Uselt Yamaha Sweden!

Hahaaa, Okay men saksamma, säljer dom en hoj med sitt varumärke ÖVERALLT tryckt i lacken så ska dom fan stå för vad märket representerar dvs, KVALITÉ, nytänkande och teknik på högsta nivå och kan dom inte stå för det så ska dom fan ha SKIT tillbaka!!!

Tror nog ALLA här på SH är på din sida stå på dig! Vi hjälper nog mer än gärna till om det behövs eller hur boys!? :yoparty

Tack! :tummenupp

Skönt att jag inte hade fel, trodde bara att jag var gnällig ett tag.
 
Dom gör ju bra reklam för de andra japs märkena med sådant beteende

ARN brukar ha rätt bra kraft och dom ersättningar du ber om är helt rimliga och lagstadgade vilket gör att man tror att dom bara försöker köra en rövare. Har dom tur släpper kunden det och dom slipper betala, tjatar man och går vidare tror jag allt dom betalar iallafall.

Men som sagt, blir ju reklam för att inte köpa R1 genom Lelles och Haninge eller varför ens köpa en om dom beter sig så....dom kanske säljer så många R1or nu att dom behöver bli av med lite intresenter! :D
 
Dom gör ju bra reklam för de andra japs märkena med sådant beteende

ARN brukar ha rätt bra kraft och dom ersättningar du ber om är helt rimliga och lagstadgade vilket gör att man tror att dom bara försöker köra en rövare. Har dom tur släpper kunden det och dom slipper betala, tjatar man och går vidare tror jag allt dom betalar iallafall.

Men som sagt, blir ju reklam för att inte köpa R1 genom Lelles och Haninge eller varför ens köpa en om dom beter sig så....dom kanske säljer så många R1or nu att dom behöver bli av med lite intresenter! :D

Ja denna är min andra Yamaha, hade tänkt byta den mot den nya nästa sommar, (av någon märklig anledning har jag bara gillat yamaha, och förmodligen köpt ett par till under min livslängd) men tror att jag ska prova Honda nästa sommar.
 
Orsaken att det tog så lång tid är säkert att de har mycket att göra så här års. Det vore då på sin plats att säga det med en gång. Nu gjorde de inte så och du borde därför skicka en förbannelse på dom. Skitsnacket om var garantijobbet skall göras kan dom köra upp någonstans. Sånt gör att jag köper import och servar själv. Sorry Yamaha, inga stålar från mig:D
 
Jävligt tråkig historia, hoppas verkligen du kommer få ersättning för d du begär
Själv har jag aldrig haft problem med dom,kanske tur,vad vet jag.lycka till ialf.
 
Och jag som tänkte köpa en sprillans R1 till mig själv i födelsedagspresent när jag fyller jämt nästa år. Får helt enkelt jobba lite hårdare och spara till en ducce istället. Att det kan vara svårt att hinna fixa en reparation på utsatt tid pga problem med reservdelar eller missar i felsökning kan man ju förstå att det kan hända, men när det handlar om en garantireparation på en sprillans ny hoj så får man ju räkna med att kunden ställer anspråk på ersättning enligt konsumentköpslagen.

Du skall rikta dina krav mot Lelles MC eftersom det är där du är kund och det var till dom du reklamerade din mc. Att dom i sin tur hänvisade dig att lämna in till en annan verkstad ser jag som "deras problem". Så slösa inte din energi på att bråka med verkstaden eller med generalagenten. Det är återförsäljarens problem att lösa detta "bakåt i kedjan" efter att ha tillgodosett de krav du ställer.

Ta kontakt med konsumentvägledaren i din kommun, för jag kan ha fel trots att jag driver en butik sedan 10 år tillbaka och försöker hålla koll på vad mina kunder har för rättigheter :-)
 
Orsaken att det tog så lång tid är säkert att de har mycket att göra så här års. Det vore då på sin plats att säga det med en gång. Nu gjorde de inte så och du borde därför skicka en förbannelse på dom. Skitsnacket om var garantijobbet skall göras kan dom köra upp någonstans. Sånt gör att jag köper import och servar själv. Sorry Yamaha, inga stålar från mig:D

ja det hade fan varit bättre om dom sagt att dom har tid om 4 veckor, då hade man kunnat välja någon annan.

Och jag som tänkte köpa en sprillans R1 till mig själv i födelsedagspresent när jag fyller jämt nästa år. Får helt enkelt jobba lite hårdare och spara till en ducce istället. Att det kan vara svårt att hinna fixa en reparation på utsatt tid pga problem med reservdelar eller missar i felsökning kan man ju förstå att det kan hända, men när det handlar om en garantireparation på en sprillans ny hoj så får man ju räkna med att kunden ställer anspråk på ersättning enligt konsumentköpslagen.

Du skall rikta dina krav mot Lelles MC eftersom det är där du är kund och det var till dom du reklamerade din mc. Att dom i sin tur hänvisade dig att lämna in till en annan verkstad ser jag som "deras problem". Så slösa inte din energi på att bråka med verkstaden eller med generalagenten. Det är återförsäljarens problem att lösa detta "bakåt i kedjan" efter att ha tillgodosett de krav du ställer.

Ta kontakt med konsumentvägledaren i din kommun, för jag kan ha fel trots att jag driver en butik sedan 10 år tillbaka och försöker hålla koll på vad mina kunder har för rättigheter :-)

Jag tror att du har rätt, men har du försökt prata med lelles någon gång? :)
helt omöjligt, dom ska ringa upp men gör aldrig det, dom ska kolla upp men gör aldrig det... så pågår diskussionen med dom tills man tröttnar.
 
Last edited:
Detta er väll ett exempel på att svensk såld och garanti inte är och stirra sig blint på...
Lycka till grabben. Inte ge dig.
Funderar på och starta en mc butik med service...
 
Detta er väll ett exempel på att svensk såld och garanti inte är och stirra sig blint på...
Lycka till grabben. Inte ge dig.
Funderar på och starta en mc butik med service...


Precis vad jag tänkte, kan ju inte bli svårt att få över alla hojåkare.
Finns uppenbarligen ett behov.
Säg till om du vill ha en partner! :)
 
Ok så detta är tacken för varför man ska köpa "Svensksåld" med hela 5-års garanti. o betala extra mycket + bli tvingad till att serva hos dem i 5 år till ingen nytta när det väl kommer till kritan.

Glöm det!
 
Mycket tråkigt att läsa om sådant beetende från Yamaha.:mad:

Jag rekomenderar dig att skriva ett mail till Vd. för Yamaha Sverige.

Eller gör som jag....

Köp en Suzuki nästa gång..:tummenupp

Colossus
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top