Utebliven garanti, hur tänker ni?

Denial, eller det tar vi då.

Outsägligt trött på mcverkstäder som myglar, t ex den nordskånska firman jag köpte av.

Man vill göra rätt och ha någon pålitlig att fixa det som kräver mer. Han som gör de avancerade jobben åt mig brukar få laga sånt som stora finfirman sabbat och det är inte lite.

De blåste mig på en service som sen kostade 11 1/2. Skurna länkar, det missade jag men varför ställer de ens ut hojen sån? Det är senaste och också sista hojen från dem.
 
Last edited:
Bryr man sig verkligen om en sketen stämpel på en bil som gått 15k mil? Är ju bara typ 3-5k mil innan allt på en modern bil börjar jävlas o inte minst på en Ford eller Kina bil.
Om det är en stämpel som säger att kamremmen har bytts men om den inte har det har det väldigt stor betydelse.
 
Om det är en stämpel som säger att kamremmen har bytts men om den inte har det har det väldigt stor betydelse.
Stämpeln är ju bara en stämpel egentligen.

Om det finns en stämplad service vid tex 15000 mil så förväntar jag mig att specen på den servicen är exakt vad tillverkaren säger ska genomföras vid 15000 mil. Inte bara olja och oljefilter om serviceboken säger att det är 33 andra saker som också ska göras såväl rena byten av saker och ting som kontroller och okulära inspektioner.
Är servicen inte utförd enligt vad serviceboken säger så ska det tydligt framgå.
 
Stämpeln är ju bara en stämpel egentligen.

Om det finns en stämplad service vid tex 15000 mil så förväntar jag mig att specen på den servicen är exakt vad tillverkaren säger ska genomföras vid 15000 mil. Inte bara olja och oljefilter om serviceboken säger att det är 33 andra saker som också ska göras såväl rena byten av saker och ting som kontroller och okulära inspektioner.
Är servicen inte utförd enligt vad serviceboken säger så ska det tydligt framgå.

Det finns en anledning att jag hoppade av som förste mekaniker på Volvo o började med byggnation.

1 var lönen på Volvo branth så var det en grund lön som började öka med % när verkstan tjänat en viss summa varje månad, jag kan garantera att det finns inte en verkstad i Sverige som servar standard bilar som gör allt enligt service schemat..

Det är andra orsaken att Jag hoppade av.
Jag är för pedantisk för att jobba på en verkstad.

Men i bästa världar så vill man ju tro att allt blir gjort, för 3-4 år sedan skulle alla verkstäder kvalliters certifieras för att få bort avarterna. Tror det är runt 13% av alla verkstäder som är certifierade o vid kontroll fuskade dessa lika mycket som innan.

Tyvärr är det så här, därför gör jag allt skälv oavsett vilket fordon som det gäller.

Sedan finns dom här små verkstäderna som har 1-2 mekaniker som verkligen brinner för det dom gör, men dom är få.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top