Uthyrning av mc?

aberg87

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Borås
Hoj
KTM 690 SM - 08
Tjenare!

Nu är det så att jag har uppkörning den 6 oktober, men har ingen hoj att köra upp med. Min KTM 690 har ju inte dom kritererna som krävs för tung.

Så jag undrar om det finns nån nära Borås som har en hoj att låna/hyra ut i ca en vecka?

Man vill ju helst inte avboka tiden och vänta hela vintern.

Tackar!
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Kolla med körskolorna! de brukar ju hyra ut för uppkörning ofta. Deras 750 är ju också lättkörda
 

nejin

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1998, Yamaha, R1
Tänkte bumpa den här tråden då jag har samma problem. Ska köra upp i Malmö på torsdag morgon. Det har visat sig att alla körskolor har lagt av för säsongen, och det enda stället som går att hyra på hyr inte ut till övningskörning/uppkörning, och jag är högst ovillig att hyra i någon annans namn när det är det jag har för avsikt att göra. Jag betalar gärna hyra, står så klart för självrisk om något mot förmodan skulle hända.
 

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Där solen inte skiner
Hoj
Suzuki GSX400e
Tänkte bumpa den här tråden då jag har samma problem. Ska köra upp i Malmö på torsdag morgon. Det har visat sig att alla körskolor har lagt av för säsongen, och det enda stället som går att hyra på hyr inte ut till övningskörning/uppkörning, och jag är högst ovillig att hyra i någon annans namn när det är det jag har för avsikt att göra. Jag betalar gärna hyra, står så klart för självrisk om något mot förmodan skulle hända.

Har du verligen kollat alla körskolor? Har svårt att tänka mig att Erikslust Mc-skola inte kör nu? Såg de senast ute för några dagar sen? Har har ju kört i januari vad jag vet.
 

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Mas i Malmö
Hoj
Monster 900
Kolla med Värnhems mc och bilskola, tog mitt kort där och har sett dom ett flertal gånger den här veckan ute i trafiken. När jag tog kortet i somras hade de 2 st Honda cb 750 och några lätta varianter

http://www.varnhemstrafikskola.com/ > Utbildningen > Mc utbildning

Kan också påpeka att jag började övningsköra i mars med 3-4+ ute, så han är nog inte rädd för lite kyla



Tänkte bumpa den här tråden då jag har samma problem. Ska köra upp i Malmö på torsdag morgon. Det har visat sig att alla körskolor har lagt av för säsongen...
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
de har inte slutat köra

däremot kanske de inte är sugna att hyra ut till privatister.... (de är liksom inget de tjänar på, skulle du klota deras hoj, så måste de ställa in resterande lektioner kanske... även om du står för självrisken! & Det är inte omöjligt att det i deras försäkringsvilkor står att en övningsledare från trafikskolan måste närvara vid färd.)

Jag VET att Svedala Trafikskola ff kör
Jag VET också att ingemar inte under några som helst omständigheter lånar/hyr ut hoj, om du inte kör att han är med. Dvs kör under hans "flagg"
 

Ozzi

Guest
Hur hade du planerat detta egentligen?? Bokat uppkörning o inte ha en hoj??:va
 

nejin

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1998, Yamaha, R1
Dom har sina sista uppkörningar på måndag, därefter ställer de av. Och de som inte ställde av är som ni listat ut inte villiga att hyra ut, fastän jag försökt köpa några lektioner för att få dem att gå med på det. Jag trodde väl inte det skulle bli ett sånt stort aber att få tag i en hoj.
 

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Du verkar ju bo i Sthlm. Kolla skolorna kring stan och arbeta dig sedan nedåt landet på vägen till Malmö. Någonstans borde du ju kunna få tag i en båge. Annars får du väl, som Hoztic skrev ovan, köra upp på din R1:a förutsatt att den uppfyller kraven.
 

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Ösmo
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
Klart det går att köra upp på en sportcykel. Det är ju jävligt mycke lättare på en sevenfifty eller så men klart möjligt är det ju.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Varför skulle det vara så konstigt. Jag garagevänder ledigt med min mille, tror nog många gör det så det kan ju inte vara så mkt värre med hans R1?
Många vill bara ha kortet, oavsett om dom har lärt sig reglerna, kan hantera hojen eller hur hojkörning i praktiken funkar. Därmed inte sagt att alla gör så, och visst finns det olika svåra hojar att köra upp med, en Intruder eller guldvinge är inte mitt förstahandsval. Men på den hoj man ska köra, i synnerhet som förstahoj, så borde man ju klara uppkörningen. Det är trots allt gigantisk skillnad på att köra en R1 och en gammal 750, i synnerhet när det gäller axx, väghållning och broms, men även förlåtandegraden. En gammal 750 är jävligt snäll, det är som att skälla på en betonggris. En tidig R1'a däremot är ju som att bitchslappa en pitbull...
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Många vill bara ha kortet, oavsett om dom har lärt sig reglerna, kan hantera hojen eller hur hojkörning i praktiken funkar. Därmed inte sagt att alla gör så, och visst finns det olika svåra hojar att köra upp med, en Intruder eller guldvinge är inte mitt förstahandsval. Men på den hoj man ska köra, i synnerhet som förstahoj, så borde man ju klara uppkörningen. Det är trots allt gigantisk skillnad på att köra en R1 och en gammal 750, i synnerhet när det gäller axx, väghållning och broms, men även förlåtandegraden. En gammal 750 är jävligt snäll, det är som att skälla på en betonggris. En tidig R1'a däremot är ju som att bitchslappa en pitbull...

visst är det så, men på en uppkörning lär han ju aldrig behöva dra över 4000 varv vid ngt tillfälle.

Men som du säger så är ju en upprättsittande cykel att föredra kanske, men en sporthoj är ju ändå 10ggr bättre än en fet glidare
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top