenerar på fel sida vägen,går gärna i bredd samt e allmänt lynniga.
Kromslädar,Gynstolar samt andra 2 hjuliga fordon som tydligen inte har på en krokig väg att göra. Varför?
Hastighetsfaschister. Detta är ett samlingsnamn på alla som framför ett fordon som har kapacitet att överstiga hastighetsbegränsningen på ett eller annat sätt men vägrar av princip. Dessa är en trafikfara i alla trafikmiljöer.
Blev bara tvungen att avreagera mig.

värst enligt mig är gammfolket! De både kör sakta,stappligt,ogenomtänkt och allmänt farligt! Senast häromdagen så blinkade en gubbe framför mig höger och svängde vänster. Ibland undrar om dom har glömt bort att det sitter fullt me backspeglar på bilen. Och dom har med åren helt tappat tid och hastighetsbegrepp. Oavsett hur nära man är och hur fort man kör, så tror dom likförbannat att dom hinner ut före varje gång från utfarten.

Tacka vet ja farmor som slutade köra bil när hon blev pensionär! Min farmor e bääst! :yoparty

Håller med om att Cyklister på Bulten är jobbiga/farliga när dom tar upp hela filen så man måste köra i mötande fil :mad:
Va rätt sugen att brassa rätt in i klungan då :D
Mvh

Blir inte direkt irriterad på någon, möjligtvis bilisten som körde om ett par glidare idag samtidigt som han mötte mig.
Har jag blivit hindrad i min framfart så är det bara att köra några vändor till.
:hojbusa

Sporthojare som tror att de äger vägen, som totalt struntar i alla regler i trafiken, :gnissla de är värst, alla kategorier :mad:

värst enligt mig är gammfolket! De både kör sakta,stappligt,ogenomtänkt och allmänt farligt! Senast häromdagen så blinkade en gubbe framför mig höger och svängde vänster. Ibland undrar om dom har glömt bort att det sitter fullt me backspeglar på bilen. Och dom har med åren helt tappat tid och hastighetsbegrepp. Oavsett hur nära man är och hur fort man kör, så tror dom likförbannat att dom hinner ut före varje gång från utfarten.

Tacka vet ja farmor som slutade köra bil när hon blev pensionär! Min farmor e bääst! :yoparty

Nej, jag är bäst för jag kör MC :D

Nej, du får inte dra alla över en kam så där:gnissla för det beteendet du beskriver gäller tyvärr lika bra för alla 18-åringar med nytaget körkort om du byter ut sakta,stappligt, mot för fort och tanklöst:huvet

Jag instämmer med detta:

hojåkare som tror att de äger vägen, som totalt struntar i alla regler i trafiken, de är värst, alla kategorier

/peppe

Cyklister på Dalarövägen -
2up.gif

Husvagnar är i regel ingen fara.. De är så långsamma att man kommer om dem lite hur som..

Cyklister i bredd på Bulten etc däremot.. Trötta efter 10 trampande mil och därmed vingliga är livsfarliga.. Ingen mår nog bra när de fastnar i styrändan på hojen i 100+

De enda kromslädar som stör mig är de fuckon som tror att de är snabba och drar på på rakorna så att det faktiskt stundom BLIR tight att komma om säkert..

Hastighetsfascister... Va? Ser inte problemet, kör de i 70 på de bra vägarna så är man ju förbi dem innan man märker det själv :)!

Lastbilar: Antar att de är ett nödvändigt ont. Även om de är i vägen på vägen så är det skönt att det finns nåt att handla på Rosenhill, Vaxholm etc... Learn to live with it!

Något helt annat, nämligen: Dessa föbannade jefla idioter till sporthojsåkare som tror att de är bättre för att de får ner tiderna på bulten (varför i helvete klockar man tider på allmän väg (guilty as charged)) genom att skära ner kurvorna! Att ligga 100+ styvt och få möte av nån med betydligt mer, i samma fil är tamejfanihelvetti fett jefla skitfarligt!!!!

Lastbilar! Finns inget värre att de accar så dåligt, men är så pass långa att det inte finns många ställen till bra omkörningar. Oftast gör man allt för vågade omkörningar p.g.a. dem.

Lastbilar:

Dessa för våra ögon enorma fordon förs i regel (till skillnad från både hojar och bilar) fram av folk som verkligen har koll på sina hörn. Tant Agda 67 som vinglar runt i sin gamla Saab känns betydligt farligare att köra om med tight marginal än Hasse med hans 24 meter.. I fart är det värre däremot, de jävla fartygen till ekipage suger ju runt en i turbulens om man kommer nära.. har vinglat satan en gång för länge sen (när jag var ung och dummare) när jag susade förbi glappet mellan vagn - bil!

Håller med om att Cyklister på Bulten är jobbiga/farliga när dom tar upp hela filen så man måste köra i mötande fil :mad:
Va rätt sugen att brassa rätt in i klungan då :D
Mvh
Ja det va nog flera fakir-sniglar ute idag än MC. Dom börjar t.o.m ta över Rosenhill.

Jag glömde att ta med Sportcyklar i pollen. Dom e fan inga änglar dom heller.
Dom enda som sköter sig exemplariskt e Retardåkarna.

Nåt annat, nämligen grabbarna som lånat farsans BMW eller MB och som verkar vilja putta på en för att få rejsa! Sen när man tröttnat på att ha en flinande 18 åring nosandes i röven drar man på en kort stund och lämnar tönten i bakspegels horisonten bara för att i nästa ögonblick känna sig illa till mods för att man faktiskt försatte slyngeln i en potentiellt farlig situation när han gasar på mer än han förmår för att hinna med.....

Nej, jag är bäst för jag kör MC :D

Nej, du får inte dra alla över en kam så där:gnissla för det beteendet du beskriver gäller tyvärr lika bra för alla 18-åringar med nytaget körkort om du byter ut sakta,stappligt, mot för fort och tanklöst:huvet

Det har du en viss poäng i. Men jag känner mig fortfarande väldigt mycke mer orolig när ja ligger å kör bakom ett gammalt par i sin lilla nissan micra 1L motor. Som dom tror att dom kan köra om andra bilar med i uppförsbacke på E:4an. Eller blinkar åt alla håll å kanter men svänger tvärsemot. Men som sagt, alla har vi olika erfarenheter av besvär från folkgrupper.

En gång såg jag en gubbe som stod vid ett rödljus i nacksta som hade råkat slå på varningsblinkers (ist för blinkers antar jag). han stod där ett tag och förstod ingenting tills han for vidare, rakt fram! såg lite lustigt ut :D

Dock så infanns det vissa irritationsmoment.....

De finns mer... oavsett förarnas ålder men med en tydlig övervikt för den äldre kategorin: de kan inte regelverket som råder i våra trafikapparater. Speciellt då användning av blinkers och vad tilläggstavlor är till för.

I det senare fallet passerar jag ofta 30-skyltar utanför en skola med en angiven tidsangivelse på en tilläggstavla. Det är ytterst få som begriper vad som gäller och därför alltid lusar fram i 30. Efter 1700 vardager och lördagar o helger är det 50 men det går bara inte in i huvudet på då främst äldre bilförare (eller ser de dåligt?). Visst, jag kan ta tidsförlusten på några sekunder varje gång, det är inte det jag retar mig på utan dessa förares frånvända trafikbeteende (blir ofta köer bakom). Kör jag bågen drar jag om och får ibland ett ilsket blinkande eller tutande!

Vad gör de för fel nästa gång och till vilket pris då?

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back