väder och skvaller Gälleråsen 6-7 / 9

träningen blev ett regnpass ett torrpass, idag lördag skulle de varit uppehålle men första r1000 passet gick i regn och nu regnar de ännu mer å snart dags för andra kval. vilket sopa....
 
Vad hade R600 för underlag på rejzet? Spöregn? Upptorkande?

Upptorkande, det fanns nog tom. ett torrt spår delar av banan. Vi kom vid 10-tiden och efter det så kom det inget mer regn under hela dagen annat än några få droppar men inget som påverkade racen.


Finns inte regeln "down is out" kvar längre? En förare i R600 vurpade (både hoj och förare låg ner), fortsatte racet med följden att han drog ut lera på banan men fick ingen svartflagg, samme förare som vurpade finns med i resultatlistan (men dock utanför poängplats).
 
Visst är det down i sout som gäller.

TL verkar varit stenhård då de givit en hel hög förare tidstillägg för att ha kört sina snabbaste varv då det varit gulflagg, speciellt i SST600. :tummenupp
 
Visst är det down i sout som gäller.

Dock såg jag med egna ögon att det inte tillämpades, finns även bildbevis...

TL verkar varit stenhård då de givit en hel hög förare tidstillägg för att ha kört sina snabbaste varv då det varit gulflagg, speciellt i SST600. :tummenupp

En av vurporna i Ejes var dessutom en direkt följd av en omkörning under gulflagg i samma kurva. Tror det var vurpa #2 i ordningen i den kurvan.

Tyvärr vurpade ganska många där pga. oljespill eller liknande och det ledde till ett flertal varv med gulflagg.
 
Last edited:
Visst är det down i sout som gäller.

TL verkar varit stenhård då de givit en hel hög förare tidstillägg för att ha kört sina snabbaste varv då det varit gulflagg, speciellt i SST600. :tummenupp

bra att regler följs
har dock aldrig hört talas om 1 varv plus 40 sekunder
och jag brukar kalla mig paragrafrytare
:D
 
Och tre blev diskade i r600 pga burn out.:confused:

Såg när dom gjorde det, sa då att det där kan bli dyrt för dom, har läst någonstans om att det blir en rejäl bötespeng om man burnar.
Men diskade var ju lite sådär va!

Sen såg jag någon i Superbike ingen nämnd, som körde 2 sightinglaps vad händer med honom om han hade tagit sig i mål?
 
!

Sen såg jag någon i Superbike ingen nämnd, som körde 2 sightinglaps vad händer med honom om han hade tagit sig i mål?


du den var skoj....

man får köra in i depån enl regementet(år 2003-2004 framförmig nu)

men då ska man starta warmup lap från depån....ju


men om man far ut först från depån...kanske man hinner in...å sen ut igen innan 5 min har gått
( så då kan man få 2 sightinglap)
 
du den var skoj....

man får köra in i depån enl regementet(år 2003-2004 framförmig nu)

men då ska man starta warmup lap från depån....ju


men om man far ut först från depån...kanske man hinner in...å sen ut igen innan 5 min har gått
( så då kan man få 2 sightinglap)

Men det känns ju lite orättvist då man bättre kan få upp farten samt riktig temperatur i däcken en sådan här kall dag!

Det första du skrev är väl det som gäller att starta i depå till warmup!!!
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top