Uselt Yamaha Sweden!

Släng ut en länk till tråden på Facebook och konkurrerande forum. Aftonbladet är nog skitsugna också!
 
Efter två veckor försökte jag upphäva köpet, men det var som att prata med en vägg...
Lelles mc visade sig inte heller vara en återförsäljare jag går tillbaka till.

Minns inte exakta reglerna för det här med möjligheterna att häva köpet när problem inte åtgärdas. Men det finns säkert någon som kan posta dessa här.
 
Tror tyvärr att det är rätt vanligt både i MC och bil branchen, att sälja går bra men när det kommer till åtaganden så är blir det problem.
Hade själv en tvist vid köp av helt ny bil, bilen stod på verkstad 2 månader utav 3, ville ha köpet hävt men både säljare och general agent vägrade.
Nämnde då "Sverker Olofsson" och TV programet "PLUS" så var det inga problem alls att få både ersättning och köpet hävt.
Bara tråkigt att det skall behöva gå så långt.
 
Tror tyvärr att det är rätt vanligt både i MC och bil branchen, att sälja går bra men när det kommer till åtaganden så är blir det problem.
Hade själv en tvist vid köp av helt ny bil, bilen stod på verkstad 2 månader utav 3, ville ha köpet hävt men både säljare och general agent vägrade.
Nämnde då "Sverker Olofsson" och TV programet "PLUS" så var det inga problem alls att få både ersättning och köpet hävt.

Kanske kan vara en uppföljare för Uppdrag Granskning??:D:D
 
Ger inte heller mycket för ARN. Men att vara en jobbig pitbull och inte ge sej brukar ge resultat till slut.

Intressant att få höra hur denna soppa slutar!

Jag kommer aldrig att ge mig! Har dessutom en liten men väldigt ilsk juristfru som tar över idag. Jag skiter i om jag förlorar mer pengar, kommer att lägga allt på att få rätt!
 
Jodå,dom finns här.
Vore faktiskt på sin plats med en förklaring från deras sida.

Blir väl dom gamla vanliga ursäkterna att det brustit i rutinerna och naturligtvis inte ska gå till så här, mixat med en skvätt där man skyller ifrån sig lite.
 
Skamligt....! Har sj 10 års erfarenhet av bilbranchen. Om ngn köper en NY bil i Piteå så självklart kan man lämna in den för garantirep i Malmö! Inget snack..! Garantirep ersätts av generalagenten mot den firma som gör reparationen. SERVICENÄT även kallat!
En kompis köpte en NY Ktm som stannade efter 20 min. Lämna den till närmaste KTM verkstad. Funkade hur bra som helst!
Fy fan rent ut sagt...jag skulle driva det vidare i allt som går. t.o.m Sverker i PLUS skulle jag ringa!
 
Mitt i allt det är det dags för 100 milaservice , ringt Lelles i fyra dagar minst 3 gånger per dag för att få en tid, idag på eftermiddagen får jag till svar att jag ska maila istället,

Kanske är lättare att få en tid på det sättet svarar Lelles Mc.
Vad ska man säga???
vågar heller inte lämna in den hos någon annan.
 
Vinden har vänt dom kommer brinna för det här permanent

Men det ligger inte i alla svenska företagares förstånd att
det är kunden som gör deras liv möjligt..
De flesta företag blev ISO certifierade för kvalitet på 90-talet och kvalitet är inte bara kvalitet på produkten utan även tjänsten att sälja en motorcykel och att finnas där för kunden under garantitiden.
Men är andra tider nu..med vikande konjuktur så att spela hård mot kunder och inte be dem besvära det kan kosta i längden.
Handla bara av dem som har rykte om sig att god service det Yamaha visar med detta är inte god service inte Good will.

Jätte bra att du ställer krav GE dig inte..gå till PLUS om det behövs..

Bara kolla andra länders märkes siter för tex amerikanska siter för bilar mm
Kunden är i en helt annan position där..


Bad will för yamaha
 
Skamligt....! Har sj 10 års erfarenhet av bilbranchen. Om ngn köper en NY bil i Piteå så självklart kan man lämna in den för garantirep i Malmö! Inget snack..! Garantirep ersätts av generalagenten mot den firma som gör reparationen. SERVICENÄT även kallat!
En kompis köpte en NY Ktm som stannade efter 20 min. Lämna den till närmaste KTM verkstad. Funkade hur bra som helst!
Fy fan rent ut sagt...jag skulle driva det vidare i allt som går. t.o.m Sverker i PLUS skulle jag ringa!

Det var den uppfattningen jag hade, men verkligheten annorlunda.
Undrar vad Mchandlarna i dom mindre orterna tycker om detta, dom är garanterat beroende av försäljning till hela Sverige.
 
Mitt i allt det är det dags för 100 milaservice , ringt Lelles i fyra dagar minst 3 gånger per dag för att få en tid, idag på eftermiddagen får jag till svar att jag ska maila istället,

Kanske är lättare att få en tid på det sättet svarar Lelles Mc.
Vad ska man säga???
vågar heller inte lämna in den hos någon annan.

All ära åt nya Yamaha R1 men är det efter SÅHÄR kort tid SÅ mycket problem skulle jag nog fundera på att häva köpet och satsa på nått annat märke! Tycker inte dom ska få behålla kunder vid sitt varumärke så som du förklarat nu!
 
fy fasiken , trodde det bara var här i övik vi var drabbade av ett underligt Yamaha center. Hoppas du ej tar bort den här tråden då det vissar att även yamaha har fläckar på sin sol. Har Yamaha som nummer 1 av alla märken men sånt här gör en lite mindre märkes bög. Är allt sant du har skrivit så har du uppvisat ett riktigt bra tålamod.
 
Blir väl dom gamla vanliga ursäkterna att det brustit i rutinerna och naturligtvis inte ska gå till så här, mixat med en skvätt där man skyller ifrån sig lite.

Ja det är ju snudd på klassiskt att dom gör så...:död Jag säger som flera andra: Ta kontakt med ARN, även om det inte hjälper så har du åtminstone gjort ett försök... Sverker Olofsson och PLUS är inte heller fel. Nu vet man ju iaf. var man INTE ska köpa en ny hoj (om man nu NÅGONSIN skulle göra det)
 
Last edited:
Har vidarebefordrat trådskaparens information till Yamaha Motor Scandinavia och bett dem bemöta detta.
 
All ära åt nya Yamaha R1 men är det efter SÅHÄR kort tid SÅ mycket problem skulle jag nog fundera på att häva köpet och satsa på nått annat märke! Tycker inte dom ska få behålla kunder vid sitt varumärke så som du förklarat nu!

Det är en -08-, inte den nyaste.. :) Men fabriksny.
 
Undra vad Yamaha Europa skulle säga om dom hörde hur du blev behandlad i Sverige?
Testa ta ärendet högre om det går. Eftersom det är Europagaranti.
 
Har vidarebefordrat trådskaparens information till Yamaha Motor Scandinavia och bett dem bemöta detta.

Tack X-up! :tummenupp, tänkte precis göra samma sak, men dom har inga mailadresser på sin sida.

Undra vad Yamaha Europa skulle säga om dom hörde hur du blev behandlad i Sverige?
Testa ta ärendet högre om det går. Eftersom det är Europagaranti.

Tanken har slagit mig också, vi får se om yamaha i Sverige ändrar uppfattning.
 
Last edited:
fy fasiken , trodde det bara var här i övik vi var drabbade av ett underligt Yamaha center. Hoppas du ej tar bort den här tråden då det vissar att även yamaha har fläckar på sin sol. Har Yamaha som nummer 1 av alla märken men sånt här gör en lite mindre märkes bög. Är allt sant du har skrivit så har du uppvisat ett riktigt bra tålamod.

s-svall oså. söker man om detta här på sporthoj får man bara upp skit om dom :brinnerup
 
Det är en -08-, inte den nyaste.. :) Men fabriksny.


Hahaaa, Okay men saksamma, säljer dom en hoj med sitt varumärke ÖVERALLT tryckt i lacken så ska dom fan stå för vad märket representerar dvs, KVALITÉ, nytänkande och teknik på högsta nivå och kan dom inte stå för det så ska dom fan ha SKIT tillbaka!!!

Tror nog ALLA här på SH är på din sida stå på dig! Vi hjälper nog mer än gärna till om det behövs eller hur boys!? :yoparty
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top