Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Emmi skrev:Enligt försäkringsbolaget ska jag bli ersatt med marknadspris för en likvärdig motorcykel. Medelpriset för en KX 250 -03 (blocket) ligger på 31 143 kr.
Mitt syfte är att köpa en likvärdig motocross som den som blev stulen och enligt försäkringsbolaget ska jag också få ersättning nog att göra det.
Jag var på LF och pratade med skaderegleraren och fick upp skadeersättningen till 30 000:-. (Och ja, LF visste att jag betalade 27 500 kr för crossen och har kvitto på det.)
Chronic skrev:Ditt fall kan ingen sia om, då alla är olika. Svaren i tråden på din fråga avser säkert försäkringsärenden i största allmänhet. Generellt så får man knappast en spänn mer än köpeskillingen, oavsett om man gör ett fett klipp på tex exekutiv aktion.
Hotrodbiker skrev:Det är faktist så att vad du gav för hojen/bilen är av underordnad betydelse.
Du har rätt att få ersättning för att kunna skaffa ett likvärdigt fordon.
Det omvända gäller också, om du har betalt ett överpris för fordonet, så får du inte mer pengar. Det är gällande marknadspris som styr vad som utbetalas.
Problemet är ju att fastställa det. Är ju faktist så att priset i en annons inte innebär att hojen SÄLJS för dom pengarna.
Mekus skrev:Du är inte ensam om att tvista med LF i jkpg. Jag hade inbrott i en av mina bilar när denna avr utlånad till en kompis. i denna bilen hade jag glömt jaktutrustning för en rätt så ordentlig summa (ca:45-50 lök) grejerna låg riktigt väl dolda(bakom och under säten i en tvådörrars pickup) som tack för detta så får jag bara tillbaka 50% av värdet. Hade jag inte haft en tilläggsförsäkring på hemförsäkringen så har jag fått veta att det knappt hade varit värt att betala självrisken...
eisbaer skrev:Finns väl en gräns på vad man får i "extra utrustning" eller liknande. Är väl inte konstigt att du inte får ut 50000 för saker du glömt i bilen.
Bortaskyddet på hemförsäkringen brukar ligga på 30k.. så även om du haft ett värde av 150k i bilen hade ändå bara fått 30k. Så nästa gång få du tänka på att inte ta me dig alla dina jaktsaker..Mekus skrev:Jag hade som tur var vad som förr kallades "drulleförsäkring". konstigt är det väl kanske inte men surt, riktigt surt. Dom har inte nämnt nått om maxbelopp men däremot verkar det nästan kvitta för dom om man har grejerna liggande på instrumentbrädan eller väl dolda under sätet
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |