uTorrent VS d-link 655

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hur gör man för att uTorrent ska funka med en router? Bara kört via kabeln direkt från väggen innan. Nu får jag upp, längst ner, "DHT: Väntar på att logga in".

Nån som har en bra guide så jag får igång det igen? Antar att man måste öppna portar osv?

En programvara för $30 lär inte hjälpa så mycke då jag inte har en aning om vad jag ska göra. Deras gratisprogram hitta ingenting om min router.

Söndagens 3min på Kjell & Co.

- Hej. Jag behöver koppla ihop min dator & mitt PS3 till samma uttag, hur gör man då?
- Köper en router.
- Ok, men jag kan inte ett skit om dom & jag vill inte ha något trådlöst som ska strula stup i kvarten..
- Kan du leva med sladdar så behöver du inte göra nå inställningar alls!
- Va? Det är bara stoppa i dom och sen funkar den som en typ "fördelare" eller nå?
- Ja, precis. Kör installationskivan och sen funkar allt.

Funkar uTorrent? Nope. Funkar Online med PS3? Nope. Funkar båda om jag kör sladden rakt in? Japp.

Så, nån som har nån ENKEL guide för hur jag får det att funka igen, utan strul med portar, statiskt IP, DNS'er, DHCP. Som det är nu så skiter jag snart i den och fortsätter att byta plats på sladden de få ggr. den ska flyttas. Den enda funktionen jag ville åt var att dela på anslutningen i två. Brandväggar och allt sånt struntar jag i. Ruotern ska enbart fördela uppkopplingen så att båda maskinerna kan nyttja den, är det för mycket begärt? :va

*EDIT*

Nu har jag Iaf. fått igång uTorrent så att de funkar som det ska. Men varför får jag NAT TYPE: MODERATE eller STRICT i PS3'an vid online?

*EDIT 2*

UPnP är inställt i routern, men i PS3'an står det bara ej tillgänglig. NAT-typ = Typ 2. I CoD BO får jag NAT TYPE: MODERATE istället för OPEN som jag får om jag kör sladden rakt in i PS3'an.. Vad är fel?

Last edited:
En programvara för $30 lär inte hjälpa så mycke då jag inte har en aning om vad jag ska göra. Deras gratisprogram hitta ingenting om min router.

- Hej. Jag behöver koppla ihop min dator & mitt PS3 till samma uttag, hur gör man då?
- Köper en router.
- Ok, men jag kan inte ett skit om dom & jag vill inte ha något trådlöst som ska strula stup i kvarten..
- Va? Det är bara stoppa i dom och sen funkar den som en typ "fördelare" eller nå?

Funkar uTorrent? Nope. Funkar Online med PS3? Nope. Funkar båda om jag kör sladden rakt in? Japp.

Så, nån som har nån ENKEL guide för hur jag får det att funka igen, utan strul med portar, statiskt IP, DNS'er, DHCP. Som det är nu så skiter jag snart i den och fortsätter att byta plats på sladden de få ggr. den ska flyttas. Den enda funktionen jag ville åt var att dela på anslutningen i två. Brandväggar och allt sånt struntar jag i. Ruotern ska enbart fördela uppkopplingen så att båda maskinerna kan nyttja den, är det för mycket begärt? :va

*EDIT*

Nu har jag Iaf. fått igång uTorrent så att de funkar som det ska. Men varför får jag NAT TYPE: MODERATE eller STRICT i PS3'an vid online?

*EDIT 2*

UPnP är inställt i routern, men i PS3'an står det bara ej tillgänglig. NAT-typ = Typ 2. I CoD BO får jag NAT TYPE: MODERATE istället för OPEN som jag får om jag kör sladden rakt in i PS3'an.. Vad är fel?

Du måste öppna portar och den där hemsidan har listor på alla möjliga portar du kan behöva öppna upp för :). Och nej, du behöver inte köpa programvaran för att göra inställningarna.

http://portforward.com/cports.htm

T.ex.
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DIR-655/PlayStation_Network.htm

Du måste öppna portar och den där hemsidan har listor på alla möjliga portar du kan behöva öppna upp för :). Och nej, du behöver inte köpa programvaran för att göra inställningarna.

http://portforward.com/cports.htm

T.ex.
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DIR-655/PlayStation_Network.htm

Nu har jag provat allt som går, men inget verkar funka. Inte ens DMZ funkar! Kör jag helt utan nå "fix" så ligger den på NAT type: 2 och Moderate vid online. Sätter jag den i DMZ så går den in i strict, som med alla inställningar. Jag har provat med fasta IP, öppna portar, UPnP & DHCP reservations men inget verkar funka.

Vad gör jag för fel? När inte ens DMZ funkar måste det väl va nå fel?!
Jag är typ 2min från att bryta av routern på mitten, så please help :D

Är NAT-PMP portmappning ikryssat i utorrent?

I övrigt har jag ingen anning om inte ens DMZ fungerar. :va

Har inte utorrent ett nät test som den föreslår vilka inställningar som bör användas?

edit:
du har väl konfat routern och sett till att den pratar med datorn?

Är NAT-PMP portmappning ikryssat i utorrent?

I övrigt har jag ingen anning om inte ens DMZ fungerar. :va

Har inte utorrent ett nät test som den föreslår vilka inställningar som bör användas?

edit:
du har väl konfat routern och sett till att den pratar med datorn?

uTorrent & datorn funkar perfekt efter lite klickande & Google, det är med PS3'an det inte lirar. Har suttit med D-Link's support i 2h nu och allt jag prövat har tydligen varit rätt & rätt inställt. Det funkar vare sig med tråd eller trådlöst heller. Ihop med support har jag,

- Ställt fast IP i PS3'an
- Provat UPnP
- Provat öppna portarna
- Provat virtuell server
- Lagt in DCHP-regler och WISH-regler
- Öppnat upp den i DMZ.

Dock har ingenting funkat vare sig med tråd eller trådlöst. Men allt ser rätt ut under status med PS3'ans fasta IP och vilka regler den ska hålla sig till. Supportens slutsats blev att lämna tillbaka den och fråga om dom har en äldre hårdvaruversion jag kan få byta till istället.

Dock ger jag nu upp och ska försöka hitta något annat. Det jag är ute efter är möjligheten att köra en (gärna två) datorer samt PS3 på ett bredbandsuttag, helt utan nå brandväggar.

Vad är det jag ska köpa? Trådlöst är inget krav, bara en bonus. Enda kravet är att en stationär PC + PS3 ska kunna dela på ett uttag, utan någon brandvägg. Tips?

Vad har du för bredbandsleverantör?
Ett fåtal levererar faktiskt flera ip-adresser och då klarar du dig på en switch.

Jag kör på en Dovado 3GN router med 3G USB modem i routern.

Funkar med 4 pc och 2 smartphones samtidigt, men har aldrig haft PS3, men bör väl inte spela nån roll.

va fan säger du....
Jag har precis samma router dir-655 och jag har kopplat 1dator+1st TV(DNLA)+1St Dreambox + Xbox 360 via nätverkskabeln till routern samt att jag kör även en bärbar dator på det trådlösa nätet + 2st android mobiler som är ansluten wireless till den hela tiden.

Jag har inte behöft öppna några portar förutom för att få dreamboxen att lira så jag kan streama tv-kanalerna till mobiltelefonerna.
Nåt låter jävligt konstigt för dig iallafall, inte valt att råka neka någon anslutning i routerns webbgränssnitt? Ser du Ps3:an då du loggar in på routern?

Ser du Ps3:an då du loggar in på routern?

Ja, det var inga problem. Funka nästan utmärkt att spela också. Dock helt meningslöst då den inte var helt öppen & skapade massa lag samt problem att hitta anslutningar.

- Köper en router.

Att gå in på valfri elektronikbutik i Sverige och fråga om något som helst datorrelaterat är som att gå in på ett invandrargruppboende och be dom hjälpa dig stava. :D

Ja, det var inga problem. Funka nästan utmärkt att spela också. Dock helt meningslöst då den inte var helt öppen & skapade massa lag samt problem att hitta anslutningar.

Hmm så du menar att brandväggen segar ner och orsaker lagg(buggigt) i online gamingen? inga problem med datorn inkopplad?

bör även tillläggas att jag också kör uTorrent programmet och har inte detta problem.

Last edited:
Det ska funka utan några som helst problem.

Jag kör själv en DLink DIR-655 router hemma.

Jag har trådat nätverk och till det är anslutet en bärbar dator, två stationära, TV:n och en PS3

Allt bara lirar rätt ur lådan. Jag har uppdaterat routern till nyaste firmwaren men det funkade även med den som var när jag köpte routern för kanske 2 år sedan.

Frågan är om det händer något när du flyttar nätverkssladdarna.
Är PS3:an avstängd när du kopplar över sladden till routern? Annars är det inte säkert att den tar den nya IP adressen.

Jag har gjort så att jag har tilldelat min PS3 en fast IP i DHCP konfigureringen i routern och sen har jag gått in och gett den högre prioritet i inställningarna för att vara säker på att inget annat stjäl bandbredd. Men det funkade utmärkt även innan jag gjorde den inställningen.

DVS. Routern ska ställas in så att den tilldelar samma IP adress till PS3:an hela tiden. PS3 an ska vara inställd på att få en IP adress via DHCP. Då får du rätt subnät mm för att allt ska funka.
Ställer du fast IP i PS3 an utan att reservera den adressen i routern så är det som att be om problem. Stämmer inte subnät i PS3 med vad som är i routern så kommer det också att strula.

Första försöket med att öppna portarna i en Belkin Play Max funkade :D

NAT TYPE: OPEN :yoparty

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!