strömqvist
Unregisted User
110/100 -18 crossdäck på TT orginal och 190/50 -17 på dom andra fälgarna, gsxr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Funderar på att dreva om min gammla triumph tt600 lite, för mera busfaktor. Orginal är 14/42, och toppar väl runt strax under 250 med hemlängtan och nerförsbacke en bra dag (gissning). Det finns 13 framdrev, och som störst 47 bakdrev, vad jag kan hitta. Vad tror ni om den utväxlingen för gatåka? Blir de hysteriskt, för låg toppfart (skulle gissa lite över 200 bara), är det onödigt att ändra?
Vinner man något i form av bus på bakhjulet genom att ändra drevning, eller blir det bara att man tar upp den på 3:an istf. 2:an, men i samma fart, och får en ny lägsta växel såas?
Blir de lättare att ta upp hojen i högre fart eller drevar man bara om för att kunna köra långsamma stunt i lägre hastighet såas?
Som ni märker har jag inte riktigt fattat allt detta med olika drev![]()
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |