VÅREN ÄR HÄR! (bild)

Driver nån med mig?

Idag är det dags att köra bort hojjen till serviceverkstan för att fixa det sista på fighterprojektet.

Å vad fan får man se när man drar undan gardinerna!? Snö!
Mmmm, kul. Nån som har en pulka å vill byta mot en motorcykel?

Bifogat

• IMG_7864.JPG
    IMG_7864.JPG
    209.1 KB · Visningar: 120
Det här vädret känns som ett Aprilskämt..............hade tänkt ta ut hojen under veckan. I lördags var det +10 och sol, imorse -6 och snö.

:huvet /Jim

HAHA här snöar det förfullt och säkert 4dm snö igen :) skönt att man kan dra ut skotern igen :P

Idag är det dags att köra bort hojjen till serviceverkstan för att fixa det sista på fighterprojektet.

Å vad fan får man se när man drar undan gardinerna!? Snö!
Mmmm, kul. Nån som har en pulka å vill byta mot en motorcykel?

Ha ha ha, shit va kul att du fotade på samma ställe:tummenupp

Ja, nu e det faan dödsångest en stund till... men men sista rycket nu för vintern...6-7 plus då ställs hojjen på:)

Här var det också vårkänslor!

Min lilla väg brukar inte sopas före mitten av maj, men det är bara 2 km transportsträcka sedan är det lungt.

Här är jag inför dagens säsongspremiär! (Blev j_ligt kallt med tunna handskar).

är det en Triumph Street Triple? Dem är riktigt nice :yoparty

I växjö är det soligt men snöigt som bara den, fick en chock när man vaknade imorse. snö så långt ögat kan nå.

Last edited:
Jämförde temperaturen nu mot 2007 och 2008. Man ser hur tempen gick upp precis i slutet av vecka 13 både 2007 och 2008 höll sig betydligt högre än innan. Hoppas det blir så även 2009! :crash

Det röda är so far i 2009, det gröna är tidigare år...

2008
2008.jpg

2007
2007.jpg

Vecka 16 i 2007 var inte nådig, två dagar med ~20 grader...

Last edited:
Vadå vår? Det är blött, mjukt, spårigt, isigt, lerigt, skitigt och djupsnö. Med andra ord skitkul. Så här såg det ut i söndags.:tummenupp

Bifogat

• IMGP0107.JPG
    IMGP0107.JPG
    124.1 KB · Visningar: 119
Last edited:
Just... det vadå vår? såg många hojar på vägarna föra helgen, idag var det -15 när jag åkte till jobbet. Nu får det ta me tusan ge sig.

Just... det vadå vår? såg många hojar på vägarna föra helgen, idag var det -15 när jag åkte till jobbet. Nu får det ta me tusan ge sig.

Jadu, det är fanimig helt åt helvete. :mad: I lördags tog jag premiärturen, det var lite småkyligt, men 5 plus i luften/vägbanan - igår morse var det -7, idag -9.
Det tajmar JÄKLIGT illa med klara nätter/dagar med isande nordanväder direkt efter 2 dagar med snö...piss, det är som att ha flyttats tillbaka rakt in i mörkaste januari igen, klart dystert.

/J

Jämförde temperaturen nu mot 2007 och 2008. Man ser hur tempen gick upp precis i slutet av vecka 13 både 2007 och 2008 höll sig betydligt högre än innan. Hoppas det blir så även 2009! :crash

Det röda är so far i 2009, det gröna är tidigare år...

2008
View attachment 267337

2007
View attachment 267336

Vecka 16 i 2007 var inte nådig, två dagar med ~20 grader...

Jag har nog aldrig kollat så mycket på väder som nu (första säsongen på hoj). Lite komiskt att sitta och kolla och hoppas på att det förutses plusgrader i prognoserna.

Kollar man på graferna ser det klart positivt ut, samma sak om man kollar 9-dygns prognosen i tidningen :tummenupp. Hoppas man kan börja köra igen till nästa vecka :)

Det var 11 grader kallt i morse när jag lämnade huset. :(

jag hörde att det skulle bli varmt i nästan hela sverige till helgen:tummenupp

Ja!

Någon som, vet hur vädret ska bli till helgen här i stockholm?
Kanske dags att ställa på hojjen på torsdag och hoppas på de bästa=)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman