Poke
"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Hur många har torskat när man kör längs vägrenen eller mellan filerna på motorvägen??? Och vad kostar det???? Man orkar ju inte sitta i bilköerna i all evighet!!! 

Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Körde liknande trotoar-teknik på den gamla goda moppetiden.Polly skrev:Har oxå hört att det finns nåt kryphål som gör det lagligt att köra mellan b*larna. Men det beror väl lite på hur man kör...Jag hävdar bestämt att de där vita strecken i mitten är mc-filen. Annars är ju vägrenen bra, men som sagt inte lika lagligt...
Sen finns det ju trottoarer å annat man kan använda sig av om det står massa b*lar i vägen. På väg till jobbet häromdan gick det lite segt eftersom en b*l fått stopp i ena körfältet. Inga gående i sikte, så jag gasade upp på trottoaren, sladdade lite i gruset och hoppade sen ner för trottoarkanten lagom framför den stillastående b*lenNån fördel ska man väl ha om man bara har två hjul...
![]()
kaZmur skrev:Men för att svara på frågan så är jag 99% säker på att det är okej att köra mellan bilarna i en bilkö så länge man inte kör över någon heldragen linje.
Och om det nu inte skulle vara tillåtet så beror det nog på vilken polis man råkar ut för.
Då är det inte lönt besväret och risken längre. Själv sätter jag gränsen vid 30-40.Polly skrev:Vad räknas egentligen som kö? Om det går i 50 på en 70-sträcka i båda filerna, är det då tillåtet att ligga i mc-filen (på de vita strecken)? Inte för att det förändrar mitt körbeteende men ändå.
bippen skrev:Då är det inte lönt besväret och risken längre. Själv sätter jag gränsen vid 30-40.
Det är ju fritt för alla att sätta gränsen utefter sin körskicklighet (eller mentala kapacitet), eller hur?sven666 skrev:tssss.. har ni inte sett ghostrider.. gränsen går vid 270!![]()
Polly skrev:Vad räknas egentligen som kö? Om det går i 50 på en 70-sträcka i båda filerna, är det då tillåtet att ligga i mc-filen (på de vita strecken)? Inte för att det förändrar mitt körbeteende men ändå.
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |