Utelämnande

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nog för att var och ens själsliv innehåller både ljusa, mörka och mer eller mindre obegripliga vrår. Och visst behöver alla vänner. Men känns det inte snudd på olustigt utelämnande med en sådan här sida på Nätet? Jag kan känna stor respekt för någon som vågar berätta så öppet om sig själv, men undrar också om det inte stjälper mer än det hjälper att blotta sig så fullständigt inför vem som helst.

http://www.rejbrand.se/vän/

"Jag tror att det enda som skulle kunna rädda mig från att begå självmord inom 10-20 år är att någon kvinna ger mig den närhet jag alltid saknat, om än bara för en dag."

:va

Last edited:
Fan tänk om alla var lika ärliga, då skulle världen se annorlunda ut!

Kanske något för mobbare etc. att läsa för att förstå innebörden av det dom gör!

Sen är väl kanske hans tilltag något drastiskt men desperata människor gör ju oftast desperata saker!

frågan är vad som händer om en människa som han nu träffar en tjej och får uppleva allt det han önskade för att sedan bli lämnad! Känns som något riktigt katastrofalt och otäck skulle kunna hända då!

Kanske är jag paranoid, men skulle inte detta kunna vara ett experiment i social engineering och trafikstyrning -- dvs, 'hmm... om jag skriver någonting riktigt outré och uppmanar alla att sprida länken, hur kommer trafikprofilen för sidan då att se ut?'

Stackare jag tycker jeddrigt synd om honom.

Samtidigt blir jag lite rädd, en vacker dag slår det över i skallen på honom och då kan otäcka saker hända både med honom och med folk (kvinnor) i hans närhet.

För att han kan formulera sig?

Formulera sig?
Han verkar ju besatt sedan fyra års ålder att ha ett förhållande, och sättet han beskriver hur han förhåller sig till flickvänner som får penisar i sig, och kompisars eventuella sexliv får då mig att rygga tillbaka.

Kan han bara överge övertygelsen att det enda som kan rädda honom är ett förhållande med en kvinna så kan det hela nog sluta bra. En duktig psykolog är vad han behöver.

Formulera sig?
Han verkar ju besatt sedan fyra års ålder att ha ett förhållande, och sättet han beskriver hur han förhåller sig till flickvänner som får penisar i sig, och kompisars eventuella sexliv får då mig att rygga tillbaka.
Vad som får dig att "rygga tillbaka" är inte med nödvändighet patologiskt.

Last edited:
:va hmm....tycker det verkar som att han är en rätt så krävande människa.

Väldigt mycket JAG och stackars MIG. Finns ingen som orkar med en sådan människa.

Visst är det såklart synd om människor som är ensamma. Men..ja..jag vet inte. Tror ju inte att han lär få så värst många napp på det där viset.

/M

Det jag undrar över att ha läst det han skrivit, är hur han är IRL, dvs hur social han är?
Jag menar, han kan ju verkligen uttrycka sig och verkar ju ha en personlighet, visserligen är han lite besatt och redan vid 4 års ålder känna så är ju lite konstigt men alla är vi olika.

Lite konstigt är det iaf att han inte ens har en vän?
OK, vissa har väl otur och träffar aldrig en tjej, har aldrig sex osv... Men en kompis måste han väl kunna ha?
Han studerar ju, träffar han inte kompisar där?

Mobbing vid 19-20 års åldern är ju tarvligt ifall det fortfarande håller på då, fast det kanske mera är utfrysning vilket kan vara lika jobbigt.

Jag vet inte, men får något skumt över hela grejen, inte ens skrattmaterial.
Bara lite ledsamhet att någon har det sådär? Men å andra sidan känner jag, är detta ett sista försök för att få sex?

Jaja hoppas han finner en "vän".

Hehe det är sånna som får ryck och blir våldtäktsmän, peddo, seriemördare, styckmördare etc etc :D

Fan det är väl så det börjar antar jag.. som barn sen blir man bara mer och mer sjuk i pallet så äre kört sen.

Tror inte all psykvård i världen fixar till såna personer, det enda som gäller är att ligga i...

fattar ni.. "LIGGA i" så är han som folk efter en kvart med en kvinna :D

Han behöver ta sig samman. Man blir inte mer attraktiv än man gör sig. Jag har svårt att tro att han skulle ha sämre förutsättningar än nån annan att bli vem fan han vill. Det skulle väl vara den där mustaschen i så fall.

Självömkan är aldrig fel, men det får inte gå till överdrift.

Edit: Han har säkert ett osunt förhållande till sin mor som färgat hans inställning till kvinnor. :freud

Edit igen: Eller sin far. Han verkar ju besitta ett visst mått av självinsikt, vilket gör att jag inte tror att det är så illa som han får det att låta. Jag kan också hacka ner mitt liv på en hemsida och få det att låta hemskt. Jag har ett väldigt välmående kvinnoförakt och lite andra hangups ni kan få gotta er i.

Han behöver ta sig samman. Man blir inte mer attraktiv än man gör sig. Jag har svårt att tro att han skulle ha sämre förutsättningar än nån annan att bli vem fan han vill. Det skulle väl vara den där mustaschen i så fall.

Självömkan är aldrig fel, men det får inte gå till överdrift.

Edit: Han har säkert ett osunt förhållande till sin mor som färgat hans inställning till kvinnor. :freud

Mattias, du är en vis man!

tycker grabben borde ta sig i kragen istället för att göra patetiska, gnälliga kontaktannonser på internet

Varför skriver han: "begå självmord inom 10-20 år"? Hmm inte planerar man att leva 10 år till om man är sjuk. Men man ska aldrig dömma utifrån såhär lite information.

Mördar han någon och åker in så är det säkert ett gäng som vill gifta sig med honom. Hur funkar sådana tjejer?

Ta sig i kragen? Ja vad smart, fan vi kan ju lägga ner hela pyskvården.

Last edited:
Obehagligt...

En skrämmande ärlig mix av Nietzche, Hermann Hesse och Sartre i en svensk småstadsförpackning lanserad som akademiker!

Tyvärr social kompetens = 0 med all största sannolikhet. Att spela det sociala spelet fyller en funktion, och kräver viss styrka att följa för den som faktiskt ser det oäkta i det och strävar annorlunda..

Killen ser det oäkta, men är för svag för att spela för andras skull!

Farligt...

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...