En programvara för $30 lär inte hjälpa så mycke då jag inte har en aning om vad jag ska göra. Deras gratisprogram hitta ingenting om min router.
Söndagens 3min på Kjell & Co.
- Hej. Jag behöver koppla ihop min dator & mitt PS3 till samma uttag, hur gör man då?
- Köper en router.
- Ok, men jag kan inte ett skit om dom & jag vill inte ha något trådlöst som ska strula stup i kvarten..
- Kan du leva med sladdar så behöver du inte göra nå inställningar alls!
- Va? Det är bara stoppa i dom och sen funkar den som en typ "fördelare" eller nå?
- Ja, precis. Kör installationskivan och sen funkar allt.
Funkar uTorrent? Nope. Funkar Online med PS3? Nope. Funkar båda om jag kör sladden rakt in? Japp.
Så, nån som har nån ENKEL guide för hur jag får det att funka igen, utan strul med portar, statiskt IP, DNS'er, DHCP. Som det är nu så skiter jag snart i den och fortsätter att byta plats på sladden de få ggr. den ska flyttas. Den enda funktionen jag ville åt var att dela på anslutningen i två. Brandväggar och allt sånt struntar jag i. Ruotern ska enbart fördela uppkopplingen så att båda maskinerna kan nyttja den, är det för mycket begärt?
*EDIT*
Nu har jag Iaf. fått igång uTorrent så att de funkar som det ska. Men varför får jag NAT TYPE: MODERATE eller STRICT i PS3'an vid online?
*EDIT 2*
UPnP är inställt i routern, men i PS3'an står det bara ej tillgänglig. NAT-typ = Typ 2. I CoD BO får jag NAT TYPE: MODERATE istället för OPEN som jag får om jag kör sladden rakt in i PS3'an.. Vad är fel?