USD, 6.97! Köpa valuta?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Ska man tjacka lite USD för massa tusingar nu? Det har ju inte varit så billigt på flera år...
Hur stor påverkan tror ni valresultatet har på valutan? Någon insatt?
 
Kay skrev:
Ska man tjacka lite USD för massa tusingar nu? Det har ju inte varit så billigt på flera år...
Hur stor påverkan tror ni valresultatet har på valutan? Någon insatt?
Fan, Det mesta av mitt sparande är i amerikanska aktier. Nu är aktiekursen på väg upp och då dollarhelvetet ned, status quo :D
 
Kay skrev:
Ska man tjacka lite USD för massa tusingar nu? Det har ju inte varit så billigt på flera år...
Hur stor påverkan tror ni valresultatet har på valutan? Någon insatt?

Har ingen aning om vad valresultatet kommer att göra men jag passade på att köpa usd idag i alla fall... Verkar vara en bra idé.
 
Solan skrev:
Har ingen aning om vad valresultatet kommer att göra men jag passade på att köpa usd idag i alla fall... Verkar vara en bra idé.
Kriget i Irak kostar väldiga summor och USAs budgetunderskott är rekordstort och fortsätter att växa, jag tror inte att dessa faktorer kommer att förändras drastiskt oavsett vem som vinner presidentvalet, åtminstone inte i ett kortare perspektiv.
 
köpte en sautans massa dollar när den låg på 7,40, trodde att ju närmare valet det kom ju mer skulle den höjas plus att de höjde räntorna. se vad som händer
 
Kay skrev:
Ska man tjacka lite USD för massa tusingar nu? Det har ju inte varit så billigt på flera år...
Hur stor påverkan tror ni valresultatet har på valutan? Någon insatt?
Pressen på dollar kommer att fortsätta! Enormt underskott och nuvarande
ledning gör inget åt detta, tror nog att en del klämma åt USA
så att dom blir lite mindre kaxiga.
1977 var dollaren värd ca 4,25!!
 
Kay skrev:
Ska man tjacka lite USD för massa tusingar nu? Det har ju inte varit så billigt på flera år...
Hur stor påverkan tror ni valresultatet har på valutan? Någon insatt?

Dollarn går nog ned mycket till. Och med tanke på USA's budgetsunderskott, ivrigt påhejat av Bush&Co.
 
Frågar en annan sak då :)
-Ös på med roliga saker att beställa från USA! Gärna hoj-relaterade saker, exempelvis alpinestars-t-shirts osv. Vet ni några billiga ställen?
 
Solan skrev:
Har ingen aning om vad valresultatet kommer att göra men jag passade på att köpa usd idag i alla fall... Verkar vara en bra idé.
Rekommenderar absolut inte att köpa dollar. Valutan måste öka ganska många procent för att du ska tjäna pengar på den. Om vi inte pratar miljonbelopp och du kan få väldigt bra kurs. Men som privatperson är det bättre att satsa pengar på ett vanligt bankkonto.
Antagligen kommer både aktiekurser och kursen gå ner fram tills valet. Sen beroende vem som vinner kommer den gå upp olika mycket. Tror personligen att för USA:s aktiemarknads del så blir det bästa om Kerry vinner. Men men det är ett spel!
 
sportarn skrev:
Rekommenderar absolut inte att köpa dollar. Valutan måste öka ganska många procent för att du ska tjäna pengar på den. Om vi inte pratar miljonbelopp och du kan få väldigt bra kurs. Men som privatperson är det bättre att satsa pengar på ett vanligt bankkonto.
Antagligen kommer både aktiekurser och kursen gå ner fram tills valet. Sen beroende vem som vinner kommer den gå upp olika mycket. Tror personligen att för USA:s aktiemarknads del så blir det bästa om Kerry vinner. Men men det är ett spel!

Jo...fast jag hade ju planer på att spendera mina dollars å andra sidan.... :rolleyes:
 
Solan skrev:
Jo...fast jag hade ju planer på att spendera mina dollars å andra sidan.... :rolleyes:
Då är det en annan femma. På er så lät det nämligen som att ni skulle investera i det. Men är ni riktigt kyliga så väntar ni en vecka till så går det nog ner ytterligare 5%.
 
Hmmm, är inte valutahandel olagligt, eller är det kanske lagligt om man skattar för vinsten som jag givetvis tror att ni gör :)
 
sportarn skrev:
Då är det en annan femma. På er så lät det nämligen som att ni skulle investera i det. Men är ni riktigt kyliga så väntar ni en vecka till så går det nog ner ytterligare 5%.

Nej det e bara jag som spårar ut lite....jag förstår att du menade det men jag är bara ute efter en kortsiktig "vinst" till semester. :tomten
 
sportarn skrev:
Då är det en annan femma. På er så lät det nämligen som att ni skulle investera i det. Men är ni riktigt kyliga så väntar ni en vecka till så går det nog ner ytterligare 5%.

Jupp, jag tror precis som dig. Om/när oljepriset stabiliserats och pres-valet är över kan det börja gå upp igen...

Jag skall själv köpa ca $1500 och jag väntar tills att jag ser att det är en stadig uppgång. Tyvärr kan man inte larma på valutakurser på DI Trader... någon som vet något annat verktyg som kan?

Edit: Quotade fel inlägg :)
 
Dee_cati skrev:
Hmmm, är inte valutahandel olagligt, eller är det kanske lagligt om man skattar för vinsten som jag givetvis tror att ni gör :)

Brukar polisen arrestera dig när du växlar pengar till utlandsresan?
 
Hmm, ligger nåt i det du säger... Nej men seriöst, är det inte olagligt att hantera olika valutor för egen vinning eller är det som vanligt bara att skatta för det så är det ok? Bara undrar, jag har inte dåligt samvete för det när jag växlar pengar.
 
Dee_cati skrev:
Hmm, ligger nåt i det du säger... Nej men seriöst, är det inte olagligt att hantera olika valutor för egen vinning eller är det som vanligt bara att skatta för det så är det ok? Bara undrar, jag har inte dåligt samvete för det när jag växlar pengar.

Självklart är det lagligt. Varför skullle det inte vara? Det handlas med valutor precis som med aktier, spanmål, guld, silver och massa annat i hela världen dygnet runt.
 
Det är däremot olagligt att förstöra pengar, det är kanske det du syftade på :rolleyes:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top