Usch för hösten!

Lartes skrev:
Int ett dugg knäpp, julen är heltklart den mysigaste delen av året.
Iofs skulle jag heldre villja ha sommar året runt eftersom man kan åka hoj då.

Men jag tycker att det är mysigt att vara ute i snön och leka & frysa så man får gå hem och dricka nånting som gör en varm i kroppen, njuta av julglädjen och mysa i soffan.

Fast det e klart jag e kanske också knäpp :va

Jag skulle oxå mer än gärna ha sommar året runt. :tummenupp
Men jag älskar julen. *grym jullängtan*

Usch, idag e det grått och trist här uppe i "buschen". Tur att det e ganska varmt iaf. :)

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Jag skulle oxå mer än gärna ha sommar året runt. :tummenupp
Men jag älskar julen. *grym jullängtan*

Usch, idag e det grått och trist här uppe i "buschen". Tur att det e ganska varmt iaf. :)

// Lena

E det dåligt väder idag? :va

Du har det bra du, du får ju vara hemma och njuta av tystnaden, tänk på oss stackare som måste jobba nu... eller det kanske du också gör förresten :rolleyes:

Ja ja ingen som har anklagat mig för att vara smart

Lartes skrev:
E det dåligt väder idag? :va

Du har det bra du, du får ju vara hemma och njuta av tystnaden, tänk på oss stackare som måste jobba nu... eller det kanske du också gör förresten :rolleyes:

Ja ja ingen som har anklagat mig för att vara smart

Jopp, här uppe i Tierp e det mulet å grått.
Nån har stulit solen för Ting! :4skrika :mad:

Hmm, kan lova dig att det inte e så kul att va hemma hela dagarna. Blir lätt lite tråkigt... Finns juh inte så mycket att göra här. :va

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Jopp, här uppe i Tierp e det mulet å grått.
Nån har stulit solen för Ting! :4skrika :mad:

Hmm, kan lova dig att det inte e så kul att va hemma hela dagarna. Blir lätt lite tråkigt... Finns juh inte så mycket att göra här. :va

// Lena

du har säkert ingen X-box eller liknande heller? :rolleyes:

Tittade just ut genom fönstret å det fanns ingen sol här heller :(

Men det regnar ju varjefall inte, då kanske man kan åka lite moppe idag varjefall :banana

Kommer du till Väsby ikväll ska du få testa

Lartes skrev:
du har säkert ingen X-box eller liknande heller? :rolleyes:

Tittade just ut genom fönstret å det fanns ingen sol här heller :(

Men det regnar ju varjefall inte, då kanske man kan åka lite moppe idag varjefall :banana

Kommer du till Väsby ikväll ska du få testa

Neeh, gillar inte att spela TV-spel. Då sitter jag hellre här vid datorn. :tummenupp
Och idag ska jag tillbringa dagen i tvättstugan... :gnissla

Ahaa, så nån har stulit solen av dig oxå... :va

Nope, inge Väsby för Ting idag. Ska vara hemma i tråkiga Tierp... :(

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Neeh, gillar inte att spela TV-spel. Då sitter jag hellre här vid datorn. :tummenupp
Och idag ska jag tillbringa dagen i tvättstugan... :gnissla

Ahaa, så nån har stulit solen av dig oxå... :va

Nope, inge Väsby för Ting idag. Ska vara hemma i tråkiga Tierp... :(

// Lena

Vadå: "Gillar inte att spela TV-spel"?
Det får ju tiden att gå, och det e kul som alternativ till datorn

Hmm borde också tvätta, fast jag har iofs tvättmaskin i lägenheten :banana

Nehe stanna i Tierp då :4skrika

Men hitta på nått kommer du säkert att göra,
Annars får du väll fortsätta terrorisera SH.com det e kul :hihi

Här har varit kanonfint väder sista veckan :tummenupp

Visst... det går åt mörkare tider och strax är vintern här, men jag börjar faktiskt se fram emot lite snö som lyser upp. Sen får man ta hojabstinensen när den kommer. Inte mkt att göra åt.

mb skrev:
Här har varit kanonfint väder sista veckan :tummenupp

Visst... det går åt mörkare tider och strax är vintern här, men jag börjar faktiskt se fram emot lite snö som lyser upp. Sen får man ta hojabstinensen när den kommer. Inte mkt att göra åt.

Det har varit mestadels fint väder i Tierp och i Väsby den senaste veckan oxå. :tummenupp
I helgen har det varit rena sommarvärmen här i Tierp. :banana

Det e det som känns så jobbigt. Den mörka och trista hösten. :(
Kommer att kännas bättre när vintern och snön kommer. För då blir det lite ljusare och mysigare... :tomten

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Blev så deprimerade när jag gick hem från affären en kväll i veckan. Klockan var inte mer än 20.30. Och det börjar bli mörkt redan... :(
Och man ser på himlen på dagarna att den blåa färgen e sådär höstblek.
Känns verkligen tråkigt och hopplöst när man vet att hösten e här... :gråta
Nån som har nåt bra förslag på vad man kan göra för att bli pigg och glad igen?

// En trött och hängig Lena

Jag gillar hösten! Gillar iofs alla årstider!

Så härligt friskt och skönt ute. Alla vackra förger och att man slipper svettas ihjäl när man tar bågen på en tur.

Nu till helgen skall jag åka upp/hem norröver och vandra lite, mitt i hösten på, fjället. Den själavården skulle alla behövä uppleva lite nu och då. Allra mest alla slättbarn här nere!

Det kanske kan vara ett tips. Ut i naturen en sväng!

Nej nej nej nej höst och vinter är bra åsrstider just för dom är så mörka......man kan tända ljus elda brasa (ja ja inte i lägenheten då men hemma i kakelugnen hos mamma och pappa eller öppna spisen i polarns stuga :))

Jag anser att lider du av för lite jus så skaffa en stark lampa och sätt i de rum du spenderar mest tid, spendera en timme eller så med den tänd hmmmm tror de kallas ljus terapi. En tjej kompis till mej har gjort de i två år så hon ska slippa höst och vinter dep.

Mvh Kakan

Lilla_Tingeling skrev:
Blev så deprimerade när jag gick hem från affären en kväll i veckan. Klockan var inte mer än 20.30. Och det börjar bli mörkt redan... :(
Och man ser på himlen på dagarna att den blåa färgen e sådär höstblek.
Känns verkligen tråkigt och hopplöst när man vet att hösten e här... :gråta
Nån som har nåt bra förslag på vad man kan göra för att bli pigg och glad igen?

// En trött och hängig Lena

:tummenupp killen ha nå mellan öronen................;)

Pebl skrev:
Prexis!
En liten hemlis: det är inte lätt att hitta någon lämplig partner om man har den inställningen. Risken finns att en potentiell partner ser att du behöver så mycket hjälp att älska dig själv att det totalt suger musten ur dem.
Således, jobba på själförtroendet.
-Hurdå....?
Tja, för mig funkade det att göra saker jag inte kunde/hade gjort.

Lite förlag:- Åk på en resa på egen hand, utan polare i släptåg -blir även en inre resa även om det kan vara kvalfullt under tiden så känns det underbart efteråt "jag klarade det!"
Eller gå på kvällskurs, anmäl dig till vasaloppet och börja träna redan nu, ta segelflygcertifikat, (eller hängflyg-var en fågel?), ta sånglektioner, gå på lina, Köp en hoj, cykla mountainbike, ställ upp i tävlingar och kom gärna på sista plats, förr eller senare inser man att det finns andra i samma sits och det finns alltid någon som har det sämre, plus att man igentligen klarar sig lika bra på egen hand.
Åh, hoppsan -där gick hela hösten och nu är det snart vår....

Men vad vet jag, mitt dumma luder.....

Kakan skrev:
Nej nej nej nej höst och vinter är bra åsrstider just för dom är så mörka......man kan tända ljus elda brasa (ja ja inte i lägenheten då men hemma i kakelugnen hos mamma och pappa eller öppna spisen i polarns stuga :))

Jag anser att lider du av för lite jus så skaffa en stark lampa och sätt i de rum du spenderar mest tid, spendera en timme eller så med den tänd hmmmm tror de kallas ljus terapi. En tjej kompis till mej har gjort de i två år så hon ska slippa höst och vinter dep.

Mvh Kakan

Jo, visst kan hösten vara mysig med sina mörka kvällar. När man kan tända ljus och mysa under en filt.
Om man hade nån att dela dom mysiga stunderna med... :(

Usch, va jobbig jag känner mig som alltid låter så negativ.
Ska skärpa till mig och se positivt på saker. Försöka iaf... :tummenupp

// Lena

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back