Väderstation

Goodstuff skrev:
Nu har jag haft min Oregon med extern mätare igång ett tag och noterat att de två aldrig, nästan i varje fall, visar samma temperatur och luftfuktighet trots att de står precis bredvid varandra.
Åhhhh! Dagens I-landsproblem. :D

Det där är lite lustigt, så var det för mig också först till en början och jag undrade vad det var för skit jag köpt. De båda enheterna verkar vara otroligt känsliga, speciellt den externa. Den påverkades av underlaget, den visade olika tempratur beroende på om den låg på soffbordet eller bokhyllan, det gjorde inte huvudenheten. Jag var tvungen ha den externa enheten hängande i luften bedvid huvudenheten för att de skulle visa samma värden. Prova kylskåpet kanske?

Nu spelar det väl ingen större roll eftersom det är små skillnader men jag antar att man får räkna lite på de olika värdena och göra en värdering på vilka munstycken man ska ha efter de RAD värden man får. Tur att man har Tracktimer. :D

Ja, alltså du tar ju bara med dig huvudenheten, den externa stannar hemma på balkongen så att du ska kunna bli din egen Pohlman och upplysa din flickvän; "Älskling idag är det 59% luftfuktighet så det kan kännas lite kallare i dag även fast tempraturen är den samma som igår". Du känner dig som kung även fast du bara får ett trött ögonkast tillbaka.

Huvudenheten ställer du i skuggan under racebussen där du förhoppningsvis kan få en något sånär rättvisande tempratur. Vidare knyter du ett röttsnöre runt ratten så att innan du kör iväg tänker; "jag undrar varför jag satte ett rött snöre här på ratten? Ja just ja, det var för att jag inte ska köra över min väderstation!". Åsså hoppar du ur bilen och tar upp väderstationen.

Eller så kan man briljera och ha sin enhet inne i det mysiga men dock varmare och fuktigare depåtältet. Medelst ett snabbt tryck konstaterar man vad de egentliga värdena i den fria luften är utan att få solsting eller bli blöt. :D

Teddy skrev:
Huvudenheten ställer du i skuggan under racebussen där du förhoppningsvis kan få en något sånär rättvisande tempratur. Vidare knyter du ett röttsnöre runt ratten så att innan du kör iväg tänker; "jag undrar varför jag satte ett rött snöre här på ratten? Ja just ja, det var för att jag inte ska köra över min väderstation!". Åsså hoppar du ur bilen och tar upp väderstationen.

:lol :lol

Strålande som vanligt!

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back