Utbildning Hjärt Lung Räddning

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Nu har vi fått allt på plats inför utbildningen i HjärtLung räddning.

Plats: Bortsahusens Segelsällskap, Hamnen, Borstahusen.
Datum: 9 maj.
Tid: 09.00 - 16.30
Kostnad: 0 kr.

Vi fixar frukost till självkostnadspris, (max, tror jag kan få lite spons på det:))

Det finns en restaurang 50 meter bort, jag kan prata med Tomas som har den, om intresse finns, så kanske han kan fixa ngt enkelt lunchalternativ.

Passa på att deltaga nu när vi hr chansen. Man vet aldrig när olyckan är framme. Jag får gå HLR utbildningar regelbundet genom min kappsegling, men när det verkligen gäller så blir man ändå lite ställd, så det är verkligen bra att ha grunderna.

Alla är välkommna, inte bara RoHare!

Jag kommer:
1. SilverWolf
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.


Jag kommer på HLR
 

TG

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800
Jag kommer:
1. SilverWolf
2. Orange Haze
3. TG (prel måste kolla med Regering först ;) )
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.[/QUOTE]
 

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX9R
Jag kommer:
1. SilverWolf
2. Orange Haze
3. TG (prel måste kolla med Regering först )
4. Vilse
5.Mogge
6.
7.
8.
9.
10.
 

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Är det verkligen inte fler som tar chansen när den kommer?

Ni sysslar ändå med en jäkligt farlig sport, detta är verkligen något ni borde ta chansen till när ni kan. Alla har vi nog gått någon HLR kurs innan, om inte annat i skolan, men man bör ändå uppdatera sina kunskaper.
Frågan är trots allt inte OM det kommer hända något, utan NÄR det kommer hända något där dessa kunskaperna behövs....
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Jag kommer:
1. SilverWolf
2. aidem
3. TG (prel måste kolla med Regering först )
4. Vilse
5.Mogge
6.
7.
8.
9.
10.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Grymt bra initiativ detta :tummenupp
Har gått HLR några gånger och kan varmt rekommendera den.

Säger som Mavve, körning på SRW med SSEMSE och jag är instruktör, annars hade jag väldigt gärna varit med.

Idag räddade jag förmodligen livet på en man som satt mat i halsen och som inte fick luft. Jag utförde en Heimlich-manöver sen kunde han andas igen och var helt okej igen.
Men oj vad glad jag var som hade gått utbildningen...
Signa upp er, nästa gång kan det vara du som står brevid en person som behöver din hjälp.
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Är det verkligen inte fler som tar chansen när den kommer?

Ni sysslar ändå med en jäkligt farlig sport, detta är verkligen något ni borde ta chansen till när ni kan. Alla har vi nog gått någon HLR kurs innan, om inte annat i skolan, men man bör ändå uppdatera sina kunskaper.
Frågan är trots allt inte OM det kommer hända något, utan NÄR det kommer hända något där dessa kunskaperna behövs....


Hopp hopp stopp i gatan !!! Tror att ingen här tycker att HLR är onödig kunskap, frågan är snarare om man har tid.

För min del handlar det om jag jag jobbar fram till 0600, att sova kanske 2 timmar för att sedan vara på utbildning hela dagen är uteslutet för min del...
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Är det verkligen inte fler som tar chansen när den kommer?

Ni sysslar ändå med en jäkligt farlig sport, detta är verkligen något ni borde ta chansen till när ni kan. Alla har vi nog gått någon HLR kurs innan, om inte annat i skolan, men man bör ändå uppdatera sina kunskaper.
Frågan är trots allt inte OM det kommer hända något, utan NÄR det kommer hända något där dessa kunskaperna behövs....

Hade gärna deltagit om jag haft möjlighet, men tyvärr kom det en sak emellan. :mad:
 

sofiiiii

Rödtotten
Gick med
30 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
R6
jag hade jättegärna velat, trots att jag fått utbildningen 2 ggr innan. Behövs alltid upprepas lite då o då för att det ska sitta ordentligt. Men jobbar tyvärr från 06-13.

men får hoppas det kommer fler tillfällen. En sån här kurs skadar ju inte ha en gång om året!
 

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX9R
uppar denna lite,är det verkligen inte fler som kan??Var ju många som tyckte att det skulle anordnas innan.Baste82,,du kanske vill haka på??
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Precis pratat med Röda Korset. Dom vägrade komma eftersom vi inte var 10 pers. som anmält sig. Jäkla dålig stil av dom:mad:
Personligen tycker jag att det är lika viktigt, om vi så bara var en som dök upp.

Jag kom iallafall överens med dom om att vi får lov att boka en ny runda. Men då måste vi gemensamt se till så att vi blir mellan 10 och 14 pers.

Och det måste vi ju för tusan kunna få ihop? Nog faaaan vill man kunna hjälpa polaren som är i nöd:tummenupp

Alltså, tyvärr, INGEN HLR MORGON!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top