Axxexs skrev:Man kan tydligen ha upp till 4st förare/hojar i Torkels program. Så vi kan även skriva in bestyckning/toppfart/varvtider/trimdelar osv även på depåmoppen!! Så det verkar lugnt!!
![]()
![]()
Tar du Yen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Axxexs skrev:Man kan tydligen ha upp till 4st förare/hojar i Torkels program. Så vi kan även skriva in bestyckning/toppfart/varvtider/trimdelar osv även på depåmoppen!! Så det verkar lugnt!!
![]()
![]()
Axxexs skrev:Har du för många sånna pengar över eller?![]()
4? Du kan ha 100 förare och 100 hojar om du vill! Eller fler!Axxexs skrev:Man kan tydligen ha upp till 4st förare/hojar i Torkels program. Så vi kan även skriva in bestyckning/toppfart/varvtider/trimdelar osv även på depåmoppen!! Så det verkar lugnt!!
![]()
![]()
Vi har ju tidigare läst om hur Nordgren känner sig fram med bl a en hand på ramen och både du och jag har ju fått berättat av Racercalle hur han utvärderar bestyckning under uppvärmning. Det skulle vara intressant att få höra av Pålle som har jobbat en hel säsong med Ullis 125'a om hur han gör.Goodstuff skrev:...Hur vet man när man har ett bra RAD värde att utgå ifrån?...
Jag är ju ingen expert på att bestycka direkt men om motorn varvar som den ska och drar som den ska så kan man nog säga att du fått till en bra bestyckning. Notera då vilka munstycken du har samt det RAD som råder.Goodstuff skrev:Nu har jag köpt Tracktimer och fått en väderstation (BA898HG) så nu är man rustad men frågan jag när är följande.
Hur vet man när man har ett bra RAD värde att utgå ifrån? Utan en referens som man vet är bra är det ju skit samma om man kan räkna ut munstyckena eftersom det blir lika fel/rätt beroende på utgångspunkten.
Teddy skrev:Vi har ju tidigare läst om hur Nordgren känner sig fram med bl a en hand på ramen och både du och jag har ju fått berättat av Racercalle hur han utvärderar bestyckning under uppvärmning. Det skulle vara intressant att få höra av Pålle som har jobbat en hel säsong med Ullis 125'a om hur han gör.

Du fick precis ett mail med en listig steg-för-steg-karta över saker att tänka på, enjoy!Goodstuff skrev:Det gäller att få teori och praktik att mötas och det har jag inte lyckats med ännu.![]()
Torkel skrev:Du fick precis ett mail med en listig steg-för-steg-karta över saker att tänka på, enjoy!
Borsiin JR skrev:Att hålla på att labba med olika nålar (som man inte vet fungerar) med endast känslan (framförallt om man inte är så erfaren) som instrument tycker jag verkar väl vaskligt det är rätt svårt att känna om du får en flatspot i bestyckningen då nål munstycke inte lirar och då blir det lätt dyrt....
Pålle skrev:Jag med jag med, kom igen!
Jepp, den var det!sleven skrev:Tror att det är denna bild Torkel menar.
http://f1.grp.yahoofs.com/v1/YKr-Qc...UY2efnoZZwFk_WTUoIxoqYAWuuO--HGwN/jetting.gif
Torkel skrev:Jepp, den var det!
Goodstuff skrev:Hur ska man göra då anser du? Tips mottages tacksamt.
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!