Utvärdering av säsongen 2005!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hur blev erat tävlingsår 2005?
Uppfyllde ni några utav målena som ni satte i mars, se länk: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=72879&page=1&pp=20&highlight=M%E5l+2005

Jag hade väl inga speciella mål. Men licensen togs iallafall i april. Jag blev ensam ägare på Aprilian i maj. Började träna, utvecklades bra enligt mitt tycke. Hojens växellåda gav upp och det blev stressmeck inför allra första tävlingen som gick av stapeln 3 juli, men jag körde den iallafall och höll mig på hjulena. Kom 18 av 24 och således inte sist eftersom dom bakom inte helt frivilligt klev av banan men gjorde det ändå.

Tränade och körde min andra tävling på Gelleråsen. Datum och vilken placering jag fick minns jag inte, förutom att jag nu heller inte var riktigt sist eftersom folk vurpade ut sig i regn och jag höll mig på hjulena med en orolig moder på läktaren. Efter en blöt helg laddade man upp inför Knudan. Men då på en träning i början av augusti brakade helvetet lös igen. Växellådan som var preppad med lite svetsningar efter tips från en mcfirma höll inte och nu slogs hela skiten sönder och samman. Sen dess har hojen stått stilla, en ny motor väntar och skall i till hösten/vintern så fort tid finns.

Det blev två tävlingar och en massa tränande och en hel del matnyttiga tips på vägen. Jag håller på och laddar inför säsongen 2006. J
ag har haft så sjukt i helvetes förbaskat kul så detta ångrar jag inte alls att jag började med! :rock
Tack alla för en kul säsong!

Bifogat

• sviestad050510.jpg
    sviestad050510.jpg
    96 KB · Visningar: 63
Vänta nu...det blev: Skit skit och skit. Revange blir på B-räjset där jag ska återfå min heder efter den lite pinsamma starten på LMS senast.

björn

Ja lyckades med 50% av målen, a-förare é klart, dock torska jag mot farsgubben i totalen... har varit före dock i några rejs...

Löftet om att köra träningar/ERF och KM är uppfyllda, dock blev kom jag aldrig ner under 1.10 på Knudan i år heller, däremot lyckades jag vurpa 2 ggr på Knudan och enligt valmers är det ett gott tecken på att det går mindre långsamt i år.

Tre ERF genomförda i år och Freppa med Team Evil fick på nöten varje race, det har strulat som vanligt med skithojen och fulmek lönar sig inte i längden.

Nästa år ska hojen vara i bättre skick och förhoppningsvis så kan man komma ner under 1.10 då, jag känner mig som Torkel ibland....

So far so good. Visst, vi har inte lyckats spöa Micke & Gäng (jag hatar dom. HATAR), men jag är personligen iallfall snabbare än Micke och det är det som är viktigt just nu ;). Två tävlingar kvar, sedan kommer vi sälja vår nuvarande räser och skaffa något sprillans till nästa säsong. Skulle gärna pröva på lite rookie-1000 nästa år, men jag är för gammal och fet och långsam, så det blir nog ERF enbart.

/Freppa

Säsongen 2005

Lyckades infria målet om topp tio i SM men inte SO.
Stå på pallen :banana
Kapade tiden på samtliga banor med 2-3 sek mot fjolårstiderna.
A-förare till nästa säsong.
Lyckades hålla mig på hjulen hela säsongen tills sista racet på Gåsen (vurpade två gånger samma helg :gnissla ).
Budgeten höll.
Nu återstår bara att bli av med hojen så är säsongen komplett.

Säsongen är ju inte slut men hitills har det mest varit ner men lite roligt med regnrace på Åsen. Tre man bakom mig - frånkörda och inte vurpade. :D

Freppa är en fegis som inte vågar köra B-race. :blah

Är klart nöjd med säsongen!
Målet var att ta minst en poäng, och kvala in till alla race jag ställde upp i.

Hade det lite tungt i början med en 23:e plats på Anderstorp. Första racet för säsongen, första gången på ZX-10'an, och första gången på Anderstorp. Så det kändes helt okej ändå. :tummenupp

Falkenberg, ny bana igen. Risigt kval men tog mig i mål som 17:e. Godkänt för att vara jag... :tummenupp

Sviestad, nu var det dags för poäng! Gjorde ett grymt race, men mattades kraftigt på slutet och tappade till 16:e. Inga poäng, och grymt besviken... :(

B-Race Gelleråsen. Hade inga som helst förväntnigar innan racet. Ingen koll på vilka som var anmälda eller nåt. Regn hela dagen, och jag låg faktiskt först efter första kvalet (Hajardu? 1:a), krashade på andra (2:a totalt). Stressmeka ihop vraket (Tack Peter och Markus) och hann till start med nån tusendel till godo. Och haltade i mål som trea, min första pallplats... Och såklart den oförglömliga kraschen efter målgång... Vilken helg! :tummenupp

SM/SO Gelleråsen. Kvalade risigt igen, men regn till racet fick humöret att vända. Bra start, och bra race... I mål som 10:a, första poängen!!!! Grymt roligt!!! :tummenupp

SM Final Knutstorp. Problem att hitta fart på "Knudan", kvalade in som 19:e. Gjorde en grym start igen, var uppe på 13:e. Men stumnade kraftigt (igen) och tappade tillbaka till 19:e innan målgången var ett faktum... Jävligt missnöjd direkt efter racet... (Blev dessutom dumpad i bussen på vägen hem för att strö salt i såren) :(

SO Final Gelleråsen. Min första DNF! :mad:
Inledde med personbästa på första träningen, sen på kvalet, och ytterligare en gång på sista kvalet... Kvalade in som 13:e man (tangerat rekord), och gjorde en riktigt grym start, varvade som 5:a första varven... Satte personbästa i racet också igen!! Tappade ner till 10:e där jag bara skulle bevaka min poängplats när jag gjorde ett misstag i snabbvänstern och söp bort mina poäng... Surgubbe!!!! :mad:
Men så här i efterhand rätt nöjd med helgen ändå... Gick ju bra att köra!

Hoppar nog över B-racet för att jag inte orkar stressmeka ihop hojen igen..

Överlag, grymt nöjd med säsongen. Och framförallt så har jag haft så förbannat roligt!!!!!! :tummenupp

Längtar redan till i vår!!!

//Macke

Freppa skrev:
Skulle gärna pröva på lite rookie-1000 nästa år, men jag är för gammal och fet och långsam, så det blir nog ERF enbart...
Larvigt! Jag är både gammal, fet, och långsam... Det går alldeles utmärkt ändå...

Last edited:
Macke skrev:
Larvigt! Jag är både gammal, fet, och långsam... Det går alldeles utmärkt ändå...

Goodstuff skrev:
Freppa är en fegis som inte vågar köra B-race.

Macke: du är snabb, jag är långsam. Feta kan vi dock vara båda två.

Goodstuff:......jag vet.... I'm a bastard.....

Kanske, men BARA KANSKE, så kör jag nästa år. Men eftersom jag betalar cirka 12' i månaden bara för ERF så kanske man inte har råd med allt skoj.

Freppa skrev:
So far so good. Visst, vi har inte lyckats spöa Micke & Gäng (jag hatar dom. HATAR), men jag är personligen iallfall snabbare än Micke och det är det som är viktigt just nu ;). Två tävlingar kvar, sedan kommer vi sälja vår nuvarande räser och skaffa något sprillans till nästa säsong. Skulle gärna pröva på lite rookie-1000 nästa år, men jag är för gammal och fet och långsam, så det blir nog ERF enbart.

/Freppa
Du körde väl inte under 1.10 :confused: Jag vill minnas att du satte en hög 1.11 som bäst, dessutom vet jag att jag är mindre långsam än dig.

GSXR1100R skrev:
Du körde väl inte under 1.10 :confused: Jag vill minnas att du satte en hög 1.11 som bäst, dessutom vet jag att jag är mindre långsam än dig.

1.10.4nånting som bästa tid :D I am sooooo proud. Sedan menade jag inte på din hemmabana, särna! Nästa år dock, då skall jag vara snabbare än dig i alla rejs. ALLA. Jättemånga! Minst 6. Fan också.

EDIT: Äsch, 1.10.505 var visst bästa tiden.

Njae det var ju inte så många mål man satte upp.
Under 1.07 på Knudan blev det inte 1.09,480 på ERF:et blev det. Har tyvärr inte fått träna så mycket i år på en fungerande hoj. Efter ERF:et på falkenberg fram till nu har hojen strulat hela året. Bänkade den till 67,4 hk och blev ifrån åkt av en RS 250 på rakan på Knudan.
Så många lopp ekonomin klarar av blev inte heller. Har rest runt den här j*vla planeten ett par varv så det har inte fungerat med jobb. Får ändra på det till nästa året.Rejsing först sedan jobb hehe.

Annars är ganska så missnöjd med året som har gått. Ställt upp i 4 tävlingar och endast tagit mig i mål på en. Nu kommer ju iofs ett KM på knudan och ett ERF till på knudan som jag skall ställa upp i om inte isbjörnarna har intagit Skåne

Freppa skrev:
1.10.4nånting som bästa tid :D I am sooooo proud. Sedan menade jag inte på din hemmabana, särna! Nästa år dock, då skall jag vara snabbare än dig i alla rejs. ALLA. Jättemånga! Minst 6. Fan också.

EDIT: Äsch, 1.10.505 var visst bästa tiden.
Då är du lika långsam som mig, men jag lyfter på hatten och gratulerar till din lysande utveckling som RR pilot, du kör bättre & bättre varje race, sen att du har en mentalitet som katten Gustav gör inte saken sämre, tjock, lat & elak är bra.

Bifogat

• 1092748696.jpg
    1092748696.jpg
    12.8 KB · Visningar: 243
Tjaa... stämmer rätt bra med Otee's beskriving, mest ett jävla strul. Dock så blev allt bra igen efter ett väl genomfört ERF på knudan. Jag kör nu snabbare med 600an än vad jag gjorde med 125an även om det fortfarande går förbannat långsammt!
Får se om det blir nått KM och kanske ett ERF till i år! vem vet...

Freppa skrev:
Men eftersom jag betalar cirka 12' i månaden bara för ERF så kanske man inte har råd med allt skoj.

Hmm, pratades det inte om 7.500-10.000kr / race i en annan tråd ?

Du har just hamrat i den första 9"spiken i kistan där jag förvarar min dröm om ERF.

//P

Froven skrev:
Hmm, pratades det inte om 7.500-10.000kr / race i en annan tråd ?

Du har just hamrat i den första 9"spiken i kistan där jag förvarar min dröm om ERF.

//P
Denna kalkyl stämmer bra, men sen ska hojen preppas mellan rejsen och det är alltid något småfix som ska göras, räkna kallt med att det blir dyrare än du trodde, men det är värt varenda krona.

Att det blir dyrare än tänkt är jag med på, men jag trodde att det var en totalsumma och inte summan för varje deltagare.

Alternativt vill jag vara med i Freppas team om han står för finansieringen :)

//P

Froven skrev:
Att det blir dyrare än tänkt är jag med på, men jag trodde att det var en totalsumma och inte summan för varje deltagare.

Alternativt vill jag vara med i Freppas team om han står för finansieringen :)

//P

Sorry, jag menade att totalsumman var 12' i månaden, inte att jag personligen lägger ut 12'. cirka 4' kostar det. Och jag lovar - 12' är mer realistiskt än 7'. Normala team kan inte köra ful-rejsing som Micke ;)

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Back