Vägregga en KTM 125 SX ?

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Undrar om det går att väg regga en KTM 125 sx ? Och om detta nu skulle gå vad kostar hela kalaset?

Det går inte om man inte vill ägna sitt liv åt intyg och avgifter. KTM har inga papper på en crosshoj som du har nytta av vid registrering, du får ordna dom papprena på annat håll. Bromsprov, avgasprov osv. Så ge upp dom planerna. Det är inte lönt. Lägg ner. billigare enklare att köpa en ny hoj. men teoretiskt sett så går det. bättre du frågar bilprovningen om du vill veta hur man ska göra. Men dom kommer oxå att säga att det inte är lönt. Men det är ett fritt land, så om man vill göra en sak så visst. Prova du.....

Enduro-regga kanske går, men man får väl bara köra på tävling och träning med en enduroreggad hoj. Enklare där med, köp en reggad hoj.

Last edited:
Det går inte om man inte vill ägna sitt liv åt intyg och avgifter. KTM har inga papper på en crosshoj som du har nytta av vid registrering, du får ordna dom papprena på annat håll. Bromsprov, avgasprov osv. Så ge upp dom planerna. Det är inte lönt. Lägg ner. billigare enklare att köpa en ny hoj. men teoretiskt sett så går det. bättre du frågar bilprovningen om du vill veta hur man ska göra. Men dom kommer oxå att säga att det inte är lönt. Men det är ett fritt land, så om man vill göra en sak så visst. Prova du.....

Enduro-regga kanske går, men man får väl bara köra på tävling och träning med en enduroreggad hoj. Enklare där med, köp en reggad hoj.
Enligt de flesta så går det inte eftersom du inte kan få en del intyg som du måste ha av generalagenten. Philsson fick ju knappt igenom sin Husa som ändå fanns som lv reg. I vilket fall som helst blir det mycket billigare att köpa en KTM exc som är lv och bygga om till sx om man nu skulle vilja det.

Enligt de flesta så går det inte eftersom du inte kan få en del intyg som du måste ha av generalagenten. Philsson fick ju knappt igenom sin Husa som ändå fanns som lv reg. I vilket fall som helst blir det mycket billigare att köpa en KTM exc som är lv och bygga om till sx om man nu skulle vilja det.

Håller med dig, det är inte lönt. Men det går om man vill. Och frågan var ju om det går. Och ja visst går det, men det är inte samma sak som att det är värt att göra det. Vem som helst får regga in sitt fordon, det finns dock vissa regler som gäller då.

Vad är det för skillnad på Sx och exc?
Utväxling annan portning fjädring som naturligtvis är crossanpassad mm. (De vanliga skillnaderna mellan en Cross och en Enduro) Inte tillräckligt stor skillnad för att man inte skulle ta en exc istället.

Okej , men det var alltså inte jag nu som skulle regga min cross utan min kompis ville köpa min cross och undrade bara om man kunde göra det. Men ni ska ha tack för svaren.

det är enklare att köpa sig en exc och sedan byta ut delar i motorn dvs trimma än att försöka sig på en omregistrering! förmodligen billigare såhär med!

*/ ?>
Back