strömqvist
Unregisted User
110/100 -18 crossdäck på TT orginal och 190/50 -17 på dom andra fälgarna, gsxr.
Funderar på att dreva om min gammla triumph tt600 lite, för mera busfaktor. Orginal är 14/42, och toppar väl runt strax under 250 med hemlängtan och nerförsbacke en bra dag (gissning). Det finns 13 framdrev, och som störst 47 bakdrev, vad jag kan hitta. Vad tror ni om den utväxlingen för gatåka? Blir de hysteriskt, för låg toppfart (skulle gissa lite över 200 bara), är det onödigt att ändra?
Vinner man något i form av bus på bakhjulet genom att ändra drevning, eller blir det bara att man tar upp den på 3:an istf. 2:an, men i samma fart, och får en ny lägsta växel såas?
Blir de lättare att ta upp hojen i högre fart eller drevar man bara om för att kunna köra långsamma stunt i lägre hastighet såas?
Som ni märker har jag inte riktigt fattat allt detta med olika drev
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |
|
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024
För sjunde gången i ordning... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Nu har biljet... |
|
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024
Husqvarna TREK 2024 –... |
|
Snart dags för ”We Ride As One”
Den 4 maj är det åter dags ... |
|
Nyheter från skinnjätten Dainese!
Under 80- och 90-talet och ... |
|
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen
”och om du tittar här... |
|
Sex nya MC-stipendiater 2024
För tolfte året bidrar Sved... |
|
Start2Ride tar bron över till Danmark
Efter flera års framgång i ... |