Väga mängd Gas som är kvar i gasolbehållare

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
2012 Vespa 300 GTS Super
Har köpt denna:

Använt tre turer och vill veta hur mycket det är kvar. Matvågen visar 385g. Jag ser ju inte vad själva burken vägen nånstans?
Hur vet jag hur mycket själva behållaren väger som jag kan dra bort från totalen.

Kanske är flaskans vikt. 300g, så 85g kvar helt enkelt. Skulle vägt den vid start då. Nu vet jag inte hur många % som är förbrukad.

100 g – räcker i ca 2 – 3 dagar på sommaren och 1 – 2 dagar på vintern.
230 g – räcker i ca 5 – 6 dagar på sommaren och 2 – 3 dagar på vintern.

Najs. 85g = 2 dagar iaf. En sista tur då med vill säga.

Tack för denna monologtråd.

Står inte tara-vikten på burken? Jag gjorde ju samma förra sommaren, funderade på kvarvarande mängd. Kanske att jag sökte på internet (www) vad en sån typ av flaska har för vikt…

Brandfarlighet.. :hihi

Screenshot-20240502-145407-Drive.jpg

Gå till Biltema, ta en likadan flaska, gå till kundtjänst och be dem väga. Alternativt ta en våg med dig av en typ de inte säljer.

Biltemas 450g gas vägde jag till ca 220 gram tom och ca 673 gram full = 453 gram gas i flaskan. På camping med liten gasgrill använde vi ca 60 gram gas per dag, med grillning av burgare och/eller korv.

Det står ju i länken du skickade, 300g varav 230g gas, så visar din våg 385g så är det snart dags dags för tråden "Hjälp mig, jag kan fan inte väga saker" :rofl
Ganska säker på att länken visar fel bild. Bilden visar en 230g gasflaska och inte en 300g. På biltemas andra gasflaskor visar namnet hur många gram gas flaskan innehåller och inte vikten på flaskan. "Gasolbehållare, 450 g" innehåller 450g gas men väger 673 gram totalt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT