Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fan, Det mesta av mitt sparande är i amerikanska aktier. Nu är aktiekursen på väg upp och då dollarhelvetet ned, status quoKay skrev:Ska man tjacka lite USD för massa tusingar nu? Det har ju inte varit så billigt på flera år...
Hur stor påverkan tror ni valresultatet har på valutan? Någon insatt?
Kay skrev:Ska man tjacka lite USD för massa tusingar nu? Det har ju inte varit så billigt på flera år...
Hur stor påverkan tror ni valresultatet har på valutan? Någon insatt?
Kriget i Irak kostar väldiga summor och USAs budgetunderskott är rekordstort och fortsätter att växa, jag tror inte att dessa faktorer kommer att förändras drastiskt oavsett vem som vinner presidentvalet, åtminstone inte i ett kortare perspektiv.Solan skrev:Har ingen aning om vad valresultatet kommer att göra men jag passade på att köpa usd idag i alla fall... Verkar vara en bra idé.
Pressen på dollar kommer att fortsätta! Enormt underskott och nuvarandeKay skrev:Ska man tjacka lite USD för massa tusingar nu? Det har ju inte varit så billigt på flera år...
Hur stor påverkan tror ni valresultatet har på valutan? Någon insatt?
Kay skrev:Ska man tjacka lite USD för massa tusingar nu? Det har ju inte varit så billigt på flera år...
Hur stor påverkan tror ni valresultatet har på valutan? Någon insatt?
Rekommenderar absolut inte att köpa dollar. Valutan måste öka ganska många procent för att du ska tjäna pengar på den. Om vi inte pratar miljonbelopp och du kan få väldigt bra kurs. Men som privatperson är det bättre att satsa pengar på ett vanligt bankkonto.Solan skrev:Har ingen aning om vad valresultatet kommer att göra men jag passade på att köpa usd idag i alla fall... Verkar vara en bra idé.
sportarn skrev:Rekommenderar absolut inte att köpa dollar. Valutan måste öka ganska många procent för att du ska tjäna pengar på den. Om vi inte pratar miljonbelopp och du kan få väldigt bra kurs. Men som privatperson är det bättre att satsa pengar på ett vanligt bankkonto.
Antagligen kommer både aktiekurser och kursen gå ner fram tills valet. Sen beroende vem som vinner kommer den gå upp olika mycket. Tror personligen att för USA:s aktiemarknads del så blir det bästa om Kerry vinner. Men men det är ett spel!
Då är det en annan femma. På er så lät det nämligen som att ni skulle investera i det. Men är ni riktigt kyliga så väntar ni en vecka till så går det nog ner ytterligare 5%.Solan skrev:Jo...fast jag hade ju planer på att spendera mina dollars å andra sidan....![]()
sportarn skrev:Då är det en annan femma. På er så lät det nämligen som att ni skulle investera i det. Men är ni riktigt kyliga så väntar ni en vecka till så går det nog ner ytterligare 5%.

sportarn skrev:Då är det en annan femma. På er så lät det nämligen som att ni skulle investera i det. Men är ni riktigt kyliga så väntar ni en vecka till så går det nog ner ytterligare 5%.
Dee_cati skrev:Hmmm, är inte valutahandel olagligt, eller är det kanske lagligt om man skattar för vinsten som jag givetvis tror att ni gör![]()
Dee_cati skrev:Hmm, ligger nåt i det du säger... Nej men seriöst, är det inte olagligt att hantera olika valutor för egen vinning eller är det som vanligt bara att skatta för det så är det ok? Bara undrar, jag har inte dåligt samvete för det när jag växlar pengar.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |