Utväxlings funderingar

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Sitter och funderar på vad jag skall prova för utväxling nästa år.

När jag köpte hojen var den drevad för 201m och hade 15-54t, den drog grymt men varade ut fort. Den gick då 6.22 på 201m med tyngre förare.

I år provade jag 15-46 och körde 402m på 10,11-220km/t på 4ans växel. Tappade fart om jag växlade till 5ans växel (mycket nära mål)
Körde även 6.44-184km/h på 201m förra året med samma utväxling.

Nu är funderingen om jag skall gå upp bak till 48-50-52 för att få lite mer ork och även nyttja 5ans växel ? kan ju även gå ner till 14t fram också.

Någon som kan dela med sig lite erfarenheter ?

Har 1216cc och ca 150 på bakhjulet
 
Välj en utväxling som ger dig de bästa 60-fötterna.

Mitt excel-ark för 14-54 säger:
PHP:
	Speed in Gear (km/h)				
RPM	1st	2nd	3rd	4th	5th
1000	9	13	17	20	23
2000	18	26	34	41	47
3000	27	39	51	61	70
4000	36	52	68	81	93
5000	45	65	85	102	117
6000	54	78	102	122	140
7000	63	91	119	143	163
8000	71	104	136	163	187
9000	80	117	153	183	210
10000	89	131	170	204	233
11000	98	144	187	224	257
 
kanske skulle gå upp då till 54t igen, kändes kort men i och försig så blev det ingen riktig 402m körningar med den utväxlingen.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top