Usel info om SM

Gav inte upp. Utan mailade Lodnert igen.
Förklarade mina kunskaper och vad jag jobbar med.
Visade även lite refferenser. Och nu nappade han mera.
Vi ska höras av på telefon och se hur vi kan utveckla det mera.

Jag ger inte upp! Jag ska förbättra förutsättnigarna för svensk roadracing.
Eller banka pannan blodig när jag försöker.

som föreningsmänniska sen barnsben så har jag en viss erfarenhet av vad som krävs i ideellt arbete. Entusiasm är bra och nödvändigt, uthållighet är avgörande. T ex är det lätt att skriva en tabell, det är när den ska hållas uppdaterad som det blir jobbigt.

Att komma inspringande och hitta på ny verksamhet är bra men alltför ofta så springs det sen iväg igen och driften lämnas hos personer som redan har häcken full med att hålla den befintliga verksamheten flytande. Därför kan det vara bra att kratta lite sandfållor för att visa att man är kan göra skitjobben också.

Att kalla folk som år efter år jobbar ideellt för sega och inkompetenta och att öppet visa förakt för skitjobben som måste göras för att de ska bli en enda tävling öht hjälper definitivt inte sporten.

Att betrakta "kratta sandgropar" för skitjobb är ett tecken på mindre bra organisation.

"övertydliga exempel"
Kratta sandgrop i 8 timmar och få 20.000kr i lön och asmycket beröm för en väl genomförd insatts med tävlingen.
Är det då fortfarande ett skitjobb? Svar nej

Kratta sandgrop i 8 timmar gratis. Och sen få skit för att folk klagar på den organisation man jobbar åt, men inte kan förändra.
är det ett skitjobb? Svar ja.

Det spelar ingen roll hur bra man krattar eller viftar med flaggan mm
Om det inte finns plats i depån, träningen kortas ner, toaletterna stängs, poänglister inte finns mm. Och då blir deltagarna besvikna och klagar.
Hela arrangemanget måste hålla hög kvalitet. Det får inte finns svaga länkar i kedjan.

som föreningsmänniska sen barnsben så har jag en viss erfarenhet av vad som krävs i ideellt arbete. Entusiasm är bra och nödvändigt, uthållighet är avgörande. T ex är det lätt att skriva en tabell, det är när den ska hållas uppdaterad som det blir jobbigt.

Att komma inspringande och hitta på ny verksamhet är bra men alltför ofta så springs det sen iväg igen och driften lämnas hos personer som redan har häcken full med att hålla den befintliga verksamheten flytande. Därför kan det vara bra att kratta lite sandfållor för att visa att man är kan göra skitjobben också.

Att kalla folk som år efter år jobbar ideellt för sega och inkompetenta och att öppet visa förakt för skitjobben som måste göras för att de ska bli en enda tävling öht hjälper definitivt inte sporten.

3108846 Snyggt jobbat! :tummenupp
För rätt personer är det inte svårare än så.

Problemet verkar vara att rätt personer måste måla om kaffestugen och kratta sandgropar tills dom tröttnat innan dom är välkommna att göra ordentliga insattser.
Som axxexs påpekat i en annan tråd är sandis tabell full av fel så det är inte riktigt så enkelt som det verkar. Som jP också påpekat är det inte tillräckligt med resultat från Mylaps och HMS hemsida för en officiell tabell i SM.

Som axxexs påpekat i en annan tråd är sandis tabell full av fel så det är inte riktigt så enkelt som det verkar. Som jP också påpekat är det inte tillräckligt med resultat från Mylaps och HMS hemsida för en officiell tabell i SM.

Det är nog en smal sak att fixa så fort han får reda på vad somn är fel.
jag tror inte Sandis är en sådan struts som stoppar huvet i sanden och säger...
- Gnäll inte på mig, jag gör det här gratis, så därför behöver jag inte göra det med kvalitet.

Du borde väl veta att det inte är en riktig tabell eftersom vi inte har någon serie. Hur de olika förarna ska placeras i förhållande till varandra beroende på resultat om de har lika poäng har ingen betydelse. Det är en tabell över de uppklassningspoäng som förarna har tagit. Ändrade redan i går det som Axxexs påpekade, trots att det saknar betydelse, men han kanske har hittat fler "fel"?
Det är nog en smal sak att fixa så fort han får reda på vad somn är fel. jag tror inte Sandis är en sådan struts som stoppar huvet i sanden och säger...
- Gnäll inte på mig, jag gör det här gratis, så därför behöver jag inte göra det med kvalitet.
Ingen risk, jag kommer att hålla tabellen uppdaterad resten av säsongen och tar gärna emot förslag på förändringar, rättning av fel mm via forumet, PM osv :)

Du förstår vad det handlar om :tummenupp

Ingen risk, jag kommer att hålla tabellen uppdaterad resten av säsongen och tar gärna emot förslag på förändringar, rättning av fel mm via forumet, PM osv :)
Det låter kanonbra :tummenupp

Last edited:
Jag ger inte upp! Jag ska förbättra förutsättnigarna för svensk roadracing. Eller banka pannan blodig när jag försöker.

Om jag förstått dina inlägg rätt ser vi ungefär samma behov.
Högre klass på SM-serien med till hörande tävlingar, hemsida osv.
Jag tror vägen dit är små förbättringar med bla. ett mer samordnat upplägg och bättre information till förare, publig osv. Inga "onödiga" krusiduller som ökar bördan för arrangörer mfl.
Jag deltar gärna i "arbetet" med att utforma konkreta förbättringsförslag till svemo. Såg att vi båda finns i Stockholm, maila om det låter intressant.

tjracing@bredband.net

/Chrille

Om jag förstått dina inlägg rätt ser vi ungefär samma behov.
Högre klass på SM-serien med till hörande tävlingar, hemsida osv.
Jag tror vägen dit är små förbättringar med bla. ett mer samordnat upplägg och bättre information till förare, publig osv. Inga "onödiga" krusiduller som ökar bördan för arrangörer mfl.
Jag deltar gärna i "arbetet" med att utforma konkreta förbättringsförslag till svemo. Såg att vi båda finns i Stockholm, maila om det låter intressant.

tjracing@bredband.net

/Chrille

Perfekt :tummenupp

Vi håller kontakten. Får se hur mycket man kan uträtta.
Om inte annat kan man i alla fall reta gallfeber på någon annan :D

3109381 Det är nog en smal sak att fixa så fort han får reda på vad somn är fel.
jag tror inte Sandis är en sådan struts som stoppar huvet i sanden och säger...
Menade mest att det finns många saker att tänka på som inte är så uppenbara först.

3109394 Du borde väl veta att det inte är en riktig tabell eftersom vi inte har någon serie. Hur de olika förarna ska placeras i förhållande till varandra beroende på resultat om de har lika poäng har ingen betydelse. Det är en tabell över de uppklassningspoäng som förarna har tagit. Ändrade redan i går det som Axxexs påpekade, trots att det saknar betydelse, men han kanske har hittat fler "fel"?
Vet det, poängen var att det inte är så lätt som det ser ut på ytan med alla saker. Är inte här för att dissa att ni vill göra nytta utan försvarar bara de som faktiskt gör något redan...

3109612 Perfekt :tummenupp

Vi håller kontakten. Får se hur mycket man kan uträtta.
Om inte annat kan man i alla fall reta gallfeber på någon annan :D
Jättebra att ni är fler som vill glöra nytta. MotoGG hade två bra förslag som ni kan ta över efter att Nordgren slutade RR-bilagan i Bike och sponsorpengar för TV-sändningar. Lycka till!

Last edited:
Jättebra att ni är fler som vill glöra nytta. MotoGG hade två bra förslag som ni kan ta över efter att Nordgren slutade RR-bilagan i Bike och sponsorpengar för TV-sändningar. Lycka till!
Jag tror att nytt folk kan se på sporten lite annorlunda och bilagan som skickats ut med Bike samt TV-sändning kanske inte är rätt väg att gå.

Personligen tycker jag att man ska få ordning på tävlingarna i första hand så att de standardiseras och ser likadana ut inom Sverige. I andra hand försöka utöka antalet tävlingar och i tredje hand titta på vad man kan göra för att öka intresset hos publiken.

Det spelar ingen roll hur bra man krattar eller viftar med flaggan mm
Om det inte finns plats i depån, träningen kortas ner, toaletterna stängs, poänglister inte finns mm. Och då blir deltagarna besvikna och klagar.
Hela arrangemanget måste hålla hög kvalitet. Det får inte finns svaga länkar i kedjan.

Träningar kortas ner av en anledning. Toaletter stängs också, i knutstorp av samma anledning som träningen kortades ner. Om teamen ger fan i att förstöra nybyggda muggar så slipper vi stänga dom. Snacka om svag länk i kedjan!

3109768 Jag tror att nytt folk kan se på sporten lite annorlunda och bilagan som skickats ut med Bike samt TV-sändning kanske inte är rätt väg att gå.

Personligen tycker jag att man ska få ordning på tävlingarna i första hand så att de standardiseras och ser likadana ut inom Sverige. I andra hand försöka utöka antalet tävlingar och i tredje hand titta på vad man kan göra för att öka intresset hos publiken.
Om man inte ens kan få publik till de tävlingar som körs är det väl lite bakvänt att ordna fler tävlingar?
De klubbar som ordnar tävlingar blir ju inte direkt tjocka och feta på det.
Då bör man se till att få bra tävlingar, där är LMS väg med separata SM och B-race helger klockrent, och marknadsföra dem till publik. Sedan kan man utöka antalet tävlingar. Tycker jag.

Om du är på tävlingarna själv, be personalen i sekretariatet i god tid att du önskar kompletta listor på de klasser du är intresserade av, och just sista revisionen och underskrivna etc.
Brukar inte vara något problem, samt att du måste inte slåss vid anslagstavlan utan kan hämta dem i lugn och ro 40 minuter efter sista målgång.
Då har du de reviderade listorna, med undantag om Svemo avgör någon vädjan 2 månader senare.

Minskar risken för fel!

Du borde väl veta att det inte är en riktig tabell eftersom vi inte har någon serie. Hur de olika förarna ska placeras i förhållande till varandra beroende på resultat om de har lika poäng har ingen betydelse. Det är en tabell över de uppklassningspoäng som förarna har tagit. Ändrade redan i går det som Axxexs påpekade, trots att det saknar betydelse, men han kanske har hittat fler "fel"?

Träningar kortas ner av en anledning. Toaletter stängs också, i knutstorp av samma anledning som träningen kortades ner. Om teamen ger fan i att förstöra nybyggda muggar så slipper vi stänga dom. Snacka om svag länk i kedjan!
I det här fallet var det samma gäng som höll folk vakna på Gelleråsen som förde ett jävla liv på Knudan och som börnade på toaletten. Enligt mig har sånt folk inget på tävlingarna att göra och borde slängas ut.

I det här fallet var det samma gäng som höll folk vakna på Gelleråsen som förde ett jävla liv på Knudan och som börnade på toaletten. Enligt mig har sånt folk inget på tävlingarna att göra och borde slängas ut.

Danskar? Jag sov så gott med mina öronproppar :)

Skicka ett pm, jag är nyfiken...

Back