Han påstår själv att det var oljegrus, se länk nedan. Där finns också länkar till hur man anmäler farliga vägar till trafikverket och ansöker om skadestånd om man gått omkull.
http://svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=9646
Se till att anmäla vägarna istället för att knyta näven i fickan och spy galla över trafikverket på SH.
Jag anmälde dem förra året efter en marksyning, lösgrus i samma färg som asfalten precis vid bromspunkten innan en kurva (inga varningsskyltar uppe) - pang så låg man i asfalten...
På Trafikverket tog man emot anmälan, sade att det generellt tog 60dagar innan svar, det tog längre tid än så. När jag väl fick svar så hade trafikverket hört med entreprenören som så klart sade att de hade sopat så bra de kunde
innan de tog bort skylten för stenskott (!).
Jag visade 1. mitt bildbevis till dem, och frågade, ser detta bortsopat ut? 2. Ifrågasatte varför de, under den perioden skyltarna väl satt uppe, varnade för stenskott, det var ju tunt, tunt rullgrus i samma färg som asfalten, då borde det ju rimligtvis vara en varningsskylt för slirigt underlag.
Inte på någon av dessa punkter ansåg de sig ha brustit och avslutade med att ärendet är nu nerlagt....
Råkade ut för en till grej i somras, när det var oljeutsläpp modell större i häggviksrondellen när jag körde där och så klart tappade greppet där en söndagskväll. Ringde 112 efter som det var såphalt i ett stort område, å då sade brandmännen när de kom: - men va fan, vi var ju å la absorberingsmedel på det här redan igår kväll, vägverksgubbarna kom efter oss och skulle sanera bort allt efter oss, men det har de ju inte gjort.
Efter min vurpa och nytt besök av brandmännen med absorberingsmedel, så kom de där trötta gubbarna igen, men den här gången satte de upp en skylt för slirigt underlag samt att de började köra med sanerings medel och sopmaskiner tämligen omedelbart....
Polisen kom också, så till dem gjorde jag en anmälan (de visste också om detta dagen innan). Så nu ligger det en till anmälan inne hos skyldig myndighet, jag väntar med spänning på hur det går.
Kom just på en sak i all bedrövlighet, Trafikverket borde för oss motorcyklister kallas kallas för
TrafikvÄrket kanske?