VÅREN ÄR HÄR! (bild)

Driver nån med mig?

Idag är det dags att köra bort hojjen till serviceverkstan för att fixa det sista på fighterprojektet.

Å vad fan får man se när man drar undan gardinerna!? Snö!
Mmmm, kul. Nån som har en pulka å vill byta mot en motorcykel?

Bifogat

• IMG_7864.JPG
    IMG_7864.JPG
    209.1 KB · Visningar: 120
Det här vädret känns som ett Aprilskämt..............hade tänkt ta ut hojen under veckan. I lördags var det +10 och sol, imorse -6 och snö.

:huvet /Jim

HAHA här snöar det förfullt och säkert 4dm snö igen :) skönt att man kan dra ut skotern igen :P

Idag är det dags att köra bort hojjen till serviceverkstan för att fixa det sista på fighterprojektet.

Å vad fan får man se när man drar undan gardinerna!? Snö!
Mmmm, kul. Nån som har en pulka å vill byta mot en motorcykel?

Ha ha ha, shit va kul att du fotade på samma ställe:tummenupp

Ja, nu e det faan dödsångest en stund till... men men sista rycket nu för vintern...6-7 plus då ställs hojjen på:)

Här var det också vårkänslor!

Min lilla väg brukar inte sopas före mitten av maj, men det är bara 2 km transportsträcka sedan är det lungt.

Här är jag inför dagens säsongspremiär! (Blev j_ligt kallt med tunna handskar).

är det en Triumph Street Triple? Dem är riktigt nice :yoparty

I växjö är det soligt men snöigt som bara den, fick en chock när man vaknade imorse. snö så långt ögat kan nå.

Last edited:
Jämförde temperaturen nu mot 2007 och 2008. Man ser hur tempen gick upp precis i slutet av vecka 13 både 2007 och 2008 höll sig betydligt högre än innan. Hoppas det blir så även 2009! :crash

Det röda är so far i 2009, det gröna är tidigare år...

2008
2008.jpg

2007
2007.jpg

Vecka 16 i 2007 var inte nådig, två dagar med ~20 grader...

Last edited:
Vadå vår? Det är blött, mjukt, spårigt, isigt, lerigt, skitigt och djupsnö. Med andra ord skitkul. Så här såg det ut i söndags.:tummenupp

Bifogat

• IMGP0107.JPG
    IMGP0107.JPG
    124.1 KB · Visningar: 119
Last edited:
Just... det vadå vår? såg många hojar på vägarna föra helgen, idag var det -15 när jag åkte till jobbet. Nu får det ta me tusan ge sig.

Just... det vadå vår? såg många hojar på vägarna föra helgen, idag var det -15 när jag åkte till jobbet. Nu får det ta me tusan ge sig.

Jadu, det är fanimig helt åt helvete. :mad: I lördags tog jag premiärturen, det var lite småkyligt, men 5 plus i luften/vägbanan - igår morse var det -7, idag -9.
Det tajmar JÄKLIGT illa med klara nätter/dagar med isande nordanväder direkt efter 2 dagar med snö...piss, det är som att ha flyttats tillbaka rakt in i mörkaste januari igen, klart dystert.

/J

Jämförde temperaturen nu mot 2007 och 2008. Man ser hur tempen gick upp precis i slutet av vecka 13 både 2007 och 2008 höll sig betydligt högre än innan. Hoppas det blir så även 2009! :crash

Det röda är so far i 2009, det gröna är tidigare år...

2008
View attachment 267337

2007
View attachment 267336

Vecka 16 i 2007 var inte nådig, två dagar med ~20 grader...

Jag har nog aldrig kollat så mycket på väder som nu (första säsongen på hoj). Lite komiskt att sitta och kolla och hoppas på att det förutses plusgrader i prognoserna.

Kollar man på graferna ser det klart positivt ut, samma sak om man kollar 9-dygns prognosen i tidningen :tummenupp. Hoppas man kan börja köra igen till nästa vecka :)

Det var 11 grader kallt i morse när jag lämnade huset. :(

jag hörde att det skulle bli varmt i nästan hela sverige till helgen:tummenupp

Ja!

Någon som, vet hur vädret ska bli till helgen här i stockholm?
Kanske dags att ställa på hojjen på torsdag och hoppas på de bästa=)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show