Väglagning modell Sverige

Ja vi var 8st som höll på o köra åt helvete efter varandra på väg ut mot skanssundet i somras när vi kom i laglig fart på våra motarder i en vänster kurva där det var nå vitt grus/stoft över mer eller mindre hela vägbanan i en skarp vänsterkurva i skogspartiet "på slutet"

Han som låg längst fram fick köpa ny mc utrustning efter att ha skitit ner sitt ställ. Finns på film det med nånstans...

Lappade vägar är alltför vanligt i detta land samt sprickbildning som ibland drar otäckt i hojen.Värst är väl de djupa spår i asfalten vid t ex rondeller som lastbilarna med sin tyngd med tiden åstadkommer.Men då får man väl för fan förbättra beläggningen när det är dags.Men icke, man verkar vänta på att någon ska köra ihjäl sig först.Studera t ex de två tvilling rondellerna direkt efter Hässleholm mot Mala / Bjärnum hur de ser ut, rena skämtet vägverket.Kom för någon dag sedan på motorvägen mellan Malmö - Lund där man dragit upp asfalten ocj lämnat en spårad vägbana kvar som var djäkligt hal i regnet.Var nog nere i 40 km/h med hjärtat i halsgropen.Var ju en kille för några år sedan som körde ihjäl sig på dessa räfflor i samband med regn uppe vid Markaryd.Den gången blev ju vägverket stämt av anhöriga.Och ändå så kan man ta pengar från trafikanterna och stoppa rakt in i ett pinsamt SJ.Rena parodin ... :va

Last edited:
Efter att jag själv för några år sedan höll på köra åt fanders på "lösgruslappad" asfalt i 40 knyck så stoppade jag vägarbetaren som var kvar på trakten och ifrågasatte ifall de inte borde vara på sin plats att sätta ut varningsskyltar. Då fick jag veta att det behöver de bara göra om de häller ut stenar som är så stora att de kan orsaka stenskott...

Vägverket varnar alltså för potentiella lackskador men inte för uppenbar livsfara.

Morsning...

Det allra senaste exemplet jag sett på dylik idioti är hur man hällt ut lösgrus, i exakt samma färg som asfalten, de 20 sista metrarna före en korsning på 70-väg. Det borde tamme f-n polisanmälas såsom framkallande av fara för annan!

Åhh, det där gör mig så förbannad.
Fick släpp på bakhjulet vid accerlation över något ihopkladdat grus som de lagt i håler över hela jävla vägarna mellan Trollhättan och Uddevalla.

Sitter nog inte många som kör motorcykel med och bestämmer att den där skiten skall läggas ut...

Namninsamling någon?!

Fick släpp på bakhjulet vid accerlation över något ihopkladdat grus som de lagt i håler över hela jävla vägarna mellan Trollhättan och Uddevalla.

Sitter nog inte många som kör motorcykel med och bestämmer att den där skiten skall läggas ut...

Namninsamling någon?!

Nicco
bensinskallen

Tvinga beställaren att köra hoj i skyltad fart förbi lagningarna ett antal ggr dagarna/veckorna efter?
Här utanför la de på ny beläggning innehållandes mycket lösgrus i samma färg som vägbanan som låg kvar och som drogs upp i kruvorna från genandet i innerspår.
Jag ringde väghållaren två ggr och fick dem att komma ut med skyltning för slirig vägbana. Att skyltarna står kvar ännu får väl anses som att de glömt ta in dem för jobbet gjordes i somras..

Nicco
bensinskallen

Nicco
bensinskallen
Frasse

Lapptäcke av lösgrus på asfalt = :arsele

Kära politiker som bestämmer, eller gud fader själv; Ge mig gärna en ännu fetare skatt att betala och plussa gärna på en extra moms, bara ni lägger ny och fin greppvänlig asfalt på alla våra kurviga (mc) vägar!

Been there, done that... :näsblod

Sålde hojen kort efter och lär aldrig mer köra gata. Att det är riskabelt att köra inspirerat på gata har jag varit väl medveten om men när vv lägger ut dödsfällor medvetet så får det vara nog.

Nästa hoj blir en motard för bana. :yoparty

Namninsamling någon?!

Viken väg var detta?

Okej att de lagar på det viset, men problemet som jag ser det är att de inte varnar ordentligt. När de klipper gräset i vägrenen är det ju skyltar och blink som fan.

När vi körde SVT i våras hamnade vi mitt i sånt lagningselände. Eftersom vi var i långsam grupp klarade vi oss från att gå omkull. En RL i en annan grupp gick omkull. Tur att det bara var hojen som gick åt helvete. :näsblod

Väglagning

Men ärligt,läste ni kommentarena på You tube.Citat:hade dom inte lutat hojarna så mycket,hade dom inte vridit på gasrullen så förtvivlat.
Ja vad säger man,gubbarna höll högst 60-70 och lutningen var inte stor direkt.Kolla bromssträckan på hans kompis,den är inte lång.

Det här är helt sjukt!
Har råkat ut för detta själv ett antal gånger, dock utan marksyning som följd. Men jag blir lika förbannad varje gång. Vad är det för pappskallar som sitter på sina feta häckar och inte tänker längre än näsan räcker.

Nästa gång tar jag ut speedwayhojen och brakar loss..

Är det verkligen väglagning?

Han kraschar precis där det är en grusutfart?

blir så lack på sånt där!
:mad:
ingen som har tillgång till lite sprängmedel av någe slag och kan
spränga upp vägfan å sen ringa till väg-värket å säga att det är grus och jord på vägen - fixa

Är det verkligen väglagning?

Han kraschar precis där det är en grusutfart?

Han påstår själv att det var oljegrus, se länk nedan. Där finns också länkar till hur man anmäler farliga vägar till trafikverket och ansöker om skadestånd om man gått omkull.

http://svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=9646

Se till att anmäla vägarna istället för att knyta näven i fickan och spy galla över trafikverket på SH. :tummenupp

Laga... vägar? :va
Välkommen till Irland.
3114854667_8260e1b4c5.jpg

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!