Usch vilken ledsam dag :(

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Satt och lästa om den tragiska olyckan utanför Linköping tidigare ikväll. Brukar oftast inte ta åt mig så starkt när någon går bort som man aldrig träffat tidigare men Martin som verkar vara en väldigt bra kille som berört många på positiva sätt gjorde att jag fällde en lite tår innan. Lider mestadels med hans familj och vänner.

Startar denna tråden för att jag inte vill inkräkta på Martins tråd eftersom jag anser att han skall få ha den ifred. Nu fick jag även precis reda på att min kära mormor kommer somna in inom några timmar. Hon fick ytterligare en hjärnblödning nu ikväll, 3:e på ca en månad och läkarna har gett upp hoppet om att rädda henne. Tyvärr kan jag inte vara med henne när hon somnar in vilket gör mig illa till mods, känns väldigt ledsamt att veta att hon ligger och somnar in i skrivande stund. Detta har jag dock varit förberedd på så det känns ändå helt ok, dock väldigt ledsen men det kom inte som en överraskning och hon kommer bli lyckligare på andra sidan :angel.

Jag har aldrig mist nån vän på detta sätt som Martin lämnade oss idag. Men efter att ha funderat några minuter och tänkt efter lite hur jag känner nu när min mormor är på väg bort ifrån mig så kan jag inte annat än att tänka på hur jobbigt det måste vara för Martins familj och vänner som inte kunnat förbereda sig på det här :gråta.

Ville bara ventilera mig och lätta på klumpen jag har i halsen, ta vara på er där ute :pannkyss.

Förstår hur du har det.
Det är en svår känsla, man vet inte riktigt hur man skall tänka.
Har tappat kompisar helt utan förvarning. Det tar på en,.

Det är alltid lika jobbigt att läsa om när någon gått bort allt för tidigt. Jag hoppas innerligt att få slippa vara med om en nära väns bortgång.

Förstår precis hur du känner det Pinky då jag i påskhelgen var nere i Tjeckien
för att förmodligen för sista gången få träffa min farbror som är döende i cancer. Kommer inte heller kunna vara där när hans sista stund kommer. Enda trösten är att han förhoppningsvis kommer att få det bättre där han hamnar.

Hoppas iaf att vi i fortsättningen inte ska behöva få ta del av alltför många tragiska olyckor. Ta det vackert därute på vägarna!

Förra året kolade 7 av folk jag kände olika väl.

(Farsan, Farmor, Farfar, Farbror, Moster bl.a.)

För mig är det en del av livet, och ser det som naturligt, även om det blivit lite väl många på kort tid.

När det gäller hojåkningen har jag alltid sagt, att man ska ha risken väldigt klar för sig innan man börjar köra hoj.
Skaffar man familj så bör man ta sig en en rejäl funderare till på detta.

Tufft kan det vara ibland, men den gamla klyshan att man härdas av motgångar är inte helt oriktig faktiskt.

Hoppas det blir lindrigt för din mormor, och ta det lugnt själv.

Pinky skrev:
Nu fick jag även precis reda på att min kära mormor kommer somna in inom några timmar. Hon fick ytterligare en hjärnblödning nu ikväll, 3:e på ca en månad och läkarna har gett upp hoppet om att rädda henne. Tyvärr kan jag inte vara med henne när hon somnar in vilket gör mig illa till mods, känns väldigt ledsamt att veta att hon ligger och somnar in i skrivande stund. Detta har jag dock varit förberedd på så det känns ändå helt ok, dock väldigt ledsen men det kom inte som en överraskning och hon kommer bli lyckligare på andra sidan :angel.

Tråkigt tråkigt. Nu blir jag också lessen
Känner tyvär igen mig, precis som dom flesta andra också lär göra.
Har också en person som sakta tynade bort.
Hemsk känsla att inte veta när det händer....och så en dag är det över. Jaha, det var det sista samtalet liksom. Den här gången vaknade hon inte. :(

Hos henne var man alltid välkommen, alltid "kul att se dig" osv. Få människor är sådana. Men, det jag skulle skriva från början var något positivt!
För mig hjälpte det att tänka att nu slipper hon ha ont. Och hon kan göra allt som hon inte kunde göra sista tiden, istället för att ligga i en sjukhussäng.
Iom att du skev texten ovan så kan du vara säker på att hon vet att du tänker på henne. :krama

Jag vart otroligt illa till mods efter linköping-tråden. Förlorat några kompisar senaste 2 åren... Tankarna börjar famla runt. Ska man låta bli att köpa ny båge? För att kanske minimera riskerna att ens anhöriga skall slippa vara med om att jag råkade illa ut..

Eller inte,, just nu känner jag bara för att dra ut en sväng. Hoj har varit min terapi för en massa saker som hänt. Skulle jag inte ha hoj, så kanske jag skulle bli påkörd av rattfyllo när jag promenerade. Finns ett öde, och risker överallt.

Tragiska saker händer, och kommer alltid hända. Det är fruktansvärt.

Tack för stödet :), nu ska jag försöka sova en stund

Usch ja..den här dagen kvalar inte in som en av dom bättre i livet. Som om det inte räckte med Linköpingstråden att deppa över fick jag idag reda på att min bror, som är sjuk i cancer sedan i somras inte har många dagar kvar i livet. Inga cellgifter har bitit, och en massa komplikationer har sugit musten ur honom. Dom kopplade bort näringsdroppet för några dagar sen, på hans begäran....Nu är tanken tom och han går bara på ångorna...

Jo, cancer känns ju fanimej vanligare än förkylning numer.

Man kan ju undra vad det beror på, Tjernobyl eller nåt annat ?

War-psycho skrev:
2101696 Jo, cancer känns ju fanimej vanligare än förkylning numer.

Ja du...nåt skit är det, men det känns fan som om det räcker nu...Våga vägra cancer!

Jag drog iväg ett mail till mitt ex.. knappast till varken hennes eller min egen förtjusning.

:huvet :3freak

aja, som tur är sommaren påväg, man måste försöka se nåt positivt i någonting. Iofs ser jag det som jävligt negativt just nu, har inte hunnit köpa ny båge än

:död :gråta :gråta

War-psycho skrev:
2101696 Jo, cancer känns ju fanimej vanligare än förkylning numer.

Fler och fler cancerfall diagnostiseras också tack vare allt mer förfinad diagnostik. Forskningen går, tack o lov, framåt men varje enskilt fall är en oerhörd förlust :(

Ta hand om varandra

:krama

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...